A joghurt diéta

A joghurt diéta

Címlap / Életmód / Táplálkozás / A joghurt diéta

A joghurtok olyan egészséges baktériumokat tartalmaznak, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják az emésztést.

Általános szabályok a diéta alatt

Ezzel az étrenddel gazdag fehérje, kalcium, foszfor és vitaminbevitelt biztosítunk szervezetünknek, ellenben a szénhidrátok bevitelét csökkentjük.

– Nem fogyaszthatunk cukrokat, kenyérféléket és tésztaféléket, csak azokat, amelyek a diétában elő vannak írva
– A gyümölcsök fogyasztása az előírt diétára korlátozódjon, minden más gyümölcs fogyasztása tilos
– A diétában szereplő gyümölcsös joghurtot mi magunk is elkészíthetjük natúr joghurt és gyümölcskocka keverékből (alma, barack, bogyós gyümölcsök)
– A diétában szereplő kenyér rozs vagy teljes kiőrlésű legyen
– A kávé vagy tea fogyasztása engedélyezett, de cukor nélkül
– Tilos bármilyen alkoholos italt fogyasztani
– Fogyasszunk napi legalább 2 liter ásványvizet, bármilyen más üdítőt mellőzzünk
– Két hetes diéta alatt 5-6 kilótól szabadulhatunk meg

Hétfő

Reggeli: 150 g natúr joghurt, 2 kanál kukoricapehely, egy nagy mandarin
Tízórai: 175 g natúr joghurt, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megkenve margarinnal, 1 szelet csirkemellfilé, paradicsom (maximum 1 darab)
Ebéd: 2 főtt burgonya, 100g párolt halfilé, főtt zöldségek (sárgarépa, petrezselyemgyökér, zeller), zöldsaláta citromlével és 175 g natúr joghurttal elkészítve.
Uzsonna: 175g natúr joghurt
Vacsora: 1 szelet teljes kiőrlésű kenyér margarinnal vékonyan megkenve, 2 szelet sovány sajt, 175g natúr joghurt, fél grépfrút.

Kedd

Reggeli: 175 g natúr joghurt müzlivel, egy alma
Tízórai: 175 g natúr joghurt 120ml paradicsomlé egy kanál zöldpetrezselyemmel, 1 zsemle közte egy szelet sovány sajttal és 2 leveles salátával.
Ebéd: 2 főtt burgonya, 100 g sült csirkemell (1 kanál olíva olajban sütve), 250 g főtt karfiol vagy brokkoli, 175 g natúr joghurt.
Uzsonna: 175 g gyümölcsös joghurt
Vacsora: 1 szelet graham-kenyér margarinnal vékonyan megkenve, 1 paradicsom, friss uborka, 175g natúr joghurt.

Szerda

Reggeli: 175 g gyümölcsös joghurt, egy kanál zab, kiwi
Tízórai: 1 szelet graham-kenyér, egy kanál sovány túró, kovászos uborka, 175g natúr joghurt
Ebéd: 2 főtt burgonya, zöldség 1 evőkanál olajban megsütve (2 sárgarépa, fél zeller, fél fej hagyma), 100g párolt hal, 175g natúr joghurt
Uzsonna: 175g gyümölcsös joghurt, fél grépfrút
Vacsora: 175g natúr joghurt, 1 szelet pirítós, egy evőkanál sovány túró

Csütörtök

Reggeli: 175g gyümölcs joghurt, egy kanál hámozott tökmaggal, egy alma
Tízórai: 1 szelet kenyér margarinnal vékonyan megkenve, egy szelet csirkemell filé, friss uborka, 175g natúr joghurt
Ebéd: 2 főtt burgonya, 100g pulykamell 1 evőkanál olajban megsütve, reszelt sárgarépa és alma saláta 175g natúr joghurttal.
Uzsonna: 175 g natúr joghurt, körte
Vacsora: 175 g natúr joghurt borssal és zöldpetrezselyemmel ízesítve, 1 szelet graham-kenyér

Péntek

Reggeli: 175g natúr joghurt kukoricapehellyel, 1 banán
Tízórai: 1 szelet ropogós kenyér, 175 g natúr joghurt egy kanál metélőhagymával, paradicsom
Ebéd: 2 főtt burgonya, 100g sült hal 1 evőkanál olajban sütve, reszelt sárgarépa és alma, 250g főtt spárga, 175g natúr joghurt
Uzsonna: 175g natúr joghurt, 2 mandarin
Vacsora: 175 g natúr joghurt (a következőkkel ízesítve: friss uborka, 1 kanál metélőhagyma, 1 kanál kapor), 2 főtt tojás és 1 pohár cékla lé

Szombat

Reggeli: 175g natúr joghurt müzlivel, egy alma
Tízórai: egy szelet kenyér egy vékony szelet sajttal, savanyú uborka, 175g natúr joghurt
Ebéd:  100g csirkemell 1 evőkanál olajban sütve, 3 evőkanál főtt céklalé, 2 főtt burgonya, friss uborka, 175 g natúr joghurt
Uzsonna: 175g joghurt kivivel.
Vacsora: 175g natúr joghurt egy fél paprikával és paradicsommal, 1 szelet pirítóssal

Vasárnap

Reggeli: 175g natúr joghurt egy kanál kukoricapehellyel, 1 narancs
Tízórai: 1 szelet graham-kenyér, 1 kanál sovány túró, borssal és cikóriával ízesítve, 175 g natúr joghurt
Ebéd: 2 főtt burgonya, sült hal 1 evőkanál olajban sütve, 2 sárgarépa, fél zeller, fél vöröshagyma, 3 salátalevél, 175g natúr joghurt
Uzsonna: 175 g joghurt körtével
Vacsora: 175 g natúr joghurt uborkával, egy kanál metélőhagymával, egy csipet sóval, fokhagymával és 1 szelet graham pirítóssal.

Utószó

Ismételjük meg a diétát a következő héten is.
Fontos, hogy napi ötször étkezzünk, mert ezzel felgyorsítjuk anyagcserénket. Heti négyszer 1 óra tornával még több kilótól szabadulhatunk meg.
A diéta kiegyensúlyozott, megvan benne minden olyan ásványi anyag és vitamin, ami az egészséges életvitelhez szükséges.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást