A KKV közösségi média legfontosabb tudnivalói

A KKV közösségi média legfontosabb tudnivalói

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / A KKV közösségi média legfontosabb tudnivalói

Mi az, amit a KKV közösségi média kérdéskörében alapvetően tudni érdemes? Miért nyerhet egyáltalán azzal egy kis- és középvállalkozás, ha tudatosan hangsúlyt helyez a social media platformok használatára? Ennek járunk utána részletesen máris a bejegyzés keretei között. (x)

Miért célravezető egy KKV méretű cégnek a közösségi média használata?

Természetesen azért, mert a vásárlók egy jelentős része ezeken a platformokon tölti az idejének egy komoly hányadát. Márpedig alapvető értékesítési szabály, hogy ott kell kommunikálni az embereknek, ahol ők jelen vannak.

Úgyhogy egy KKV életében nemcsak az olyan ügyviteli szoftverek használata fontos, mint például a MiniCRM, ami egy projektmenedzsment szoftver funkcionalitását képes teljes mértékben megvalósítani.

Stratégiailag célravezető rendszeresen és tudatosan kommunikálni a közösségi média felületeken is. Persze a dolog felvet néhány alapvető kérdést, amiket jobb, ha külön bekezdésben fogunk tisztázni máris.

Melyik közösségi média felületekre koncentráljon egy KKV?

A válasz erre a kérdésre is hasonló. Meg kell érteni és tudni, hogy a célközönség melyik platformokat használja előszeretettel. Például egy B2B szegmensben mozgó KKV számára jó eséllyel a LinkedIn lesz a nyerő, hisz a social media platformok üzleti vonalát ez testesíti meg.

Szépségipari termékekkel foglalkozva, ahol a vizualitás kidomborítása elengedhetetlen, ott az Instagram lehet a befutó. Nem lehet elmenni a TikTok népszerűsége mellett sem, ahol egyre szélesebb a közönség, a kulcsot pedig a rövid, szórakoztató, de ugyanakkor edukatívan informatív tartalmak jelenthetik.

Persze az sem elvetendő ötlet, hogy egy KKV párhuzamosan használjon több felületet. Viszont ez nem mehet a rendszeresség rovására. Inkább legyünk jelen egyetlen platformon, de ott kommunikáljunk konzisztensen, minthogy 2-3 hétig több felületen aktívak vagyunk, ellenben utána eltűnjünk.

Milyen tartalmak lehetnek nyerők a közösségi médiában egy KKV részéről?

Ebből az aspektusból is sokszínű lehet a kép. Az persze megkérdőjelezhetetlen, hogy a tartalmaknak érdekesnek, izgalmasnak kell lennie. Legyen bennük akkora érték, hogy a felhasználó szívesen töltse el velük az idejét.

Széles skálán mozoghat, hogy a szórakoztató vagy az edukatív vonal a kifizetődő. Sok esetben az válik be, hogyha a kettőt sikerül vegyíteni. Persze mindez akkor működik igazán, ha a kommunikáció tartalmát és stílusát a vevők érdeklődéséhez sikerül igazítani.

Akár szöveges posztokkal, képes formátumban vagy a videókra koncentrálva. Több stratégia is jelentheti a siker kulcsát. Ami biztos, hogy elméletben nem deríthető ki, mi működik igazán. Tesztelni, kísérletezni kell, majd a tapasztalatokból kiindulva mindig lehet finomítani, optimalizálni.

VIDEO Íme a 10 legolcsóbb szobanövény, amit imádni fogsz

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!