Budapest egy bizonyos arcát ismerjük, és néha rácsodálkozunk, ha valami változik, épül, elbontják vagy átalakítják. Nem is olyan régen azonban az, amit ma meghatározónak hiszünk, egészen másként festett, vagy éppen egészen más dolgok álltak a helyén. Budapesti építkezésekről kerestünk fotókat, hogy lássuk, hogyan bontakozott ki a ma ismert főváros arca.
1/5 Épül a metró
1895-ben az Andrássy úton épül a Millenniumi földalatti Dózsa György (Aréna) úti állomása. A kontinensen először (Európában csak Nagy-Britannia előzte meg) épült meg a földalatti Budapesten, és mindez része volt azoknak az építkezéseknek, amelyek a fővárost felírták a világvárosok térképére.
A munkások, a munkákat valószínűleg felügyelő, deszkákon álló férfiak, a háttérben az ételt hordó nő mind-mind egy letűnt kort idéznek, és csak még érdekesebb lesz a felvétel, ha mellétesszük ezt az 1980-as éveben készült fotót, ami az Árpád utat ábrázolja a Lebstück Mária utca felől az István (Bajcsy-Zsilinszky) út felé nézve, a metró építésének idején.
Az ún. kék metró első szakaszát 1976-ban adták át a Deák Ferenc tér és a Nagyvárad tér között, ennek déli hosszabbítása 1980-ra épült meg Kőbánya-Kispestig. Egy évvel később a Deák tér és a Lehel tér (akkor: Élmunkás tér) közötti szakaszt helyezték üzembe, amit 1984-ben az Árpád hídig továbbépítettek.
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!