Az 5 kedvenc színes tésztafogásom – nem csak a szemet gyönyörködtetik

Az 5 kedvenc színes tésztafogásom – nem csak a szemet gyönyörködtetik

Címlap / Életmód / Receptek / Az 5 kedvenc színes tésztafogásom – nem csak a szemet gyönyörködtetik

Nincs olyan hét, hogy ne kerülne tészta az asztalra sőt, gyakran nem csak ebédre, hanem vacsorára is ehhez a lehetőséghez nyúlok. Az okok egyszerűek: a tészta mennyei, villámgyorsan elkészül, és mivel rengeteg változata ismeretes, sosem lehet ráunni. Mivel én állati eredetű „hozzávalók” nélkül főzök, még hamarabb végzek a főzéssel – a lényeg mindig az, hogy az alapanyagok frissek, roppanósak, a fűszerek pedig izgalmasak legyenek. De milyen tésztafogások azok, amik a szemünket és a hasunkat egyszerre gyönyörködtetik?

Tésztasaláta

Nagy kedvenceim közé tartoznak a tésztasaláták, amiket szívesen eszek vacsorára is. Remekül eltelítenek, és annak ellenére nem tartalmaznak sok szénhidrátot, hogy tésztára építenek.

Az elkészítése nagyon egyszerű ezeknek a fogásoknak: egyszerűen főzd meg a kedvenc tésztádat (25-50 gramm száraztésztánál nem is kell több vacsorára), és készíts hozzá olyan salátát, ami megfelel a szezonnak.

Én rendszerint valamilyen zöld levelest, friss fűszernövényeket, paradicsomot, uborkát és hagymát szoktam összevágni, de természetesen bármilyen zöldséget felhasználhatsz.

Már csak az öntetről kell gondoskodnod – ha diétázol, figyelj rá, hogy ne tartalmazzon sok zsírt, olajat!

 

Főtt zöldségekkel

Természetesen nem csak friss salátával, hanem főtt zöldségekkel is elkészítheted a tésztás fogásodat.

Nagy kedvencem a szójaszószos „kínai” tészta. Ehhez először vöröshagymát és fokhagymát pirítok, majd hozzáadom a káposztát és a répát, de ha van kéznél, színes paprikát is szoktam aprítani. Amikor a zöldségek megpirultak, jöhetnek a fűszerek: só, pici fokhagymapor és szárított vöröshagyma, valamint egy kevés sörélesztő. 

Ezután már csak fel kell önteni az egészet szójaszósszal és összekeverni az időközben kifőtt tésztával.

Ha nincs időd a zöldségeket szeletelni, bátran párolj egy adag zöldséget – ha alaposan megfűszerezed, vagy készítesz hozzá egy finom öntetet, éppolyan ízletes és színes lehet a végeredmény.

 

Színes tészták

Ugyan elsőre kicsit mesterségesnek tűnnek a színes tészták, valójában nem igazán szokott adalékanyag kerülni beléjük: a zöld tésztát jellemző módon spenóttal, a pirosat céklával színezik.

Növényi étrendbe is tökéletesen beilleszthetőek a színes tészták, bár arra ügyelni kell, hogy a piros tészta ne kármint, hanem céklát tartalmazzon – előbbit a bíbortetű összepréseléséből nyerik.

Természetesen házilag is készíthetsz színes tésztákat, ebben az esetben csak annyi a dolgod, hogy fűszereket adsz az alapanyagokhoz: pl. kurkumát a sárgább színért, petrezselymet a zöldért, vagy fűszerpaprikát a pirosért. A színes tészták már önmagukban is látványossá teszik a fogásokat, és ha fűszeres változatokat veszel, akkor akár magukban is ízletes fogásnak számítanak.

 

Proteinben gazdag alapanyagok

A legtöbb tésztában sok fehérje van, de ezt még lehet fokozni, hiszen már gyakorlatilag bármilyen gabonaféléből készülhet liszt, és így tészta is.

Jó példa erre a quinoa, vagy éppen a köles, amikből a piacon már vásárolhatsz ízesített változatokat is.

Nagyon szeretem a csípős ízeket, így a chilis quinoa tészta nálam biztos befutó. Ezek a fűszerek ugyan nem színezik meg annyira a tésztát, hogy az feltűnő legyen, egyszerű szemet gyönyörködtetővé tenni őket. Ha a proteinen van a hangsúly, sokszor használok roppanós magokat, pl. mogyorót, vagy éppen kender- és szezámmagot, amikből izgalmas szószt is lehet készíteni a tésztákra. Ízben, küllemben és tápanyagtartalom szempontjából is jól passzol ezekhez a fogásokhoz valamilyen hüvelyes, pl. a friss, zsenge borsó.

 

Tésztazöldségek

Végül, de nem utolsó sorban inkább csak küllemében hasonlítanak a tésztákra a zöldségtészták, de tökéletesek azoknak, akik az utolsó felesleges kilóktól szeretnének megszabadulni.

A zöldségeket, pl. cukkinit, céklát, vagy éppen répát kézi spirálozó segítségével készítsd el, majd leheletnyi olajon futtasd meg – a tészta elkészült, már csak a kedvenc, étrendedbe illeszthető fűszerezéssel, alapanyagokkal kell megbolondítanod.

Én nagyon szeretek avokádókrémet csinálni a cukkini mellé: egy avokádóhoz fél citrom levét, csipet sót és egy kicsi fokhagymát turmixolok le.

Ezzel forgatom össze a tésztát, majd friss koktélparadicsommal, bazsalikommal és sörélesztővel szórom meg.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást