A pesztós tojás az új reggeliőrület – így készítheted el a TikTok trendet

A pesztós tojás az új reggeliőrület – így készítheted el a TikTok trendet

Címlap / Életmód / Receptek / A pesztós tojás az új reggeliőrület – így készítheted el a TikTok trendet

Még ha nem is TikTokozol, valószínűleg hozzád is elért a fetás-paradicsomos tészta, az egészséges csirke nuggets vagy a jeges joghurtszelet híre, amelyeknek a legfőbb közös tulajdonsága, hogy elképesztően gyorsan elkészülnek, és legalább olyan finomak, mint amilyen kevés időt kell miattuk a konyhában töltened. Ilyen az egyik legújabb trend, a pesztós tojás is, ami nemcsak könnyen elkészíthető, de az íze is remek. Egyszer is elég megkóstolnod, hogy aztán sokkal többször kedvet kapj a reggelizéshez.

A reggeli esetében a munkába vagy iskolába indulás miatt különösen fontos lehet, hogy gyorsan és egyszerűen elkészüljön, ami a pesztós tojásra már annyira igaz, hogy az szinte lehetetlen. Ráadásul még egy csipet Olaszországot is varázsolhatsz vele az otthonodba, hiszen az eredeti recept onnan származik. Már alapvetően is nagyszerű étel, de még jobbá teheted, ha bármilyen bolti változat helyett pestót is te magad készítesz hozzá, vagy változatosan többféle friss kenyérrel fogyasztod.

Hozzávalók:

  • 2 evőkanál pesto
  • 2 szelet kovászos kenyér (bármilyen más kenyér is lehet)
  • ricotta, trappista sajt, fetasajt vagy mozzarella
  • 2 közepes méretű tojás
  • 1 teáskanál folyékony méz
  • 1 csipet chili pehely

Elkészítés:

  1. A pesztót egy teflon bevonatú serpenyőbe simítjuk egy kanállal, majd közepes lángon körülbelül egy percig melegítjük.
  2. A tojásokat a serpenyő felett felütjük, a pesztóra tesszük, majd fedővel letakarjuk, és körülbelül 3 percig pirítjuk – közben egyszer megmozgatjuk.
  3. Megpirítjuk a kenyérszeleteket, majd rájuk kenjük vagy tesszük a sajtot.
  4. Amikor a tojások kellőképpen megsültek, kivesszük a serpenyőből, és az előkészített kenyérszeletekre tesszük. 
  5. Mézzel, sóval, borssal és chilipehellyel díszítjük. 

Többféle módon is variálhatod a receptet

Ahogyan arról korábban is szó volt, a pesztós tojás csak még jobb lesz, ha változatosan, többféle kenyérrel fogyasztod vagy te magad készítesz hozzá pestót. Zabpehelylisztes kenyérrel például egyből egy gluténmentes reggelivé varázsolhatod, de a rozskenyér, a joghurtos kenyér, vagy mondjuk a purpur kenyér is remek választás lehet.

A pesztókészítés is roppant egyszerű: készítheted például kesudió, friss bazsalikom, fokhagyma, olívaolaj és só keverékéből. Egy üveghez nagyjából 3 csokor bazsalikomot használunk, amit megmosunk és lecsepegtetünk. A kesudiót apró darabokra vágva egy serpenyőben pár perc alatt folyamatosan kevergetve megpirítjuk. A fokhagymát megpucoljuk, a pirított kesudióval, a bazsalikommal és a sóval aprítógépbe tesszük. Fokozatosan olívaolajat adunk hozzá, és krémesre aprítjuk, majd hűtőben tárolva 2-3 hétig használhatjuk.

Ha már kész a pesztó, vagy bolti verziót használsz, az egész reggelikészítési művelet nagyjából 5 percet vesz igénybe, és máris fogyaszthatod ezt az ínycsiklandó finomságot. Természetesen ez a recept sincs kőbe vésve, vagyis ízlés szerint sokféleképpen variálhatod. Tehetsz a kenyérszeletekre koktélparadicsomot, kaliforniai paprikát, szeletelt avokádót, cukkinit, sonkát vagy mondjuk szalámit, a tetejére pedig extra feltétként rukkola, bébispenót vagy madársaláta is kerülhet.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást