Életmód / Táplálkozás

Ezzel a 4 étkezésbeli változással rengeteget segítesz a bolygónak

Ezzel a 4 étkezésbeli változással rengeteget segítesz a bolygónak

Bármilyen ijesztően hangzik is, az élelmiszertermelésünk az üvegházhatású gázok kibocsátásának 30 százalékáért felelős. Az Oxfordi Egyetem kutatása szerint ha nem teszünk ellene semmit, akkor még úgy sem lehet majd lelassítani a klímaváltozást. Így a párizsi klímaegyezményben foglalt 2 Celsius-fokos hőmérséklet-emelkedés is elérhetetlenné válik. 

Az élelmiszeripar folyamatai során rengeteg minden emeli a légköri káros anyagok szintjét. A teljesség igénye nélkül például az erdőirtás, műtrágyák előállítása, juhokból, tehenekből és kecskékből származó metán, trágya, rizstermelésből származó metán, valamint az élelmiszer-előállításban és az ellátási láncokban használt fosszilis tüzelőanyagok.

Az egyetem kutatása szerint az élelmiszeripari kibocsátások csökkentése elengedhetetlen lesz ahhoz, hogy elérjük a párizsi egyezményben foglalt pesszimistább célkitűzést is.

A tanulmány szerint 2020 és 2100 között, ha nem változtatunk semmit, 1356 gigatonnányi szén-dioxid kibocsátásáért lesz felelős az iparág. Még akkor is, ha minden más forrásból teljesen elzárjuk a károsanyag-kibocsátást, kevés lesz a 2 Celsius-fok eléréséhez.

De mit tehet valaki, aki szeretne maga is hozzájárulni ahhoz, hogy megfékezzük a klímaváltozást, de, mondjuk, nem egy nagy agrárvállalat feje, és nem is erdőirtással keresi a kenyerét? Apróbb változtatásokkal segíthetünk mi is, és irányíthatjuk arrafelé az iparágat is, hogy fenntarthatóbb és környezetkímélőbb legyen.

Mediterrán diéta
istockphoto

1. Térj át a mediterrán diétára!

Az olyan étrendek, mint amilyen például a mediterrán is, azért különösen jók, mert bővelkednek növényekben, és kevés bennük a hús. Ez pedig már magában nagyon sokat segít abban, hogy környezettudatosabb legyen az étrended.

A húsfogyasztás, ezen keresztül az állattartás az ipar egyik legszennyezőbb formája, így már azzal is rengeteget tehetsz, ha heti kétszer-háromszor fogyasztasz csak húst ebédre vagy vacsorára. Helyezd előtérbe a hazai édesvízi halakat, vagy szabadtartásból származó szárnyasokat és fogyassz minél több szezonális zöldséget és gyümölcsöt!

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást