A süti vállalkozás jó biznisz, ha tudod, mit csinálsz! Interjú a cukrászmarketing nagyasszonyával

A süti vállalkozás jó biznisz, ha tudod, mit csinálsz! Interjú a cukrászmarketing nagyasszonyával

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / A süti vállalkozás jó biznisz, ha tudod, mit csinálsz! Interjú a cukrászmarketing nagyasszonyával

A Macaron Akadémiáról már jól ismert Touron Georgina most azon dolgozik, hogy segíteni tudjon mindazoknak, akik sikerre szeretnék vinni sütis vállalkozásukat. A francia cukrászatok sikeres marketingjét látva, Georgina rádöbbent, hogy itthon nagy szükség van a süti bizniszek ráncfelvarrására.

Touron Georgina, a Macaron Akadémia és a Süti Biznisz alapítója

Honnan jött az ötlet, hogy segíteni szeretnél a sütis vállalkozásokon?

A Macaron Akadémiás ügyfeleim közül sokaknak megfordult a fejében, hogy szívesen nyitnának macaronozót, és ezáltal elkezdtek kérdezősködni tőlem a vállalkozás, cukrászműhely témában. Az elején furcsálltam, hogy pont tőlem kérdeznek, nem pedig valamelyik gurutól, de mivel volt tapasztalatom, tudtam válaszolni és segíteni. Aztán egyre több kérdés jött, én pedig mivel nagyon szeretem ezt a témát, összeszedtem egy könyvben mindazt, ami segít az elindulásban, fejlődésben. Amolyan cukrász útmutató lett belőle egy kis cukrász marketinggel.

Melyek a főbb lépései egy cukrász vállalkozás megnyitásának?

Manapság több lehetőség is van; lehet hagyományos cukrászműhelyben, illetve online cukrászatban is gondolkodni. Az online verzió lefedi a tanfolyamokat, videókat, amelyek segítségével a vásárlók megtanulhatják a cukrászat különböző technikáit. Ez ugyan kevésbé kötött, de azért meg kell felelni bizonyos követelményeknek, és természetesen számlaképesnek kell lenni. 

Nagy vonalakban a hagyományos cukrász műhelyhez szükséges a szakmai végzettség, egy műhelynek kialakított helyiség, ami megfelel a HACCP követelményeknek. (HACCP magyarul: Veszélyelemzés a kritikus szabályozási pontokon, fő célja  az élelmiszer biztonság megőrzése önellenőrzés útján.) Attól is függ, hogy milyen engedélyekre van szükség, hogy pontosan mit szeretnénk nyitni. Azt kell meghatározni, hogy elvitelre készülnek-e a sütik és torták, vagy akár helyben is el lehet őket fogyasztani.

Amit sokan elrontanak, az az, hogy egyből a papírokkal, az engedélyekkel foglalkoznak, és amikor mindez készen van, nem értik, hogy miért nincsen elég vásárló? Én mindig azt ajánlom, hogy első lépésként határozzák meg, pontosan milyen célcsoportnak, mit és hogyan fognak értékesíteni. Második lépés legyen a marketing stratégia megtervezése, majd a leendő vásárlók felkutatása és felkészítése a nyitásra. Eközben el lehet kezdeni a papírokat intézni. A papírok, engedélyek megszerzése egyébként nagyjából 4-6 hónap alatt lezajlik.

A hobbicukrászoknak van jogosultsága cukrászatot nyitni? Akármennyire ügyes az illető, felmerül a kérdés, hogy nem szükséges ehhez cukrász végzettség?

Azoknak a hobbicukrászoknak, akiknek megfordul a fejében a cukrászműhely nyitás gondolata, nekik általában az első lépések között szerepel a cukrász szakma megszerzése, ami egyébként – a kérdésre válaszolva,- feltétele az üzemeltetésnek. Ha nagyon pontosak akarunk lenni, legalább egy cukrász végzettséggel rendelkező alkalmazottra, dolgozóra mindenképpen szükség lesz, de ez persze lehet maga a tulajdonos is. 

Hogy néz ki a Süti Biznisz nagyasszonyának egy átlagos napja?

Hát, nem olyan nagyasszonyos! – nevet. Viccet félretéve, eléggé változó. Van, hogy egy műhely megnyitásának a stratégiájával foglalkozom, de olyan is akad, hogy azért keresnek meg, hogy közösen kitaláljuk, vajon melyik irányban érdemes elindulnia vagy váltania az illetőnek, hiszen ma már a mentes sütiktől a design tortákig a francia desszerteken át, sok lehetőség van. Ezen kívül tanfolyamokat fejlesztek, a blogba írok, és emelett én is a családanyák életét élem, mint ahogy sokan mások. Mindig van feladat, nem nagyon szoktam unatkozni.

Melyek az eddig elért legszebb eredményeid?

Aminek nagyon örülök, hogy a könyvem megjelenése óta már több, mint 1000 cukrásznak segítettem közelebb kerülni az édes álomhoz, tisztábban rálátni a cukrászkodás kihívásaira, felkészülni rá, és hosszú távra tervezni. Szerintem érdemes egész kicsiben kezdeni, és aztán lépésenként haladni előre.

Te a macaronok mestere is vagy, néhány éve online macaron tanfolyamokat is tartottál. A Süti Biznisz vállalkozás tud találkozni a macaron iránti szenvedélyeddel?

Igen, most is van macaron tanfolyam, amit szerencsére teljesen jól össze lehet egyeztetni a Süti Biznisz vonallal. Általában külön napokon szoktam foglalkozni ezzel a két témával, így sokkal jobban átlátom a napi feladatokat és az ügyfelek igényeit.

Szerinted mi tesz igazán sikeressé egy cukrászdát? 

Szerintem elsősorban a tulajdonos hozzáállása, nyitottsága az, ami meghatározó. Aztán a tudatosság is nagy segítség. A sikerhez szintén elengedhetetlen a kitartás is, és nem a kifogások, hanem a megoldások keresése.Ha pedig egy mondatban kellene válaszolni : Ha azt kapják a vendégek, amire szükségük van, ami finom, jól néz ki, és emellé sikerül élménnyé varázsolni a vásárlást, akkor egy sikeres cukrászdáról beszélünk.

VIDEO Így viseled az egyedüllétet, csillagjegyed szerint

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!