Milyen kütyük jönnek velünk nyaralni?

Címlap / Kikapcsolódás / Tech és kütyük / Milyen kütyük jönnek velünk nyaralni?

Közeledik a nyár, és ezzel együtt a nyaralás ideje is. Optimális esetben az ember zsebrevágja a bankkártyát, a családot, meg fejenként egy kis táskát, irány a reptér – és megy. Átlagos hazai esetben pedig zsebrevágja a bankkártyát, a családot beülteti az autóba, majd a gépjármű forgalmi engedélyében feltüntetett maximális tömeg 110%-át bepakolja a kocsiba. A belső visszapillantóban a mögöttes forgalom helyett egészen a Balatonig táskákra pakolt szalmakalapokat láthatunk. Apa akciós söre végül otthon maradt, mert kell a hely gyermekenként a két alvós plüssbabának, illetve a tartalék alvós plüssbabának. Mindent a gyerekekért. A rengeteg ruha, játék és étel mellett vannak olyan kütyük, amelyeket szintén magunkkal viszünk, illetve olyan kiegészítő eszközök, amik megkönnyítik és segítik a többi eszköz használatát. A nyaralások során az okoseszközök és azok kiegészítői ugyanis már nemcsak a kommunikáció és a szórakozás eszközei, hanem segítenek a szervezésben, a navigációban és alkalmanként a hobbijaink űzésében is. (x)

A legalapvetőbb a telefon

A tartalék plüssbabák jelentőségéhez nem mérhető ugyan, de mobilt mindenképp viszünk. Ez az első és legfontosabb okoseszközünk, amely számos hasznos alkalmazással rendelkezik. Ezek segítenek a nyaralás szervezésében és lebonyolításában is. A térképek és navigációs alkalmazások segítenek abban, hogy könnyen megtaláljuk az úticélt, és könnyen navigáljunk ismeretlen terepen. Az időjárás alkalmazások pedig segítenek abban, hogy előre megtervezhessük a tevékenységeinket, és alkalmazkodhassunk a változó időjárási körülményekhez. Így nem indulunk a partra, fél óra készülődéssel, ha már tudjuk, hogy egy óra múlva egy szupercella közepén leszünk.

Az olvasás az egyik legjobb kikapcsolódás

Rossz idő esetén a magunkkal vitt könyveket is elolvashatnánk, ha befértek volna a csomagtartóba. A minimális helyigényű e-book olvasóval viszont egy egész könyvtárat is magunkkal vihetünk.

Tegyük vízállóvá az eszközeinket

A telefon összeköt minket a nyaralás alatt is a nagyvilággal, amiről akkor sem szívesen mondunk le, ha mondjuk egy vízitúrára indulunk. Itt fotózunk, megörökítjük, ahogy a vízisikló bájosan viszi a halivadékot a szájában a nádas felé. Eközben elég egy rossz mozdulat, és csak néhány vízgyűrű sejteti, hogy a tó melyik részén süllyedt el a drága készülék. Mindez megelőzhető vízálló tokkal. Ezek a tokok nem akadályozzák a telefon használatát, így akár víz alatti fotózáshoz is használható a mobil, ugyanakkor lebegnek a víz felszínén egy esetleges baleset esetén. A másik praktikus eszköz vízitúrára egy vízálló övtáska az iratoknak, bankkártyáknak, kulcsoknak. Ezzel a két hasznos eszközzel rengeteg pénzt és bosszúságot előzhetünk meg, és szerencsére szettben is kaphatók.

Fontos a töltöttségi szint!

A mobiltelefon azonban nemcsak a vízben merül, hanem mindenütt, ugyanis rendszeresen tölteni kell. A nyaralás során számtalan esetben videózunk, fotózunk, megörökítünk mindent, és közben a világhálón, közösségi portálokon is ténykedünk, esetenként pedig játszunk. Strandoláskor, városnézéskor, erdei túrán általában nem jutunk konnektorhoz, ezért jó, ha van nálunk power bank. Ezzel meg is oldottuk a telefon zavartalan működését. Nem maradunk le egyetlen fontos pillanatról sem, csak azért, mert az akksi utolsó 10%-át nyaralási vészhelyzetre tartjuk fenn. A kütyük merülése már a hosszú odaút során is kritikus pont, hiszen, ha lemerül a navigációnak is használt telefon, maradhatunk a klasszikus, analóg papírtérkép használatánál, ami vagy van nálunk, vagy nincs… Éppen ezért az autós töltők is a utazás velejárói, segítségükkel akár az összes utas eszköze egyszerre tölthető.

Minden képen maradéktalanul

A nyaralós fotók, videók egyik jellegzetessége, hogy egy fő mindig hiányzik a csapatból. Igen, ő az, aki a fotókat és a videókat készíti. Ezt azonban egy praktikus állványként is használható szelfibot kiválóan orvosolja, így mindenki nyaralós mosolya rajta lehet a fotókon. Mivel az állvány lehetővé teszi, hogy ne remegjen a videó, tökéletesen rögzíthető, ahogyan apa az eredményes hajnali peca után rottyantja a bográcsban a halászlét.

Szerencsés esetben az időjárás nyaralás-kompatibilis, azaz nem fogjuk ki azt a két esős hetet, ami random módon szinte minden nyáron beköszön. Ebben az esetben még nagyobb szerepük van a velünk nyaraló telefonoknak, tableteknek, laptopoknak. Ilyenkor bosszankodva dokumentáljuk, és posztoljuk a közösségi portálra az odakinn szakadó esőt, és maradnak a sorozatok, mesék, közös benti játékok. Azért az sem ördögtől való, ha ilyenkor a telefon vagy a tablet helyett előkerül egy pakli kártya, Dobble, vagy kisebb utazós társasjátékok.

VIDEO Üde tavaszi barackos smink

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!