Így készíts valóban hasznos to-do listát!

Írta: ,

Mindig elúszol a munkával, elfelejtesz megcsinálni bizonyos dolgokat, és elkésel mindenhonnan? Akkor ez a cikk neked szól! Ezennel bemutatjuk az új legjobb barátod: a to-do listát! :)

A lehetséges és a lehetetlen Kép forrása: aliceandlois.com

1/6 A lehetséges és a lehetetlen

Egy to-do lista mindig rövid, tömör és célravezető.

Nehéz, de egyben nagyon fontos eltalálni a megfelelő mennyiséget és tartalmat, hiszen ha túl sok apró feladat van a listádon, akkor lehet, hogy csak azért készítetted, hogy a párperces dolgokat könnyen kihúzhasd, ha viszont lehetetlen feladatokkal van tele, akkor soha nem érsz a végére.

Ha például van egy célod, akkor bontsd le megfogható, reális lépésekre, majd rendelj hozzá határidőket, és már készen is vagy!

Pontos részletek Kép forrása: saffronavenue.com

2/6 Pontos részletek

Az, hogy egy nagyobb projektet lebonts kisebb részekre, nem egyszerű, de szerencsére egy kis gyakorlással nem lehetetlen. Ha például az a célod, hogy létrehozz egy divatblogot, akkor ezt semmiképp ne írd fel a to-do listádra, hiszen ezzel semmire nem mész majd.

Először tervezd meg, hogy mik azok a kis lépések, amik a célhoz vezetnek. Ilyen lehet például az üzleti terv elkészítése, a pénzügyi tervezés, konktaktok keresése, megbeszélések lefixálása – ezek már olyan feladatrészek, amik nyugodtan felkerülhetnek a listádra!

Egyet előre Kép forrása: frame.bloglovin.com

3/6 Egyet előre

A legtöbb to-do lista apró kis napi feladatokból áll: felhívni valakit, egy meetinget megszervezni vagy bevásárolni – ezek gyakori, mindennapi rutinfeladatok.

Ha zsúfolt a napod és komplexebb feladataid vannak, akkor sok energiát spórolhatsz azzal, ha minden elem mellé odaírod a következő lépést is.

Így sokkal könnyebben átlátod majd az egyes lépéseket, és nem fogsz megakadni,

Mindig nálad Kép forrása: tribetats.com

4/6 Mindig nálad

Ha szereted a szervezett, produktív napokat, akkor a legjobb, ha a to-do listád mindig nálad van. Szinte mindegy, hogyan készíted el – elsőre biztosan hosszabb idő lesz, de ha belejössz, akkor akár már a reggeli kávé mellett vagy munkába menet a buszon is elkészítheted.

Nem rossz, ha egy appot használsz egy sima cetli helyett, hiszen sok plusz funkció segít majd abban, hogy még hatékonyabban rendszerezd a teendőid. Az Evernote vagy a Wunderlist alkalmazásokkal például priorizálhatsz, témák szerint mappázhatsz, megoszthatsz, de akár nyomtathatsz is.

Prioritások és józan ész Kép forrása: montgomeryfest.com

5/6 Prioritások és józan ész

Egy to-do lista akkor hasznos, ha van egy rendszerezési elv, ami mentén haladsz. Erre nincs aranyszabály, hiszen mindenki másképp szeret dolgozni, de az mindenképp előnyös, ha egy fontossági sorrend is szerepel a listádon.

Emellett pedig nem árt a végén áttekinteni a listát, és esetleg logikusan átszervezni, mert lehet, hogy a bevásárlás nem éppen a legfontosabbak között van, de ha pont a bolt mellett lesz egy meetinged, akkor értelemszerűen már a vásárlást is letudhatod.

Tipp: Miután elkészült a listád, tedd félre pár percre, majd friss szemmel nézd át újra!

Zárd ki! Kép forrása: brit.co

6/6 Zárd ki!

Ugyan nem mindenki szeret szigorú időbeosztás mentén élni, mégis mindenkinek szüksége van egy rendszerre ahhoz, hogy ne vesszen el a számos napi feladat között.

A to-do lista megírása elsőre talán időpazarlásnak tűnik, a legjobb mégis az, ha előre elkészíted, azaz már előző este, amikor senki sem zavar, vagy a hétvége előtt, hogy a hétfői káoszban te már pontosan tudd, mit és hogyan csinálj.

Ha sikerül úgy követned a listád, hogy közben nem kalandozol el és nem töltesz felesleges időt haszontalan dolgokkal, akkor rájössz majd, hogy a 24 órába valójában sokkal több is belefér.