Életmód / Egészség

Nem hinnéd, mire megoldás még a jóga

A jóga pozitív hatásait egyértelműen bizonyítja az, hogy mennyire terjed, és milyen töretlen a népszerűsége. Azon túl, hogy a befelé figyelés, a tested tudatos használata a lelkednek is jót tesz, egyértelműen a test is profitál a rendszeres gyakorlásból. Egy friss kutatás szerint a jóga még annak is jót tehet, aki migréntől szenved, és úgy érzi, nem használ eléggé a gyógyszeres kezelés – ez pedig alátámasztja a témában végzett korábbi kutatásokat.

A jóga pozitív hatásairól rengeteget tudunk: aktiválja a nyirokrendszert, hozzájárul a jobb emésztéshez, megerősíti a gerincet tartó izmokat, oldja a stresszt, és hajlékonyabbá, erősebbé teszi a test szinte összes izmát. Egy friss kutatás azonban egy másik előnyét is kimutatta most, ami megváltás lehet a rendszeres, görcsös fejfájásban szenvedők számára, még akkor is, ha maga a gyógyszeres kezelés sem hat megfelelően:

korábbi kutatásokra építve egy indiai kísérlet bebizonyította, hogy a jóga a migrén okozta fájdalmakat is képes enyhíteni.

A Neurology tudományos folyóiratban megjelent tanulmány arról számol be, hogy az Indiai Orvostudományi Intézet (All India Institute of Medical Sciences) kutatója, Dr. Rohit Bhatia és csapata 114 epizodikus migréntől szenvedő emberen kutatta le, hogy milyen hatással van rájuk a rendszeres jógagyakorlás. A kísérleti alanyok legfiatalabbika 18, a legidősebb pedig 50 éves volt. Az epizodikus migrén 4-14 fejfájásos epizódban merült ki havonta. A résztvevőket a kutatók véletlenszerűen osztották két csoportra: az egyik csoport csak gyógyszert szedett, a másik pedig a gyógyszeres kezelés mellé elkezdett jógázni is.

Mindkét csoport tagjai a saját maguk számára megfelelő gyógyszert kapták, és tanácsokat kaptak arra vonatkozóan is, hogy milyen életmódbeli változásokra kell figyelniük, hogy csökkentsék a fejfájás intenzitását: többet és jobban aludjanak, mozogjanak, és egyenek jól.

Elly Fairytale/pexels.com

A jógázó csoport egy hónapon keresztül heti háromszor legalább egy órát jógázott a gyógyszeres kezelés mellé. Az órák során légzőgyakorlatokat, meditációt és különböző jógapózokat is gyakoroltak. Az első hónapot követően már csak otthon jógáztak, méghozzá heti ötször, két további hónapon keresztül. Így a kutatás összesen három hónapig tartott. Ez alatt a résztvevőknek (a jógásoknak és a kontrollcsoportnak is) vezetniük kellett a migrénes epizódok erősségét, a fájdalom szintjét, és azt is, hogy milyen gyakran jelentkeznek.

Bár a gyógyszeres csoport is mutatott némi javulást, igazán drámai előrelépés történt a jógás csoportban, mind a fájdalom intenzitását, mind az epizódok gyakoriságát illetően.

A jógás csoport résztvevőinél a havi átlagos 9,1 fejfájás lecsökkent 4,7-re, ami 48 százalékos csökkenést jelent. Ehhez képest a gyógyszeres csoport átlaga a kísérlet elején 7,7 fejfájás per hó volt, ami 6,8-ra csökkent – ez mindössze 12 százalékos csökkenés.

3 hónap után a jógás csoport tagjai kevesebb gyógyszert is szedtek, 47 százalékkal csökkent a gyógyszerfogyasztásuk. A gyógyszeres csoportnál ez a szám 12 százalék.

Bár a kutatók megjegyezték, hogy nem jelenthető ki: a jóga hosszú távon is segíthet a migrén kordában tartására, az eredmények elég erősen bizakodásra adnak okot. A jógagyakorlással a migrén nemcsak enyhíthető, hanem a kezelések költségét is vissza lehet szorítani, hiszen előbb-utóbb kevesebb gyógyszerre lesz szüksége a betegeknek. Arról nem is beszélve, hogy a jóga egy természetes módszer, aminek a migrénes fejfájás csökkentésén kívül rengeteg más pozitív hozadéka is van.

Forrás

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást

    Bien.hu

    FREE
    VIEW