Rendezvények és a játékosítás: íme, néhány ötlet!

Rendezvények és a játékosítás: íme, néhány ötlet!

Címlap / Kikapcsolódás / Szórakozás / Rendezvények és a játékosítás: íme, néhány ötlet!

A játékosítás egyre elterjedtebb eszköz: ma már nemcsak az oktatásban van nagy szerepe, hanem a marketing világának szereplői is sokszor alkalmazzák az elemeit. A rendezvényszervezésben is remekül hasznosítható a gamifikáció, lássunk erre néhány példát! (x)

A játékosítás és a rendezvények

A játékosítás – idegen szóval gamifikáció – egy szakkifejezés: azt jelenti, hogy a játékokból ismert elemeket bevisszük egy olyan környezetbe, ahol azok elvileg nincsenek jelen. Ma már külön szakirodalma van a témának, ami nem véletlen, hisz egyre népszerűbb dologról van szó.

A játékosítás egyik kiváló felhasználási területe a rendezvényszervezés. Érdemes beiratkozni tehát egy olyan gyakorlatias képzésre, ahol ezt is tanítják: a MOE Rendezvényakadémia akkreditált rendezvényszervező tanfolyama pont ilyen. Itt olyan, szakmailag kiváló, elismert hazai oktatók adják át tudásuk legjavát, akik a gyakorlatban is sok tapasztalatot szereztek. Jól ismerik tehát a játékosítás megvalósításának lehetőségeit, tőlük érdemes ellesni a fortélyokat.

A rendezvények nagyon jó helyszínei lehetnek a gamifikációnak, sok-sok alkalom kínálkozik ugyanis a szervezéstől kezdve az utómunkálatokig a játékos elemek felhasználására.

Miért érdemes játékosítással foglalkozni a rendezvényszervezés során?

Ha megnézzük a nagyobb vállalatok rendezvényeit, hamar észrevesszük, hogy ők is élnek a gamifikáció adta lehetőségekkel. Mikor az ember azt érzi, valami jó dolog fog történni vele, dopamin szabadul fel a szervezetében. Ez a boldogsághormon az oka annak, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben, vidámak vagyunk. Ezt használják ki azok, akik értenek az emberekhez: tudják, hogy egy kis örömszerzéssel sok hűséges vásárlót tudnak szerezni maguknak.

A becsempészett gamifikációs elemek fokozzák a figyelmet, élményekkel gazdagítják az események látogatóit. Kell ennél több?

A játékosítás tehát rövid és hosszú távon is hasznos: egyszerű, költséghatékony módja a márkánk megismertetésének, megszerettetésének. Nem kellenek hozzá bonyolult eszközök, néha elég egy jó ötlet, hogy a vállalatról pozitív kép alakuljon ki az emberek fejében.

Sokféleképpen megvalósítható a játékosság egy rendezvényen: nézzük meg, milyen módokon lehet alkalmazni! 

Tippek a rendezvények játékosításához

Ma már az első dolog, ami eszünkbe jut ezzel kapcsolatban: a digitális játékok. Ehhez kapcsolódó ötletünk: helyezzünk el egy játéksarkot egy konferencia helyszínén! A szünetekben ez kellemes kikapcsolódást tesz lehetővé a megfáradt hallgatóknak, és utána jobban fognak figyelni.

Nem digitális játékokkal is leköthetők az emberek egy rendezvényen. Társasjátékokból ismert kellékek alkalmazása is nagyon jó: bábu, dobókocka, kártya. Beléptetésnél is használhatjuk ezeket az eszközöket, de kvízjátékot is játszhatunk az esemény alatt.

Számos megvalósítás lehetséges: legyünk bátrak, kreatívak, használjuk a rendezvényeken is a játékosítást!

VIDEO Ők lesznek 2024 legszerencsésebb csillagjegyei

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!