Életmód / Táplálkozás

Így készíts ellenállhatatlan banánsushit!

Vannak olyan napok, amikor egy kis extra kényeztetésre vágyunk. Csak valami gyorsan összedobható, egyszerű ízvilágra. Nem akarunk órákig pepecselni, nem akarunk nehéz süteménykölteményeket. Nálam ez mindig egyet jelent a vegán édességekkel. Kevés, nyers hozzávalóból igazán különleges dolgokat dobhatsz össze némi kreativitással.

Ehhez a recepthez sem kell kifosztanod a sarki fűszerest, akár 3 alapanyagból is készítheted. Ettől függetlenül mind megjelenésében, mind ízében különleges. Nem beszélve arról, hogy igen-igen kiadós, sőt, diétásnak kifejezetten nem nevezhető kis édességről van szó.

Az alapanyagok magas szénhidrát- és zsírtartalommal rendelkeznek. De ugye tudjuk, hogy a jó zsírok és jó szénhidrátok a barátaink? És ha már édességre vágyunk, akkor még mindig inkább a természetest válasszuk a bolti, ízfokozókat tartalmazó, feldolgozott élelmiszerek helyett, hiszen a szervezetünknek kétségkívül ezzel tesszük a legjobbat!

Amire ez esetben szükséged lesz, az egy banán, egy kisebb adag organikus mogyoróvaj (akár házi készítésű) és mindenféle mag, reszelék, bármi természetes apróság, amit csak szeretsz.

Hozzávalók:

  • 1 nagyobb banán,
  • mogyoróvaj (vagy bármilyen olajos magból készített vaj),
  • mandulaforgács,
  • szezámmag,
  • kókuszreszelék,
  • bármilyen, apró szemű olajos mag (vagy ami eszedbe jut).
Olvastad már?  5 mag és csonthéjas, amit fogyassz gyakrabban, mert betegségek tucatjait előzi meg

Elkészítés:

  1. Vágj nagyjából 1,5 cm vastag szeleteket a banánból, ügyelve arra, hogy lehetőleg ugyanakkorák legyenek (bár az ízélményen nyilván nem ront, ha nem sikerül, de esztétikailag így lesz rendben a tálcád).
     
  2. Minden szelet banánt kenj meg az oldalán mogyoróvajjal.
     
  3. Forgasd meg a kiválasztott magokban, reszelékben a banánszeleteket egyesével.
     
  4. Helyezd egymás mellé egy tálcára és fogyasszátok őket azonnal (ha sokáig hagyod őket állni, a banán be fog barnulni).