8 lépés a tökéletes munkakörnyezet kialakításához

Írta: ,

Kutatások is bizonyítják, hogy az, hogy milyen környezetben dolgozol, milyen tárgyak vagy emberek vesznek körül, nagyban befolyásolja azt, hogy mennyire vagy hatékony és hogy élvezed-e a munkával töltött órákat. Lássuk, milyen egyszerű lépések vezetnek ahhoz, hogy bárhol is vagy, szuper munkakörnyezetet tudj kialakítani!

A megfelelő papír-írószer kiválasztása Kép forrása: wishwishwish.net

1/8 A megfelelő papír-írószer kiválasztása

Apróságnak tűnik, de mivel a gyengébbik nem képviselői vagyunk, a kis finomságok azok, amik fel tudják dobni a kedvünket, ösztönzik a kreativitásunkat és a hatékonyságunkat.

Bárhol is vagy, ha dolgozol, legyen körülötted egy-két olyan ceruza vagy toll, amit igazán szeretsz, ami jól néz ki, szeretsz vele írni, amire csak ránézve is jó érzések töltenek el.

Mindig legyen az asztalodon egy-két tömb színes post-it, amik nem csak hasznosak, de egy kis színt is visznek az asztalodra, valamint ha használsz mappákat, azokat is próbáld meg feldobni praktikus és színes címkékkel és szerezz be egy olyan füzetet vagy határidőnaplót, ami mindig nálad van, amibe a feladatlistáidat, a gondolataidat vagy a fontos meetingeket rögzíted.

Olyat válassz, ami praktikus méretű, ami motivál, tetszik a borítója és a benne lévő lapok is!

Keretes emlékek Kép forrása: frenchbydesignblog.com

2/8 Keretes emlékek

Nem csak motiváló, de egyben nagyon személyessé is teszi a munkahelyi vagy a home office asztalodat, ha kiteszel valamilyen fényképet vagy műalkotást arról, ami téged inspirál.

Lehet ez a gyerekeid bekeretezett rajza, egy családi fotó, a kedvenc képed a tavalyi nyaralásról vagy ha az irodádban van rá lehetőség, akkor akár egy több elemből motivation wall is.

Ha nincs arra lehetőség, hogy az asztalodra bármi személyes tárgy is kikerüljön, akkor állítsd be személyes hátteret vagy képernyőkínélőt az asztalodon, vagy a mindentudó füzeted belső borítójára rögzítsd ezt az adott képet.

A lényeg minden esetben az, hogy amikor ránézel erre a képre, jó érzés töltsön el, és emlékeztesd magad arra, hogy mi az, amit igazán szeretsz az életben.

 

Rendezett asztal, rendezett gondolatok Kép forrása: bhg.com

3/8 Rendezett asztal, rendezett gondolatok

Lehet, hogy plusz 5-10 perc, mire minden a helyére kerül és újra rend lesz az asztalodon, de hidd el, mielőtt nekivágsz az aznapi munkának, megéri ez a kis extra erőfeszítés, hiszen ha nincs ezernyi dolog a környezetedben, ami tudat alatt zavar vagy eltereli a figyelmed, akkor te is jobban és több ideig tudsz majd koncentrálni.

Ha egy kicsit szétszórt vagy és nem szereted a nagyon tiszta vagy rendezett felületeket, akkor is fontos, hogy rend legyen körülötted, azaz használj iratrendszerezőket, legyen körülötted egy papírszemetes, amibe rögtön bekerülhet az, amire már nincs szükséged, a fontos cetliket, számlákat és postiteket pedig gyűjtheted egy nagyobb üvegvázába is, hogy ne kallódjon el, amire szükséged van, de a rend is megmaradjon!

Nyugtató színek és illatok Kép forrása: theglitterguide.com

4/8 Nyugtató színek és illatok

Ha van rá lehetőséged, akkor mindenképp szerezz be az irodádba is egy élő növényt, egy csokor friss virágot vagy valamilyen nyugtató színt, amire mindig felpillanthatsz, ha már nem bírod a monitorod vagy a papírkupacokat.

Az irodába általában a legjobb választás valamilyen igénytelen zöld növény, ami akkor is szép, ha nem éri nagyon sok fény és friss levegő.

Ha azonban egy félig elszáradt, szomorú növény áll az asztalodon, attól minél előbb szabadulj meg, hiszen ez nem csak rossz látvány, de hihetetlenül rossz energia is!

A vizuális elemek mellett a különböző illatok – a friss virágok, illatgyertyák vagy illóolajok – is segíthetnek abban, hogy nyugodtabban, hatékonyabban és vidámabban teljenek a munkaórák.

