Mi volt ma? Semmi…gyakran így indul és azonnal le is zárul egy beszélgetés az iskola után a gyerekekkel. Téved, aki szerint arról van szó, hogy a csemeténk nem szeretné velünk megbeszélni a napját, titkol előlünk valamit vagy hibát követtünk el a nevelése során, ami most abban csúcsosodik ki, hogy nem áll velünk szóba.
Egyszerűen csak arról van szó, hogy egy ilyen kérdés: „Mi volt ma?” gondolatok ezreit indítja be az egyébként is túlterhelt fejében, s hirtelen azt sem tudja szegény, mit mondjon, mire akarunk kilyukadni és inkább rövidre zárja azzal a válasszal, hogy „semmi”.
2/6 Mesélj, mi volt ma a legjobb része a napodnak?
Tényleg nagyon fontos, hogy tudassuk, a jó dolgokra vagyunk kíváncsiak. Sokaknak ösztönösen a nehézségek, a feladatok, a határidők jutnak eszébe, ha megkérdezik, mi történt velük aznap. Ez nem is csoda, hiszen egész nap ezeken a dolgokon pörgünk, a jó dolgokat sokszor észre sem vesszük.
Pedig ott vannak, megtörténnek minden nap. Ugyanígy van ez a gyermek életében is. Először a matek dolgozat, a fizika felelés vagy a fogalmazással töltött negyvenöt percének kínlódása jut eszébe, pedig lehet, hogy hallott egy jó viccet a szünetben vagy beszélgetett valakivel a büfében, akitől meglepő dolgokat hallott.
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!