Ezért érheted el olyan könnyen időszakos böjttel a célodat

Ezért érheted el olyan könnyen időszakos böjttel a célodat

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Ezért érheted el olyan könnyen időszakos böjttel a célodat

Egy jó ideig el sem tudtam képzelni, hogy valaha kihagyom a reggelit, automatikusan éhesen keltem, főleg akkor, ha valami könnyebbet vacsoráztam. Aztán ráakadtam az időszakos böjtre, a reggeli vízivás csodájára, valamint még egy olyan rutint bevezettem, ami kifejezetten az én egészségemet hivatott javítani. Így állt össze a napirendem, és bármennyire is furcsa, a legkevésbé sem esik nehezemre tartani azt, hogy 18 órán keresztül nem eszem.

Mi lehet ennek az oka? 

Nehéz volt elképzelnem, hogy ez működhet, úgyhogy mielőtt elkezdtem az időszakos böjtöt, utánajártam, mi állhat ennek a háttérben. Sok egyéb mellett kiemelkedő volt a hagyományos, kínai orvoslás. Létezik egy úgynevezett „szervóra”, ami alapján a belső szerveink meghatározott időrendben tartanak pihenőt és működnek fokozott tempóban. Ennek megfelelően mindennek megvan a maga rendje és ideje – az emésztésnek is. 

Züldséges buddha tál
istockphoto

Utóbbi az epehólyag aktivitási időszakával kezdődik, 23 és 1 óra között. Az elmélet szerint ez magyarázza azt, hogy miért alszunk nyugtalanul, rosszul akkor, amikor későn vacsorázunk.

A lépünknek gőzerővel kellene dolgoznia, de ha alaposan leterheltünk este, akkor nagyon megnehezítettük a dolgát.

Hajnali 1-3 óra között a májunk kerül sorra, méregtelenít. A legtöbben meg is adjuk ennek a lehetőségét, hiszen pihenünk, alszunk. Azonban 3-5 óra között sokan már kénytelen felkelni, pedig ilyenkor egy hasonlóan létfontosságú szervünk aktivizálja magát, a tüdőnk. Reggel 5-7 óra között a vastagbél jön, úgyhogy messze nem csak a kávédnak köszönheted, hogy el tudsz menni az illemhelyiségbe.

Oldalak: 1 2 3

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást