Nyilván utánaolvasol a sulinak, kikérdezed az ide járó gyerekek szüleit a tanítókról, de az iskolaválasztás még így is hatalmas döntés. Hozunk néhány szempontot, ami esetleg ritkábban merülhet fel, pedig érdemes ezeket is számba venni.
2/4 A gyerek személyisége
Lehet egy iskolának bármilyen jó a matek tagozata, ha a gyereket a kézműveskedés érdekli. Kínálhatnak akármilyen színes művészeti programot, ha már most látszik, hogy ízig-vérig reál beállítottságú a kicsi. Ebben az életkorban persze még sok minden változik és nem is érdemes semminek a lehetőségét elvetni.
Azt azért jó figyelembe venni, hogy vannak gyerekek, akik szeretik a versenyhelyzeteket, szívesen bizonyítanak, akkor érzik jól magukat, ha van valami kihívás előttük. Mások zárkózottabbak, hajlamosabbak a szorongásra. Utóbbiak akkor sem fogják jól érezni magukat egy bajnokokat nevelő, minden területi versenyen taroló iskolában, ha a képességeik egyébként megvannak ahhoz, hogy itt is helyt álljanak.
Más szóval: vedd figyelembe, hogy ne csak a gyerkőc képességeinek, de habitusának is megfelelő legyen az iskola. Egy kompetitív, minden lében kanál kicsi lehet, hogy unatkozni fog, ha nem egy (egészséges) kihívásokat támasztó iskolába íratod. Egy visszahúzódó nebuló talán hordja majd haza az ötösöket, de közben állandó stresszben lesz, és nem tudja megszeretni a tanulást.
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!