Család / Életmód

Gerinckímélő ringatás

Gerinckímélő ringatás

Ha kisbaba érkezik egy családba, akkor az bizony nem szokott jót tenni a szülők, főleg az édesanya gerincének. Az altatás, ringatás kifejezetten megerőltetik az egész gerincet, amely folyamatos fájdalommal jár, ráadásul évekig. Minél nagyobb egy baba, annál többet ficánkol és persze a súlya miatt is egyre nagyobb terhelést ró ránk. Lássunk néhány módszert ennek leküzdésére!

Hintaszék

Az egyik legegyszerűbb és egyben legkényelmesebb módja a ringatásnak az, ha nem a karunkkal ringatjuk a gyereket, hanem a gyerekkel a kezünkben leülünk egy hintaszékbe és hagyjuk, hogy az elringassa őt – vagy akár mindkettőnket.

Babakocsi

Sok kisbaba lényegesen könnyebben elalszik, ha babakocsiban tologatják, mint egyébként. Éppen ezért a nehezebb időszakokban nem tesz rosszat, ha alvás időre betesszük a babakocsiba, így az elringatja helyettünk, nekünk csak kicsit sétálni kell vele. 

Babahordozó

A babahordozóknak számtalan változatát ismerjük. A legdivatosabbak, és sok szempontból a legtermészetesebbek is azok, amikor egy kendőben magunkra kötjük a gyereket. Így mindkét karunk szabad lesz, és a terhelés kicsit egységesebben oszlik el, mint egyébként.

Lassítás

Ha csak a karunkban alszik el vagy nyugszik meg egy gyerek, akkor a ringatás folyamán egy kis idő elteltével próbáljunk leülni, de közben kezünkkel még kicsit mozgassuk a babát. Így lesz egy átmenet, és a baba valószínűbb, hogy nem ébred fel a leülés után. 

Állva

A legnehezebb, és egyben legmegerőltetőbb altatási, nyugtatási módszer az, amikor állva, a karunkban tartva ringatjuk a gyereket. Ez megviseli a hátat és a karokat is, ezért időnként vegyük át a gyereket a másik oldalra. Ha így szoktatjuk, akkor ez nem fogja kizökkenteni az elalvásból, viszont sokat tettünk hátunk egészségéért.

Ülve

Ülve sokszor semmivel sem jobb ringatni egy kisbabát, mint állva, de azért néhány dolog megkönnyítheti a helyzetünket. Tegyük a gyereket egy masszívabb párnára, és ezt ringassuk, így jobban eloszlik a súly. Vagy vegyük a vállunkra, és hátradőlve, a kezünkkel egyre lassabban ringassuk el.

Sport

Ha ezek, vagy bármi más praktika nem segít, akkor érdemes a derék- és hátfájások ellen sporttal védekezni. Az úszás és a jóga is kiváló módszer lehet erre, mivel nyújtja az izmokat, edzi a gerincet, és egyáltalán nem utolsó sorban kicsit el is lazít bennünket. 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást