5 szénhidrátszegény köret, ami segít leadni a felesleges kilókat

5 szénhidrátszegény köret, ami segít leadni a felesleges kilókat

Címlap / Életmód / Egészség / 5 szénhidrátszegény köret, ami segít leadni a felesleges kilókat

Azért, ha máskor nem is, este figyelek arra, hogy kevesebb szénhidrátot, ellenben több fehérjét fogyasszak. Ennek a kritériumnak az alábbi köretek is tökéletesen megfelelnek!

Zöldség relish

A relish egy távol-keleti finomság. Lényegében főzött, vagy savanyított zöldséget, gyümölcsöt takar, amit tálalás előtt összeaprítanak és fűszereznek. Mivel most elsősorban nyári, szénhidrátszegény finomságokról beszélünk, nem hagyhatjuk ki a kovászos uborkából, vagy éppen a cukkiniből készült relisht.

A felaprított uborkát, cukkinit kedved szerint dúsíthatod más savanyúságokkal, vagy akár fűszerekkel, pl. jalapeno paprikával, chilivel, esetleg olaj- és kapribogyóval. Kicsit hagyd őket állni, picit nyomkodd ki a levüket, majd fogyaszd magában, vagy néhány evőkanál kefírrel, higított növényi tejföllel forgasd össze. 

Uborka relish
istockphoto

Karfiolrizs

A karfiolrizs az egyik legjobb köret, hiszen minden diétába beilleszthető: zsírszegény, szénhidrátszegény és segít növelni a napi zöldség- valamint rostfogyasztásodat. Elkészítése is igazán egyszerű, ugyanis csak aprítógépbe kell tenned a rózsáira szedett karfiolt. Célszerű sóval, fokhagymával esetleg kevés szárított fűszerkeverékkel ízesítened.

Fogyaszthatod nyersen is, de kevés vízen megpárolva, vagy cseppnyi olajon megpirítva is tökéletes köret lesz belőle. Célodnak megfelelően dúsíthatod főtt rizzsel, vagy összekeverheted más gabonafélével is.

 

Oldalak: 1 2 3

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást