A szépségszalonba járunk lelkizni, de ez nap baj. Szempilla stylisttal beszélgettünk

A szépségszalonba járunk lelkizni, de ez nap baj. Szempilla stylisttal beszélgettünk

Címlap / Stílus / Arc / A szépségszalonba járunk lelkizni, de ez nap baj. Szempilla stylisttal beszélgettünk / 2. oldal

Fodrásznak, kozmetikusnak állni elsőre nagyon gondtalan feladatnak tűnik: elegáns környezet, látványos eredmények, hálás vendégek. Pedig a munka ennél jóval összetettebb: fizikailag és lelkileg is topon kell lenni a szakembernek, hiszen a többség nem csak szépülni jár hozzá, hanem egy kis lelkifröccsre is.

A vendég magával hozza a kis gondjait-bajait és miközben élvezi, hogy csakis vele foglalkoznak, rá figyelnek, megszabadul egy időre azoktól.  Ráadásul mindez nyom nélkül valósul meg, a gyónás titokban marad, nem lesz következménye a kimondott szavaknak. Judit megerősíti mindezt:

„Azért szeretnek nekünk megnyílni a vendégek, mert függetlenek vagyunk, nincs közvetlen érintettségünk a problémáikban. A titkaikat megőrizzük, nem áll fenn a veszély, hogy tőlünk bárkihez is visszajut, biztonságos, zárt rendszer ez. Az a tapasztalatom, hogy tanácsot is várnak tőlünk a vendégek. Tudják, hogy nekünk nem érdekünk hazudni, és gyakran kikérik a véleményünket bizonyos dolgokról. Általában megerősítést várnak tőlünk, amit – főként a másik oldal ismeretének hiánya miatt – meg is szoktak kapni, így többnyire a beszélgetéseink pozitív hatással vannak rájuk. Mi nők ilyenkor nagyon tudjuk erősíteni egymást”

Ihor Buyvin/istockphoto.com

Amit otthon nem mernek elmondani, azt megosztják a szalonban

A bizalmi légkör időnként olyan helyzetet is teremthet, amikor a vendég túl sokat ad magából vagy meglepően intim részleteket oszt meg. Judit is átélt ilyen szituációkat, ám a kezdeti megdöbbenésen túl ma már érti, hogy sokan azt is a szalonba hozzák be, amit otthon nem mernek vagy nem akarnak elmondani, valakivel viszont mégis csak jó megosztani. 

„Nincs benne kockázat, hogy elmesélik, amit a barátok, család előtt szégyellnének és tudják, hogy mi annyi féle sztorit hallunk naponta, hogy az övék a többihez képest talán semmiség. Mostanára nagyon jól megtanultam kezelni a helyzetet, és már semmin sem lepődök meg… Jöhet bármilyen izgalmas, szaftos sztori, mert ez dobja fel, az amúgy nagyon monoton munkánkat. Jól esik, hogy így megbíznak bennünk, örömmel tölt el, ha tudok segíteni, elmondhatom a tapasztalataimat, véleményemet. A munkavégzést a vendégek színesítik meg, miattuk repül az idő, tőlük lesz változatos.”

Judit szerint a vendégek magas létszáma miatt nehéz fejben tartani mindenki élettörténetét. A sok információ raktározása talán még megterhelőbb számára, mint maga a munka, pedig ahhoz is sok odafigyelés és koncentráció kell. Mégis fontosnak tartja, hogy pár hét eltelte után is ott vegye fel a beszélgetések fonalát, ahol leejtette. Ez a gesztus ugyanis nagyon sokat jelent a szalonba látogató nőknek.

Éppen ezért félig-meddig komoly ötletként felmerült benne, hogy a konzultációs lapra – amelyre a szempilla stílusát vezetik fel, hogy később is tudják, melyik vendég mit kért – érdemes lenne a beszélgetések nyomait is rögzíteni, éppen úgy, mint ahogy egy terapeuta teszi.

VIDEO Íme a 10 legolcsóbb szobanövény, amit imádni fogsz

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Oldalak: 1 2

»