8 finomság, amitől laposabb lesz a hasad

8 finomság, amitől laposabb lesz a hasad

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 8 finomság, amitől laposabb lesz a hasad

Ha az újévi fogadalmaid között szerepel a laposabb, kockásabb pocak, jó, ha tudod: a sikert 70%-ban a megfelelő étrend, 30%-ban pedig a rendszeres mozgás garantálja. A táplálkozásod megváltoztatása nélkül tehát nem sokat számítanak a kínkeserves felülések meg hasprések. Jó hír viszont, hogy a következő ételek segítenek a célod elérésében.

Mandula

Nemcsak, hogy tele van bőrszépítő E-vitaminnal és jótékonyan eltelítő fehérjével, a benne lévő rostok még az emésztést is segítik.

Egy 2007-es kutatás szerint, amelyet az egyesült államokbeli Purdue Egyetem szakértői végeztek, a viszonylag magas kalóriatartalmú ínyencség fogyasztása talán meglepő módon akadályozza a hasi zsírpárnák kialakulását. Érdemes naponta egy kis maroknyit beiktatnod belőle az étrendedbe, például joghurtba vagy tízórai helyett.

Salátafélék

Nem véletlen, hogy akik nagyon vigyáznak a vonalaikra, rengeteg salátát esznek. A csekély kalóriatartalmú finomság ugyanis nemcsak akkor segít a fogyásban, ha más étel helyett eszed, hanem ha például eldöntöd, hogy mostantól a főétkezéseid alkalmával a tányérod felét neki szenteled.

Lehet szó bármilyen fajtáról, hiszen mind tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal, ráadásul jót tesz a vízháztartásnak: az amiatti puffadástól tehát nem kell többé tartanod.

Zab

„Ha(l)ló, akkor egyen zabot!” – szól az ősi telefonos poén. Apropó, láttál már pocakos lovat? Na, ugye!

A zab ugyanis alacsony kalóriatartalmú, sokáig eltelítő, kiadós finomság, ami hozzájárul a falási rohamok megelőzéséhez, mindemellett bónuszként csökkenti a koleszterinszintedet. A legjobb, ha reggelire fogyasztod, akár gyümölcsökkel vagy magvakkal kiegészítve.

Olívaolaj

Őrültségnek hangzik, de van olyan zsiradék, ami segít zsírt égetni.

A többszörösen telítetlen zsírsavak, amelyek az olívában is megtalálhatóak, növelik a „jó”, azaz HDL koleszterinszintet a vérben, s ezzel egyidejűleg csökkentik a „rosszat”, az LDL-t.

A mediterrán étrend egyik alapját képező alapanyag tele van olajsavval, ami segíti a fölösleges zsírok lebomlását a szervezetben – így azok kevésbé rakódnak le.

Bab

Bár a bab a közhiedelem szerint az egyik legpuffasztóbb hatású étel, valójában az elkészítés módjától függően kifejezetten haslaposító is lehet.

A lényeg, hogy felhasználás előtt egy éjszakára áztasd be a száraz szemeket, mert így távozik belőlük az az anyag, ami a „gázos helyzetért” felel. A bab titka, hogy alacsony kalóriatartalom mellett sokáig eltelít, fehérjetartalma pedig segít fokozni az izmok tónusát.

Borsmenta

A rágógumik gyakori összetevője serkenti az anyagcserét, egyszersmind megnyugtatja az emésztőszerveket. A belőle készült tea olcsó és hatékony: méregtelenítő, illetve fogyasztó hatása régóta ismert.

A filteres változat is megteszi, de ha módodban áll, célszerűbb organikus termesztésű és feldolgozású leveleket vásárolni, s hagyományos módon elkészíteni. Napi három csészényi a bőrödet is szebbé varázsolja.

Zöld tea

Ha már a teánál tartunk, muszáj megemlítenünk az antioxidánsokban gazdag, ugyancsak gyomornyugtató és anyagcsere-serkentő zöldet.

Kivonatát – amelynek hatóanyaga az EGCG néven rövidített epigallokatekin-gallát nevű polifenol – már étrend-kiegészítők formájában is megvásárolhatják a fogyni vágyók, de a puffadás ellen is gyors és hatékony segítséget nyújt.

Persze, a lehető legjobb, ha a tea kortyolásánál maradsz, mert ezzel a napi folyadékbevitelhez is hozzájárulsz.

Tengeri moszat

A moszat vagy hínár a japán konyha egyik legfontosabb alapanyaga. Magyarországon ugyan nem számít mindennapos hozzávalónak a konyhában, mégis érdemes megemlítenünk, mert egyedülálló hatása van.

Rengeteg jód található benne, ami hozzájárul az anyagcserét irányító pajzsmirigy megfelelő működéséhez. Emellett pedig olyan ásványi anyagokat is rejt, amelyek bizonyítottan segítenek a hasi zsír elégetésében, továbbá könnyítenek a fokozott vízvisszatartáson.

Fontos, hogy amennyiben a lapos has elérésén fáradozol, nem várhatsz eredményt egyik napról a másikra. Még a legszigorúbb hasformáló étrendnek is edzéstervnek is több hét vagy hónap múltán látszik a hatása!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást