Átvernek? Ezért ne higgy el mindent a reklámoknak

Átvernek? Ezért ne higgy el mindent a reklámoknak

Címlap / Kikapcsolódás / Szórakozás / Átvernek? Ezért ne higgy el mindent a reklámoknak

A reklámok arra hivatottak, hogy eladják azt, ami állításuk szerint a legjobb a piacon. Sokszor azonban egyértelműen túllőnek a célon, kezdve a sort a takarítószerekkel, az illatosítókkal és persze a látványos fogyásokkal. De mi a helyzet a szépségápolással? Bizony itt is bőségesen akadnak hazugságok.

Ránctalanul negyvenévesen

Rengeteg reklám épül az örök fiatalságra, avagy a ránctalanságra. Sorra vigyorognak ránk vissza a negyven-, ötven-és hatvanéves érett nők, természetesen legfeljebb egy-két szarkalábbal.

Arról már egy reklámban sem esik szó, hogy ilyen eredményt lehetetlen elérni egy krém alkalmazásával, minimum jó genetika, figyelmes életmód és néhány plasztikai műtét szükséges a végeredményhez. Na meg a jó világítás, a megfelelő kameraállás és persze az utómunkálatok.

Extra vastag hajszálak egy terméktől

Manapság már nem gond sem a száraz haj, sem a zsíros, de még a korpás frizurát is lehet orvosolni. A végeredmény természetes, dús hajkorona, egészséges és extra vastag szálak, amik csak úgy csillognak a napfényben.

A tervezők igyekeznek elrejteni a kisebb-nagyobb praktikákat, hogy még véletlenül se tűnjön fel senkinek a paróka, esetleg a hajhosszabbítás nyoma.

Nem beszélhetünk hiábavaló munkáról, hiszen ha így lenne, garantáltan nem vennénk meg ugyanannak a márkának a legújabb darabját. Azt már kevesen gondoljuk át, hogy ha az előző reklám igaz lett volna, most nem válogatnánk újra a polcon…

Szemöldökig érő szempillák

Kétségtelen, hogy pillantásunkat alapjaiban határozzák meg a hosszú és ívelt szempillák. Az is igaz, hogy ebben nagy segítségünkre vannak a szempillaspirálok, ám a reklámok gyakorlatilag kivétel nélkül túloznak.

Nem csak a programok által dúsított pillákról van szó, hanem arról is, hogy ezek a tekintetek műszálakkal vannak felturbózva.

Nem egy cég bukott le, majd fizette ki a büntetést a megtévesztés végett, de valahogy ezeknek a pereknek mindig sokkal kisebb hírük van, mint maguknak a reklámoknak.

Hibátlan arcbőr az alapozótól

Ha már sminkelésnél tartunk, nem mehetünk el szó nélkül az alapozók mellett sem, amik kivétel nélkül tökéletes arcbőrt, ráncmentes, matt felszínt biztosítanak – legalábbis a reklámokban.

A valóságban azonban gyakran azt tapasztaljuk, hogy a busás árhoz ritkán társul a minőség, fixálás nélkül az alapozó lefolyik, csak több rétegben fed, arról pedig szó sincs, hogy alkalmazkodna az arcbőrünk állapotához, színéhez.

Egy jó minőségű alapozó sem fog soha úgy mutatni, mintha semmi sem lenne a bőrödön. Az, amit a reklámban látsz, csak és kizárólag egy nagyszerű csapat munkája.

Tökéletesen feszes test, narancsbőr nélkül

A sminkről és a szépségápolás javáról már szót ejtettünk, de mi a helyzet a testünkkel? Bizony erre is kínálnak megoldást a reklámok: extra feszes bőr, természetesen striák, és narancsbőr nélkül.

Az bizonyára nem sok mindenkinek tűnt fel, hogy ezeket a termékeket kivétel nélkül olyan nők reklámozzák, akik az említett a bőrproblémákat még hírből sem ismerik.

Nem találtak fel olyan terméket, ami a narancsbőrt eltüntetné a megfelelő életmód és a mozgás nélkül. Van, ami segít, ezt kár is lenne tagadni, de véglegesen semmilyen kence nem hozhat (legalábbis egyelőre) megoldást a problémádra.

Akkor hogyan vásárolj?

Nehéz, de sosem szabad a reklámra hallgatni, elvégre a jó termék marketing nélkül is eladja magát. Ráadásul van egy hatalmas eszköz a vásárlók kezében, még pedig az internet, ami tömve van laikus fórumozókkal, tesztelő bloggerinákkal, és független véleménynyilvánítókkal.

Érdemes azok véleményére hallgatni, akik kipróbálták az adott termékeket, van már tapasztalatuk és meg tudják mondani, hogy valódi csodáról, vagy egyszerű pénzkidobásról van szó.

VIDEO Halak csillagjegyűként ezekre számíthatsz párkapcsolatban a többi csillagjegytől

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!