Életmód / Egészség / Táplálkozás

5 szénhidrátszegény köret, ami segít leadni az utolsó felesleges kilókat is

Azért, ha máskor nem is, este figyelek arra, hogy kevesebb szénhidrátot, ellenben több fehérjét fogyasszak. Ennek a kritériumnak az alábbi köretek is tökéletesen megfelelnek!

Zöldség relish

A relish egy távol-keleti finomság. Lényegében főzött, vagy savanyított zöldséget, gyümölcsöt takar, amit tálalás előtt összeaprítanak és fűszereznek. Mivel most elsősorban nyári, szénhidrátszegény finomságokról beszélünk, nem hagyhatjuk ki a kovászos uborkából, vagy éppen a cukkiniből készült relisht.

A felaprított uborkát, cukkinit kedved szerint dúsíthatod más savanyúságokkal, vagy akár fűszerekkel, pl. jalapeno paprikával, chilivel, esetleg olaj- és kapribogyóval. Kicsit hagyd őket állni, picit nyomkodd ki a levüket, majd fogyaszd magában, vagy néhány evőkanál kefírrel, higított növényi tejföllel forgasd össze. 

 

Karfiolrizs

A karfiolrizs az egyik legjobb köret, hiszen minden diétába beilleszthető: zsírszegény, szénhidrátszegény és segít növelni a napi zöldség- valamint rostfogyasztásodat. Elkészítése is igazán egyszerű, ugyanis csak aprítógépbe kell tenned a rózsáira szedett karfiolt. Célszerű sóval, fokhagymával esetleg kevés szárított fűszerkeverékkel ízesítened.

Fogyaszthatod nyersen is, de kevés vízen megpárolva, vagy cseppnyi olajon megpirítva is tökéletes köret lesz belőle. Célodnak megfelelően dúsíthatod főtt rizzsel, vagy összekeverheted más gabonafélével is.

 

Zöldségpüré

Valamiért leragadtunk a krumplipürénél, ha köretről van szó, ráadásul azt is sokan „elrontják” (a diéta szempontjából) jó adag zsíros vaj és tej hozzáadásával. Ennél jóval kalóriaszegényebb fogás, ha idényzöldségekből főzöl egy mennyei pürét.

Tegyél fel főni gyökérzöldségeket, répát, zellert, céklát, stb. és nyugodtan hámozz egy-két burgonyát is, hiszen nem tartalmaz kiemelkedően sok szénhidrátot, ám a zöldségpüré állagának kifejezetten jót tesz. Miután a fűszerek társaságában megfőttek a zöldségek, fűszerezd őket ízlésed szerint és turmixold át az egészet – már tálalhatod is!

 

Sült káposztasaláta

Ugyan ehhez a körethez be kell kapcsolni a sütőt, megéri: az ízek kárpótolnak, ráadásul a diétáért ennyit megéri izzadni a konyhában. A savanyú káposztát öblítsd át, majd forgasd össze vékonyra szeletelt vöröshagymával. Nagyon kevés olajjal locsold meg, hogy ne égjen meg olyan könnyen, majd terítsd rá a sütőpapírral bélelt tepsire és 20-30 perc alatt süsd át.

Ha van kedved, nyugodtan süss mellé más zöldségeket is, pl. céklát és répát, hiszen ezek remekül kiegészítik a káposzta savanyúságát, de még mindig szénhidrátszegények.

 

Friss saláta

Ha nem unod még a salátát, akkor nyáron érdemes belőle sokat fogyasztanod. Első ránézésre talán nem gondolnád, de a zöld levelesek kiváló fehérje- és kalciumforrások, hogy a többi pozitív tulajdonságukról ne is beszéljünk. Mindemellett kevés kalóriát és szénhidrátot tartalmaznak, úgyhogy ajánlatos sűrűn a tányérodra tenned őket. A rukkola, a különböző tépő- és jégsaláták, a madársaláta kiváló választás, de nyugodtan dobd fel őket a magas víztartalmú zöldségekkel, mint amilyen a hagyma, a paradicsom és az uborka. Készíthetsz klasszikus görög salátát is, csak a feta sajtot hagyd ki – vagy csökkentsd minimálisra a mennyiségét, így jól illik majd a csökkentett energiatartalmú fogásba.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást