Így szoktasd vissza magad a munkába nyaralás után

Írta: ,

Amikor hosszabb időre elmegyünk nyaralni, nagyon nehéz visszaszoktatni magunkat a hétköznapok rutinjához. Rendszerint az első pár napban azt sem tudjuk, hol vagyunk, és a meetingeken próbálunk úgy tenni, mintha mindennel képben lennénk, miközben képzeletben még a parton napozunk. Ha te is most rázódsz vissza a munkádba a nyaralásból, akkor íme pár hasznos tanács!

1/5 Kezdd egy nappal korábban

Általában nem a reptérről szoktunk beesni a munkába nyaralás után, így tanácsos már egy nappal korábban elkezdeni a visszarázódást. Persze nem kell rögtön válaszolnod a több száz olvasatlan e-mailre, de hasznos érdeklődni arról, milyen dolgok történtek a távollétedben.

Hívd fel nyugodtan az egyik kollégádat, akivel jóban vagy, hogy mondja el a legfontosabb tudnivalókat.

Ez nagyon nagy segítség lesz az „első” napodon, ráadásul tuti lenyűgözöd a főnöködet a tájékozottságoddal.

Rendezd és priorizáld az e-maileket Kép forrása: lapetitemadame.tumblr.com

2/5 Rendezd és priorizáld az e-maileket

Átérezzük a félelmedet, amikor nyaralás után először bekapcsolod a számítógépedet a munkahelyeden, majd meglátod a végtelen e-mail halmot. Az első feladatod az, hogy ne pánikolj be!

Biztos a fele olyan, ami már rég megoldódott a távollétedben, csak rajta maradtál a levelezésen.

Válaszd ki a fontos leveleket, melyekre mindenképpen válaszolnod kell, majd állíts fel egy fontossági sorrendet.

2-3 óra alatt simán a végére lehet érni, így inkább halaszd későbbre a kávézást a kollégákkal.

„To do” lista Kép forrása: shaycochrane.com

3/5 „To do” lista

Amikor már kezd összeállni a fejedben, hogy milyen feladatok várnak rád az elkövetkezendő napokban, akkor ideje elővenned a kis noteszedet és készíteni egy „To do” listát. Egyáltalán nem ciki, sőt...

Sokkal jobban átlátod majd a tennivalókat és hatékonyabb leszel. Ezekben a napokban különösen fontos, hogy összeszedett legyél és percre pontosan beoszd az idődet. A hét második felében majd lazíthatsz egy picit, de az elején muszáj odatenned magad.

Kalkuláld bele az otthoni tennivalókat is, mert ott is lesz mit bepótolni, aztán alakíts ki egy ötnapos tervet, hogy mindenre legyen elég időd.

Most jöhet a koffein Kép forrása: instagram.com

4/5 Most jöhet a koffein

Alapból nem biztatnánk arra, hogy a kelleténél több koffeint fogyassz, de egy elég húzós hétnek nézel elébe, szóval most nyugodtan megengedheted magadnak, hogy a szokásosnál picivel több kávét igyál.

Ha már nagyon sok lesz a latte, próbáld ki a zöld teát, aminek szintén élénkítő hatása van, de egészségesebb, mint a kávé.

Van az a pont, amikor már ihatsz bármit, semmi nem fog használni a fáradtság ellen, ilyenkor érdemes kicsit felállnod a székről, és elmenni pár percre sétálni. Hidd el, csodákra képes!

Kerülj korán ágyba Kép forrása: instagram.com

5/5 Kerülj korán ágyba

Fontos az is, hogy az első pár napban korán ágyba kerülj, mert a nap végére biztos, hogy nagyon fáradt leszel. Ne egy nap alatt próbáld meg bepótolni az 1-2 hetes kihagyást, mert nem fog menni. Az eredmény csak karikás szem és álmos tekintet lesz.

Dolgozd végig keményen a napot, de utána menj haza, és már ne kapcsold be a gépedet (ha csak nem a kedvenc sorozatodat néznéd meg). Fogadd el, hogy kell pár nap ahhoz, hogy bepótold a lemaradásodat, ráadásul a munkahelyeden muszáj frissnek lenned, ebben az időszakban meg főleg.

Légy magaddal szigorú, és irány az ágy!