15 mantra, melyek segítségével elkerülheted az ünnepi túlevést

15 mantra, melyek segítségével elkerülheted az ünnepi túlevést

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 15 mantra, melyek segítségével elkerülheted az ünnepi túlevést

Az ősi indiai bölcsek által hosszú évtizedeken át tökéletesre csiszolt mantrák ereje olyan koncentrált, hogy akár a fizikai szintet is képesek befolyásolni. Leginkább olyanok, mint az ajtók, amelyek elvezetnek minket egy célhoz vagy a vágyott helyre. A mantra nem más, mint a gondolataink mederbe terelésének és a személyiségünk fejlesztésének egyik eszköze. Két szanszkrit szótagból származik: a man elmét jelent, a tra pedig tisztítást jelent.

A karácsony nemcsak a szeretet, hanem minden érzelem ünnepe is egyben. Ilyenkor egyszerre vagyunk felfokozott állapotban, közben szeretnénk egy kis szünetet is beiktatni a hétköznapi pörgés mellett. Ezért aki csak teheti, a karácsony és a szilveszter közötti időszakot szabadságon tölti. December utolsó hete ugyanakkor a családi összejövetelek, intenzív evés és ivás időszaka, amikor a nagy harcok árán leadott kilók kétszerese is visszatérhet, mire kopogtat az ajtónkon az újév.

A köznyelvben mantráknak nevezzük azokat az inspiráló mondatokat is, amelyek hatással lehetnek a viselkedésünkre és a gondolkodásunkra. A karácsonyi túlevés kockázataira előre felkészülhetünk. Ha sikerül időben figyelmeztetni magunkat arra, hogy egészségügyi vagy egyéb okok miatt nemet kell mondanunk a hatodik bécsi szeletre és a tizedik diós bejglire, akkor elkerülhetjük a komolyabb következményeket. 

A következő mantrák segíthetnek, hogy csak pozitív emlékekkel gazdagodjunk és ne plusz kilókkal zárjuk az ünnepi időszakot: 

  1. A testemnek nincs szüksége több kalóriára jelen pillanatban.
  2. Élvezem az ízeket és a látványt, de figyelek az elfogyasztott mennyiségre.
  3. Most befejezem az étkezést.
  4. Figyelek arra, hogy a testemnek megfelelő mennyiségű friss, tiszta vizet igyak.
  5. Csak azért, mert megtehetem, nem eszek meg mindent, amiről tudom, hogy ízlene.
  6. Mielőtt úgy érzem, hogy teljesen tele vagyok, befejezem az étkezést és majd később folytatom.
  7. Megvárom, amíg mindenki teleszedi a tányérját, nem sietek sehová, ráérek lassan és megfontoltan étkezni.
  8. Elég erős vagyok ahhoz, hogy nemet mondjak a csábításra.
  9. Tökéletesen tisztában vagyok azzal, hogy mire van és mire nincs szüksége a testemnek.
  10. Nem szeretnék holnap lelkifurdalást érezni amiatt, amit ma teszek, ezért figyelek magamra.
  11. Nem kell mindent megkóstolnom, így is tökéletes ez a nap.
  12. Nem bántok meg senkit azzal, ha nemet mondok.
  13. A pozitív jövő érdekében le tudok mondani az ünnepi édességek okozta pillanatnyi élvezetről.
  14. Amit megígérek magamnak, azt be is tartom. 
  15. Ha a sóvárgás megkörnyékez, képes leszek ellenállni.
Halfpoint/istockphoto.com

Koncentrálj a megerősítésekre naponta többször

Fontos, hogy ezeket a mantrákat fejben tartsuk vagy legalábbis, mindig elérhető távolságban legyenek. Okos megoldás lehet egy papírra leírni néhányat közülük és a zsebünkbe tenni, hogy a kellő pillanatban elővegyük és elolvassuk. 

Ha tudjuk, hogy nagyon szeret elkalandozni a figyelmünk a családi rendezvényeken és a beszélgetéseket nassolással egészítjük ki, beállíthatunk a telefonon is emlékeztetőket. A mobilos figyelmeztetések óránként vagy más, előre meghatározott időpontban rezegnek, csipognak és eszünkbe juttatják a célt. 

Vannak, akik meditációval indítják a reggelt és ezalatt tudatosítják magukban, hogy miként fognak mértéket tartani az ünnepi étkezések idején. A cukorfüggők meghatározhatnak egy jutalmat, amit a nap végén – akár teljes titokban – adnak át saját maguknak, ha sikerül az előre kitűzött kalóriamennyiségen belül maradniuk.

A legfontosabb azért mégis csak az, hogy tudomásul vegyük, az év egyik legszebb időszaka a karácsony. Ez nem szabad, hogy az önsanyargatásról szóljon. Fogadjuk el, hogy lesznek megingások, amikor a kelleténél többször markoljuk meg a szedőkanalat, de legyünk toleránsak magunkkal szemben. 

VIDEO Így viseled az egyedüllétet, csillagjegyed szerint

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!