Az arcod megmutatja mit eszel – 7 étel, amivel tisztább lesz az arcbőröd

Az arcod megmutatja mit eszel – 7 étel, amivel tisztább lesz az arcbőröd

Címlap / Stílus / Arc / Az arcod megmutatja mit eszel – 7 étel, amivel tisztább lesz az arcbőröd

Makulátlan, ragyogó arcbőrről álmodozol? Szívesen vásárolsz ígéretes kozmetikumokat, aztán mégis csalódsz? A szépség belülről fakad, tehát vedd inkább szemügyre a táplálkozásod! Összegyűjtöttünk 7 olyan finomságot, ami segít a célod elérésében.

Avokádó

Ha figyeled a természetes anyagokból álló arcápolók címkéjét, az összetevők listáján gyakran találkozhatsz ezzel a gyümölccsel.

Titka, hogy rendkívül gazdag B-vitaminokban.

Márpedig a B3-vitamin, azaz a niacin nélkülözhetetlen a bőrirritáció megelőzéséhez és megszüntetéséhez. Telítetlen zsírsavai pedig jót tesznek a hámszövetek nedvességtartalmának. Fogyaszthatod magában, krémként vagy salátában.

Bogyós gyümölcsök

A bennük lévő C-vitamin erős antioxidáns, amely segít a szervezetnek a külső és belső folyamatok nyomán felszabaduló szabad gyökök lekötésében.

Amennyiben ez nem történik meg, a sejtek gyorsabban használódnak el, ami voltaképpen öregedést jelent.

Emellett a C-vitamin elengedhetetlen a kollagén rostok termelődéséhez, aminek kiemelt szerepe van a bőr feszességének megőrzésében. Például az eper, a málna és az áfonya jó barátod lehet.

Túró

Szelénben és E-vitaminban gazdag – ezek ugyancsak erős antioxidánsok. Ráadásul tele van kalciummal és fehérjével, így zsírszegény változatban hihetetlenül egészséges tápanyagbombát jelent a szervezetednek.

Egyes kutatások szerint még bizonyos rákfajták megelőzésében is segíthet.

Az alakformálás szerelmesei rengeteget esznek belőle, mert a protein nélkülözhetetlen a formás izmok fejlődéséhez, valamint a zsírégetéshez.

Magvak

Bár sokan állítják, hogy az olajos magvaktól pattanások jelentkeznek az arcukon, a hiba valójában a feldolgozás módjában keresendő.

Sózatlan, minél természetesebb állapotban lévő magvakat válassz: diót, mogyorót, mandulát, pisztáciát, vagy bármelyiket, amelyiket csak szereted!

Mind hozzájárulnak a folyadékháztartás kiegyensúlyozásához, a bőrduzzanatok megelőzéséhez és a nedvességtartalom megőrzéséhez.

Teljes kiőrlésű gabona

Míg a nem teljes kiőrlésű gabonafélék ugyancsak aknés tüneteket idézhetnek elő, a teljes kiőrlésűek számos jótékony hatással bírnak a szervezetre.

Rosttartalmuk segíti a többi tápanyag minél hatékonyabb felszívódását az emésztőrendszerben, továbbá gyorsítja az anyagcserét is – márpedig a bőrhibák leggyakoribb oka a túl lassú metabolizmus miatt elakadó méreganyagok felhalmozódása.

Burgonya

Rezet és folsavat is tartalmaz, amelyek nélkülözhetetlen nyomelemek a szervezet számára. A bőrnek azonban elsősorban a benne lévő C-vitamin és cink válik hasznára. Ezek ugyanis serkentik az elasztin termelődését.

Érdemes figyelni rá, hogy a krumplit minél kevesebb zsiradékkal készítsd el – a bő olajban sütött változat ugyanis a telített- és transzzsírok miatt többet árt, mint használ a testednek!

Paprika

Legyen szó zöld, sárga vagy piros változatról, mindegyik segít a szarkalábak megelőzésében. Az antioxidánsok egy csoportja, a karotinoidok ugyanis különösen hatékonyak az öregedési folyamatok lassításában, így aki megfelelő mennyiséget visz be belőlük, lényegesen kevesebb ráncra számíthat.

Amennyiben egészséges táplálkozás és megfelelő folyadékbevitel mellett is fennállnak a bőrproblémáid, érdemes bőrgyógyászhoz fordulni.

Az esetek jelentős részében a túl sok stressz okozza a bajt, ám hormonproblémák is állhatnak a jelenség hátterében, s ezek kezelést igényelhetnek.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást