Életmód / Táplálkozás

Egyél a szépségért, hogy télen is ragyoghass

Egyél a szépségért, hogy télen is ragyoghass

A tél közeledtével egyre jobban vigyáznunk kell az egészségünkre, különösképpen ami a bőrünket illeti.

A fütőtt helyiségek száraz levegője, és a kinti csípős hideg váltakozása ugyanis, keményen igénybe veszi bőrünk természetes védelmi mechanizmusát. Ha télre is szertnéd megőrízni bőröd szépségét és puhaságát, akkor nincs más dolgod, mint megfogadni tanácsainkat! Irány az első bolt ami az utadba esik, és tessék beszerezni a következő élelmiszereket!

Brokkoli:

Az egyik legfontosabb bőrszépítő zöldség. Kiváló a bőrsimító hatása! Rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Szulforaphan tartalmával serkenti azon enzimek termelődését, melyek a sejtmérgek ellen lépnek fel. Ezért kedvező hatásaként üdévé varázsolja a stresszes, megfáradt bőrt. Külön előnye, hogy fa-liponsav tartalmának köszönhetően, nagy segítséget nyújthat a szem alatti karikák eltűntetésében. (hasonló anyag a spárgában is található)

Viszont nagyon fontos, hogy a brokkolit nem szabad sokáig sem főzni, sem párolni, mert különben elfőnek belőle az értékes vitaminok és ásványi anyagok. Nagyon sok B2, és B5 vitamint tartalmaz, ez a kombináció pedig óriási segítségként szolgál a karcsúsításban, ugyanis energiává alakítja át a zsírt, tehát fogyaszt!

Paradicsom:

A paradicsom fantasztikus zöldség. Rendkívül gazdag vitaminokban, és mivel nagyon sok fajtája van, így felhasználni is sokféleképpen lehet. Legjelentősebb vitaminja a C-vitamin, amit elég magas számban tartalmaz (kb. 30 mg) de még 12 másik fajta vitamin is megtalálható benne. Közülük is kiemelkedő még az A, K, B1, B2, B6 vitamin, és magas számban tartalmaz karotint is. A benne lévő lypocin egy olyan ásványi anyag, amit csak nemrég fedeztek fel, és egyedül a paradicsomban található meg.

Fontos szerepe, hogy megújítja a bőrt és stabilizálja a sejtek védőburkát. Viszont a lypocin csak hevítés hatására vonható ki optimálisan, ezért aki ezt az előnyét szeretné élvezni, az ne nyersen, hanem szósz vagy püré formájában fogyassza a paradicsomot. Ezen kívül fogyasztható még nyersen, konzerválva vagy akár savanyúságként eltéve is. Arra viszont figyeljünk, hogy zöld állapotában még ne szedjük le a növényt és ne is fogyasszuk, ugyanis a benne lévő szolatin mérgező hatású! Ez az anyag pedig csak később, az érés folyamán bomlik le!

Szőlő:

Talán az egyik legdivatosabb gyümülcs manapság, ugyanis rengeteg jótékony tulajdonsággal bír. Köztudottan öregedésgátló hatású. Tele van sejtmegújító B vitaminnal, vérépítő fehérjével és vértisztitó káliummal. A szőlő magjában található egy polifenol nevezetű anyag, elég nagy mennyiségben, ennek feladata pedig, hogy semlegesíti a szabadgyököket, ezáltal garantáltan megújítja és megfiatalítja a bőrt.

Színezőanyagai, mint például a flavonoid és anthocyane rendkívül jó hatással vannak a szívműködésre, sőt most már tudományosan is bizonyított tény, hogy a ráncok elleni kemény harcban is fontos szerepet játszanak.

Dió:

Óriási E-vitamin és B5-vitamin forrás. Pantotévsav tartalma segíti a bőrmegújulást. Bőrünket sokkal rugalmassabbá teszi, és jelentős mértékben megnöveli az ellenálló képességét is. Nagy mennyiségben található benne szilícium és kén, ami a hajszerkezetre is jótékony hatással van. Erősíti, fényessé, és egészségesebbé varázsolja a hajkoronát. Ezeken kívül, a dió fontos szerepet játszik még a bőrképző szövetek termelődésének serkentésében is, így megóvja a bőrünket a kiszáradástól és a különböző környezeti hatásoktól.

Citrom:

Ki ne ismerné a citrom jótékony hatásait? Igazi C-vitamin bomba, darabonként akár 100 mg-ot is tartalmazhat. Télen és az enyhébb időkben, kifejezetten ajánlott sok C-vitamint fogyasztani, mert rendkívül jó hatással bír az immunrendszerre és erősíti azt. Fontos viszont elmondani, hogy a C-vitamin vízben oldódik, ezért nagyon gyorsan felszívódik a szervezetben. Tehát ha tartós és biztos hatást akarunk elérni, akkor ajánlott mesterséges formában (pl. tabletta) pótolni.

Leginkább a napi 250 mg C-vitamin bevitel ajánlott, ez nem csak egészségessé, hanem széppé is tesz. Kedvező hatása még, hogy gyorsan felpörgeti a fehérjék anyagcseréjét, ezért kedvezően hat a bőr feszességére és a kollagénszálakat is segít újraépíteni.
Joghurt:

Tejtermék révén fontos kálciumforrás. Nagyon fontos szerepe van az izmok építésében és a kötőszövetek erősítésében. Tejsavbaktériumainak köszönhetően, felveszi a küzdelmet a bélrendszerbe kerülő káros anyagokkal szemben. Amennyiben extra védelmet szeretnél, válassz probiotikus joghurtot, azokban ugyanis dupla annyi tejsavbaktérium található. Minél kevesebb a káros anyag a szervezetedben, annál rózsásabb lesz arcbőröd.

Müzli, és egyéb gabonák:

A különböző gabonafélékben sok ásványi anyag található. Bővelkedik a szépítő anyagokban, mint például a B vitamincsalád, E-vitamin. Ásványi anyag tartalmát tekintve kiemelkedő a cink, réz, és fehérje tartalma, melyekről már fentebb is olvashattuk, hogy megóvják a bőrt a kiszáradástól és sima bőrfelületet biztosít. A réz pedig külön segítség a hajképzésben, és megóvja a haj színét a fakulástól. A szervezet pigmentképződésének is nagy szüksége van rá.

Olaj:

Óvja a bőrt a kiszáradástól, hatalmas ómega-3 és ómega-6 zsírsav tartalommal bír. Ezek viszont csak növényi olajakból nyerhetők. Leghatásosabb növényi eredetű olaj a kenderolaj. Minimum 80%-ban tartalmaz lenolajsavat, ami meggátolja a gyulladásokat, így minden belső, de akár külső gyulladára is, mint akár a pattanások, kitűnően alkalmazható.

Fontos, hogy sok más növényi eredetű dologhoz hasonlóan melegítés vagy hő hatására, sok hasznos ásványi anyagát elveszíti, vagyis jócskán veszítenek hatékonyságukból, ezért ajánlott hidegen sajtoltan, főleg öntet formájában fogyasztani!

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást