Magyarországon többségében szeretjük a kürtőskalácsot, a lángost vagy a Jókai bablevest, de legalábbis nem ér minket meglepetésként, ha gyakran szembetalálkozunk velük. Ghánában éppen ennyire természetes, hogy az emberek shitot, egy csípős készítményt/szószt fogyasztanak húsokhoz, halakhoz vagy akár különféle köretekhez is. Afari Karolina és férje pedig elhatározta, hogy Magyarországra is elhozza ezt a finomságot.
VIDEO Nagy éves horoszkóp 2025: így alakul az éved személyes és munkahelyi fronton

Miben rejlik szerinted a shito különlegessége?
Egyértelműen abban, azon kívül, hogy ilyen itthon nincs, hogy a tejbegrízt leszámítva mindenhez is fogyasztható. Ghánában alapvetően az ételek mellé, eszik, amikor már készen van, de mi minden vásárlónak elmondjuk a férjemmel, hogy próbáljanak főzni is vele. Például egy tojásrántotta elkeverve még sütés előtt egy teáskanál shitoval, hihetetlenül feldobja a világ legegyszerűbb reggelijét is, de a közel-keleti ételeket is fel lehet dobni, mert az ízvilága amúgy is kicsit arra emlékeztet.
Van olyan vásárlónk, aki nem cifrázza, megkeni vele a pirítós kenyeret és ennyi. Rizzsel nagyon sokan szeretik, de a leveseket, főzelékeket is fel lehet utólag dobni vele. Húsokhoz, halakhoz tökéletes választás. Prémium termékként kategorizáltuk, de pénztárcabarát is, mert egy adag rizst egy kanállal elkeverve finom egytálételt kapunk. Ez így nagyon gyors is, tehát még manager food is lehet, hiszen ha az embernek nincs ideje főzni, akkor is tökéletes választás a shito, mert ízletes, de gyors ételt tudunk készíteni vele.

Melyek voltak eddig a legnagyobb kihívások, amelyekkel szembe kellett néznetek?
A legnagyobb kihívás egyértelműen abban rejlik, ami a legnagyobb ereje is a terméknek, hogy nem ismerik itthon, nem tudják, mi ez. Viszont mi nem tudunk mindenhol ott lenni és elmondani, hogy ez micsoda és mivel lehet enni stb. Emiatt az értékesítés nem pörög annyira.
Ha kimegyünk egy rendezvényre, fesztiválra, piacokra, akkor mindig nagy sikerünk van, őszintén mondhatom, hogy az emberek 80, de akár 90%-a szereti valamelyik terméket a három közül, és akinek ízlik ott, a kóstolás alkalmával, az vásárol is.

Viszont ez a fajta értékesítés nagyon fárasztó és nem túl hatékony, hiszen egyszerre csak egy helyen tudunk lenni, főleg most, hogy megszületett a kislányunk, így csak a férjem tud járni ezekre a helyekre. Egyértelműen a marketingre kell fektetnünk a hangsúlyt, de erre büdzsénk még nincsen, legalábbis olyan büdzsé, ami értelmezhető és eredményt is hozna.
A cikk folytatódik, lapozz!