Egészség / Életmód / Lélek

Figyelemmegosztás profi módon: így csinálhatsz egyszerre több dolgot

Figyelemmegosztás profi módon: így csinálhatsz egyszerre több dolgot

A nők százféle teendőre képesek figyelni egyszerre – legalábbis szeretik ezt gondolni magukról, illetve a férfiak is róluk. Valójában azonban nem mindenki képes eredendően a figyelemmegosztásra. De jó hír, hogy ez a tulajdonság fejleszthető!

Írj listát!

Írd össze magadnak mindazokat a feladatokat, amelyeket el kell végezned. Ez segít benne, hogy a nap során könnyedén átlásd, min vagy túl, s mi van még hátra.
A papír vagy fájl megléte továbbá egyfajta támpontként is szolgál, ami nyugtatóan hat az idegrendszeredre, s segít a megfelelő módon beosztani az idődet, valamint az energiádat.

Csoportosítsd a teendőket!

Miután a listád elkészült, gondold végig, mely elemeit milyen szempont alapján lehet csoportosítani! Bizonyos feladatok térben passzolnak egymáshoz, például az egyiknek a színhelye közel van a másikhoz.
Előfordulhat az is, hogy kettő között éppen annyi idő akad, hogy egy harmadikat be tudj illeszteni. Tervezésnél vedd figyelembe a belső órád ritmusát!

Rendelj időt mindegyikhez!

Ha több projekten dolgozol egyszerre, ne restellj időzítőt beállítani hozzá, hogy tudd, mikor érdemes váltani egyikről a másikra.
Ne aggódj, ha a jelzéskor még nem fejezted be az előzőt: a következő pittyegés alkalmával visszatérhetsz rá. Ez a fajta ciklikusság megbízható ritmust csempész a napodba, s megtanulsz nem kétségbeesni a nyomás alatt.

Ne legyen üresjárat!

Talán észre sem veszed, napjaid során mennyi időt töltesz várakozással. Amíg például mos a gép, vagy valami okosságon dolgozik a számítógép, nyugodtan belevághatsz egy másik feladatba is!
A rendrakás és a takarítás mind olyan munka, amit részletekben is kiválóan el lehet végezni, de ilyenkor akár egy gyors ebéd vagy vacsora elkészítése is belefér.

Egyszerre ne túl sokat!

Megeshet, hogy túl sokat vállalsz egyszerre. Vedd tudomásul: emberi lény vagy, fizikai és szellemi korlátokkal – még akkor is, ha ezzel a ténnyel nem könnyű együtt érned.
Ha tisztában vagy a saját határaiddal, elkerülheted a túlterhelést, így időben válthatsz a kimerültséget okozó feladatról egy kis pihenésre, vagy egy változatosságot jelentő másikra.

Tanulj meg kikapcsolódni!

A sikeres emberek tudják, mikor jön el a pihenés ideje – s ez nem csupán a feladatmegosztásra érvényes. Mivel egyszerre több dolgot csinálsz, természetes, hogy gyorsabban fáradsz, így több kikapcsolódásra is van szükséged.
Ne restellj a nap közepén lazítani egy negyedórát egy finom tea vagy kávé mellett, esetleg beülni a kádba egy kis időre!

Gondolkodj részletekben!

Ha olyan típus vagy, aki mindenáron véghezviszi, amit elkezdett, az dicséretes. De a figyelemmegosztásban akadályozhat téged! Persze, nem arra buzdítunk, hogy mindent hagyj félbe. Egyszerűen csak nem szabad ellenérzést keltenie benned a ténynek, hogy bizonyos dolgokat kettő vagy több részletben fejezhetsz be.
Ez koránt sem a minőség rovására megy, hiszen mosogatásnál vagy takarításnál semmilyen hátránya nincs az eredményre nézve. Amennyiben úgy érzed, folyton meggyűlik a bajod a „multitaskinggal”, tehát többet szöszölsz két feladattal együtt, mint külön-külön tennéd, egyszerűen hagyd abba a próbálkozást, nem mindenkinek fekszik ez a stratégia.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást