Most indulsz? 3+1 dolog, amire figyelned kell kezdő vállalkozóként

Most indulsz? 3+1 dolog, amire figyelned kell kezdő vállalkozóként

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / Most indulsz? 3+1 dolog, amire figyelned kell kezdő vállalkozóként

Kezdő vállalkozóként az életed bizonyára rendkívül izgalmas szakaszába érkezett, hiszen számos új lehetőség és célkitűzés áll előtted. Végre eljött az ideje, hogy a vállalkozásoddal utat törj magadnak a piacon, és megmutasd, mit is tudsz igazán. Mire figyelj, ha éppen most alapítottál vállalkozást? Melyek azok a szarvashibák, amelyeket mindenképpen el kell kerülnöd? Mutatjuk a 3+1 legfontosabb dolgot! (x)

1. Készíts marketingtervet!

A piacon hamar elvérző vállalkozások többsége nem rendelkezik marketingtervvel. Sokan tévesen úgy gondolják, hogy a marketing- és üzleti tervek készítése csak a nagyvállalatok számára szükséges, de valójában a mikrovállalkozások életében is elengedhetetlen.

Szerencsére a marketingterv összeállítása nem feltétlenül jelent óriási kihívást. Nem kell túlgondolni, de kellő részletességgel ajánlott kidolgozni, hogy a vállalkozásodnak konkrét céljai legyenek, és egy működő stratégiát követhess.

Mit tartalmazzon egy marketingterv?

A teljesség igénye nélkül az alábbi szempontokra tanácsos kitérni a kezdő vállalkozásoknak:

  • Célkitűzések. Először is tűzz ki konkrét és mérhető célokat. Használj KPI-okat (Key Performance Indicators), amelyek alapján mindent számszerűsíthetsz. KPI lehet a bevétel és a Facebook vagy Instagram követők száma, illetve a sikeres szerződéskötések száma is.
  • Lépések a célkitűzések eléréséhez. Mit fogsz tenni pontosan a célok elérése érdekében? Írd össze ezeket a lépéseket, hogy menet közben már ne kelljen gondolkodni, csupán kivitelezni az előtted álló feladatokat. Dolgozd ki minél részletesebben ezt a részt, egészen a legapróbb teendőkig.
  • Vevők elemzése. Ki a célközönséged? Hány évesek, és milyen anyagi háttérrel rendelkeznek? Mi alapján választanak terméket vagy szolgáltatást? Tudj meg minél többet a potenciális vevőidről, hogy a marketing kampányokban tűpontosan megcélozhasd őket. Készíts primer kutatásokat, illetve tanulmányozz szekunder kutatásokat is velük kapcsolatban.
  • Idő- és erőforrásterv. Tervezd meg az időd és az erőforrásaid beosztását is. Ha valamire nincs kapacitásod, vagy ha az adott területen nem rendelkezel kellő tapasztalattal, akkor az adott feladatot szervezd ki külsősök számára. Térj rá az anyagiakra is, és határozd meg pontosan, hogy melyik területre mekkora összeget fogsz havi vagy éves szinten fordítani.
  • Marketingeszközök. Jelöld ki azokat a marketingeszközöket, amelyeket használni fogsz a céljaid eléréséhez. Sorold fel az offline és online marketing eszközöket is. Ha az interneten keresztül is szeretnél vevőket vagy ügyfeleket szerezni, akkor az e-mail marketinghez és a PPC hirdetésekhez kapcsolódó eszközöket semmiképp ne hagyd ki.
  • Vezetői összefoglaló. Végül írj egy tömör összefoglalót, amely a fő célokat és teendőket tartalmazza. Ez bármikor jól jöhet a későbbiekben, ha véletlenül elvesznél a részletekben, és vissza szeretnél nyúlni az eredeti célkitűzésekhez.

2. Fontold meg alaposan, kivel működsz együtt!

Ha nem saját kezűleg szeretnéd lebonyolítani a különböző marketing kampányokat, akkor egy tapasztalt digitális marketing ügynökség mellett érdemes letenni a voksot. Azonban mielőtt bármibe is fejest ugranál, mérd fel alaposan, hogy mire számíthatsz a potenciális partnereidtől.

Tekintsd meg a referenciákat!

Akár digitális marketing ügynökséget, grafikust vagy könyvelőt keresel, vizsgáld meg alaposan a referenciáikat. Nézd meg, kikkel dolgoztak együtt, és hasonlítsd össze a munkájuk minőségét az általad támasztott elvárások színvonalával.

Kérj árajánlatot több helyről is!

Válaszd ki a legszimpatikusabb jelölteket, majd kérj egyedi árajánlatot tőlük. Az ár mellett vedd figyelembe a korábban megtekintett referenciákat is, majd gondold végig, hogy mindent összevetve elfogadható-e az ajánlat. Ha úgy érzed, megéri az adott összeget kifizetni, vágj bele bátran a közös munkába.

3. Törekedj a maximális ügyfélközpontúságra!

Vannak vállalkozás központú és ügyfélközpontú vállalkozások. Amíg előbbiek kizárólag önmagukra gondolnak, és az ügyfelek elégedettsége helyett mindenben csak a saját hasznukat nézik, addig az utóbbiak kifejezetten az ügyfelek lehető legjobb kiszolgálására törekszenek.

Amit csak lehet, tegyél meg az ügyfeleid elégedettségéért. Adj teljes körű tájékoztatást minden felmerülő kérdésükre, és végezz olyan munkát, amely alapján bátran ajánlanak majd az ismerőseiknek. Alapozd meg ügyfélközpontúsággal a szakmai hírneved, hogy gyorsan kiépíthesd a stabil vevői köröd.

+1 Légy türelmes!

Végül talán a legfontosabb: türelem, türelem, türelem. Természetesen egy vállalkozás indításakor mindenki a lehető leggyorsabban szeretné megvalósítani a céljait, de kapkodni semmiképp sem szabad. A siker kulcsa a napi szintű kemény munkában rejlik, és amikor 2-3 év múlva visszatekintesz erre az időszakra, már garantáltan látni fogod a fejlődést.

Ha a fenti tanácsokat megfogadod, és valóban odafigyelsz a precíz tervezésre, máris sokkal többet tettél, mint a legtöbb kezdő vállalkozó. Állíts össze egy marketingtervet, majd szervezd ki profik számára a szükséges feladatokat, és légy ténylegesen ügyfélközpontú. Ha kellően türelmes vagy, és mindennap megdolgozol a sikerért, akkor a várt eredmények sem fognak elmaradni!

VIDEO Közvetlen járat Budapestről: ezekkel a látnivalókkal csábít Tirana

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!