5/8 Megfelelő világítás

Ha van lehetőséged arra, hogy te döntsd el, hogy hol legyen az irodai asztalod, akkor mindig válassz olyat, ami közelebb van a természetes fényhez.

Akár próbálj ki több elrendezést vagy elosztást, hiszen lehet, hogy nem is gondolnád, de a fény vagy annak hiánya tudat alatt is nagyon zavaró tényező lehet a munkád során.

Amikor kevés a fény az asztalodnál, amikor folyton becsillan a monitorod, vagy amikor nincs fókuszált világítás az asztalon, akkor lehet, hogy csak annyit veszel észre, hogy ideges vagy, nem bírsz a helyeden maradni, folyton fel-felállsz valamiért és valahogyan nem megy a munka.

Lehet, hogy csak annyiról van szó, hogy a fény rosszul esik az asztalodra, és be kell szerezned egy asztali lámpát vagy el kell fordítanod az asztalod, megéri kipróbálni!

A tökéletes pozíció Kép forrása: mackenziehoran.com

6/8 A tökéletes pozíció

Azon túl, hogy mi van az asztalodon és hogy milyen apróságokkal dobod fel az irodád, az is nagyon fontos, hogy milyen pozícióban töltöd azokat az órákat, amikor dolgozol.

Egy kényelmes gurulós széken, egy fitballon, egy kanapén ülsz vagy járkálsz, néha egy babzsákra huppansz, esetleg állva dolgozol?

Bármelyiket is választod, fontos, hogy óránként legalább 5-10 percre felállj és egy kicsit átmozgasd magad, jó, ha néha emlékezteted magad arra, hogy egyenes háttal ülj, hiszen ha sajognak az izmaid, rögtön elvesztetted a fókuszt.

Az is szuper, ha legalább két munkaállomást ki tudsz alakítani a különböző típusú munkákra, azaz amikor meguntad az íróasztalodat, át tudsz ülni egy kanapéhoz vagy egy másik asztalhoz a laptopoddal, a számlákkal vagy a mappáiddal.

Hidd el, egy kis pozícióváltás is sokat segíthet, ha épp elfogyott az energiád.

7/8 Nem mindegy, hogyan ugrasz neki

A tökéletes munkakörnyezet része, hogy milyen lelkiállapotban, milyen hangulatban és milyen gondolatokkal ülsz le minden reggel az asztalodhoz vagy a laptopod elé.

Nem mindegy ugyanis, hogy úgy kezded-e a napot, hogy felhúztad magad egy reggeli telefonon, hogy már megint szidod a főnököt, a kollégádat vagy a buszsofőrt, hogy úgy ülsz le az asztalodhoz, hogy még 7,5 órát ki kell bírnod itt és már most unod és utálod az egészet.

Őszintén reméljük, hogy talán nem ennyire rossz a helyzet, persze mindig előfordulhatnak rossz napok vagy hetek, amikor nehezebb mosolyogva és lelkesen kezdeni a munkát, de fontos lenne, hogy a rossz energiákat minél előbb kiűzd az irodádból.

Ha valaki felhúzott vagy valami nem jött össze, akkor rendezd minél gyorsabban a gondolataidat, tarts egy pár perces szünetet, nyiss ablakot, és hessegesd el a negatív gondolataidat.

A munkanapod első 10 perce, illetve az, ahogy egy feladatnak nekiesel, nagyban meghatározza majd, hogy milyen lesz a végeredmény.

 

Lépésről-lépésre Kép forrása: apartmenttherapy.com

8/8 Lépésről-lépésre

Ne csüggedj, ha a cikket elolvasva végignéztél az asztalodon és rögtön elment a kedved a további munkától, hiszen szinte egyik pontot sem tudtad kihúzni a listáról és úgy érzed, hogy egyáltalán nem inspirál a jelenlegi környezeted.

Semmi gond, hiszen az első lépést máris megtetted, felismerted, hogy mi lehet a gond, mi akadályozhat abban, hogy még jobb legyél.

Nem kell most rögtön elrohannod és minden feleslegesnek tűnő papírt az iratmegsemmisítőbe vágnod és átrendezned az egész irodát.

A legjobb, ha apró lépésekkel haladsz, kísérletezel, hogy neked mi válik be, és ennek megfelelően alakítod ki a tökéletes munkakörnyezetet.

Hogy honnan fogod tudni, hogy jó úton haladsz?

Sokkal jobban megy majd a munka, kevésbé leszel ideges, nem vesz majd körül ezer apró zavaró tényező és napról-napra hatékonyabb leszel!