Stílus / Test

Természetes fiatalító tippek egy ázsiai lánytól

Az ázsiai szépségtrükkök világszerte hatalmas népszerűségnek örvendnek, hiszen általában sokkal később ráncosodik az ottani hölgyek bőre. „A nagymamámat folyton az anyukámnak nézik, az anyukámat pedig a nővéremnek” – nevet Kirby Koo, aki bár Amerikában született, génjeiben hordozza az áldásos örökséget. No, és persze az életmódjában, amiből ellestünk néhány ötletet.

„Rengeteg zöld teát iszunk.”

Ezerfelől hallhattad már, hogy a zöld tea valóságos antioxidáns-bomba, mely segít a szervezetednek a sejtkárosító szabadgyökök elleni harcban.

A szabadgyökök egyébként „elszabadult” oxigénmolekulákat jelentenek, amelyek hajlamosak olyan részecskékkel is kötést kialakítani, amikkel nem kellene – az osztódáson alapuló regenerációs folyamat így lassul le.


A gyönyörű bőr záloga: 5 értékes vitamin és ásványi anyag


A zöld tea viszont nemcsak emiatt egészséges, hanem azért is, mert elkészítésének rítusa bizonyítottan stresszoldó hatású, továbbá biztosan nem hagyod szomjazni a testedet, ha napi több adagot is elkészítesz.

Az ízesítésnél figyelj oda, hogy finomított cukor lehetőleg ne kerüljön bele!

„A szója az étrendünk szerves része.”

Noha a szója a nyugati társadalmakban támadások kereszttüzében áll, az ázsiaiak évezredek óta napi szinten fogyasztják.

Gondolj csak a távol-keleti éttermek fenséges kínálatára: a miso leves, a szójabab, a tofu és a szójaszósz mind ugyanazon a növényi összetevőn alapul.

A szója egyik legnagyobb titka, hogy úgynevezett fitoösztrogént tartalmaz – tehát olyan vegyületet, amely a szervezetbe jutva női nemi hormonhoz hasonló hatást vált ki.

Ennélfogva képes enyhíteni az ösztrogénszint felborulásával járó tüneteket, köztük például a cikluszavart is. Persze, az ázsiaiak igyekeznek helyben termesztett, génmanipuláció-mentes alapanyagot választani.

„Nem félünk megmozdulni.”

Az olyan zsúfolt metropoliszokban, mint Peking vagy Hong Kong, sokkal célravezetőbb a tömegközlekedést vagy a kerékpárt választani, mint kocsival útnak indulni.

Ez összességében sokkal több mozgást jelent napi szinten, ami már egy-két buszmegállónyi séta esetén is jelentős az elégetett kalóriák számát tekintve.

Arról nem is beszélve, hogy a fizikai aktivitás felpezsdíti a vérkeringést és az anyagcserét, tehát az ázsiaiaknál eleve alacsonyabb a nyugati országok népét fenyegető metabolikus szindróma kockázata.

Ha esetleg imádsz kocsikázni, félóra séta vagy biciklizés akkor is biztosan belefér a napodba! 

„Nem süttetjük magunkat a napon.”

Kirby nem tagadja, hogy az ázsiai származású nők egy része meglehetősen szélsőséges módon igyekszik elkerülni a napfényt, ami mindenképpen érdekes a mi szoláriumrajongó kultúránkhoz képest.

Napernyő, kalap, magas faktorszámú naptej… Ezek még a borús napokon is alapvetőnek számítanak arrafelé.

Noha mi azt valljuk, hogy a szükséges D-vitamin mennyiséget érdemes egy kis természetes fény útján fedezni, egyetértünk vele: a bőr öregedésének elsőszámú környezeti oka a napsugárzás miatti sejtkárosodás.

Figyelj tehát a tested jelzéseire, s tedd meg a bőrgyógyászok által javasolt óvintézkedéseket!

„A keleti orvoslás belülről gyógyít.”

Míg a nyugati orvoslás jellemzően külső diagnosztikai és terápiás módszereket használ, tehát különböző gépek és gyógyszerek segítségével próbálja helyreállítani az egészséget, keleten inkább a test, a szellem és a lélek kiegyensúlyozottságára terelődik a hangsúly a tünetek mérséklése helyett.

Utóbbi módszerek nálunk „alternatív” címszó alatt terjedtek el, és mivel eleve úgy nevelkedtünk, hogy inkább a felénk megszokott szemléletben hiszünk, az esetek nagy részében tényleg kiegészítésként érdemes őket alkalmazni.

Ez azonban ne hátráltasson abban, hogy szétnézz a kínai, a japán vagy az indiai gyógymódok tárházában!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást