Érdekes felfedezésre jutottak a kutatók
A Scientific Reports című folyóiratban nemrégiben megjelent tanulmány arra vállalkozott, hogy feltárja az összefüggést a vitaminbevitel és a magas vérnyomás kialakulása között. A kutatás célja annak vizsgálata volt, vajon a különböző vitaminok – pontosabban az A-, B6-, B9-, B12-, C-, E- és K-vitamin – milyen szerepet játszanak a vérnyomás alakulásában.
A kutatás során tíz malajziai kutató elemezte 10 031 felnőtt étkezési szokásait és egészségi állapotát. Az alanyok közel fele (43,5%) szenvedett magas vérnyomásban. A hipertóniával élő csoportban gyakori jellemzők voltak: 40 év feletti életkor, túlsúly vagy elhízás, alacsonyabb társadalmi-gazdasági státusz, illetve a magas vérnyomás családi halmozódása.
A résztvevők részletes kérdőívet töltöttek ki arról, milyen gyakran és milyen mennyiségben fogyasztanak bizonyos ételeket. A vitaminbevitel mértékét a malajziai és az amerikai mezőgazdasági minisztérium (U.S. Department of Agriculture) élelmiszer-összetételi adatbázisai alapján számították ki a kutatók. A tanulmány végül arra a fontos megállapításra jutott, hogy a vitaminhiány szoros kapcsolatban állhat a magas vérnyomással. Olvass még a témában
Ez vár rád a munkában idén márciusban – zodiákusod szerint
Így ártasz magadnak, ha mindenkivel megértő vagy. Lehet valaki túlságosan empatikus?
„Bűnnek érzem, ha pihenek, mert az nem fogyaszt” – Történetek nőktől, akiket tönkretesz a fogyni akarás
Száraz szájjal ébredsz reggelente? Ezt üzenheti a tested a szakértők szerint







