Hatalmas előnyei lehetnek, ha csokival kezded a napodat

Hatalmas előnyei lehetnek, ha csokival kezded a napodat

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Hatalmas előnyei lehetnek, ha csokival kezded a napodat

A rendszeres csokoládéfogyasztás a súlygyarapodás egyik biztos receptjének tűnhet, pedig úgy néz ki, ennek nem feltétlenül kell igaznak lennie. A Brigham kutatói egy közös együttműködés során a Murcia Egyetemmel karöltve azt vizsgálták, hogyan hat a menopauzán átesett nők testsúlyára a csokoládéfogyasztás. 

A kutatásban résztvevő nőket két csoportba osztották: az egyik csoportnak reggel, az ébredést követő egy órán belül kellett megennie 100 gramm csokoládét, míg a másik csoportnak este, lefekvés előtt egy órával kellett ugyanezt az adagot teljesítenie. 

Frank Scheer és Marta Garaulet, a tanulmány szerzői elmondták, hogy sem a reggeli, sem az esti csokoládéfogyasztás nem vezetett hízáshoz, súlygyarapodáshoz, ellenben azt megfigyelték, hogy befolyásolja az éhséget és az étvágyat. A feltételezésekkel szemben ugyanakkor nem negatív, hanem pozitív irányban: éppenséggel csökkentette azt. Ez különösen igaz volt a reggeli csokoládéfogyasztásra, ami nem csak, hogy javította

a bélrendszer mikrobiomját, hanem még a jobb alváshoz is hozzájárult sőt, az alvásminőséget is képes volt emelni. Emellett a kutatók azt találták, hogy a reggeli órákban elfogyasztott csokoládé hozzájárult a zsírégetéshez, valamint a vércukorszint csökkentéséhez – ez pedig lényegében felrúg mindent, amit eddig feltételeztünk az csokoládéfogyasztásról. 

Mi lehet a magyarázat?

A szakértők szerint rendkívül összetett a válasz, de az ok leginkább két ponton keresendő. Az egyik az, hogy a tévhitekkel ellentétben nem annyira az adott étrend makró összetétele, mint a kalóriák azok, amik meghatározzák a súlyunkat. Ugyan távolról sem mindegy, milyen minőségű kalóriákkal lakunk jól, ha az adott kereten belül maradunk, akkor nem fogunk hízni, vagy éppen fogyni, legfeljebb az éhségérzetünk nem lesz ugyanolyan mértékű. 

Úgy vélik, az is erősen közrejátszik a súlytartásban, hogy a legtöbb diéta szénhidrát-megvonáson alapul, márpedig a legtöbb csokoládé szénhidrátban és zsírban is bővelkedik. Az édesség segítségével feltöltjük a szénhidrátraktárainkat, nincs sóvárgás a nassolás, a kalóriák után, tehát könnyebben mondunk nemet az igazán kalóriadús, sok száz, vagy akár ezer kalóriát is kitevő fogásokra. A jótékony hatások, mint amilyen a vérnyomás csökkenése, az agyműködés javulása, az egészségeses vércukorszint fenntartása pedig nemes egyszerűséggel a csodálatos kakaó számlájára írható. A csokoládé pozitív élettani hatásait már nagyon sok kutatás megerősítette, és ezek közül nem egy volt, amelyik bizonyította, hogy a kakaót fogyasztó emberek nem csak súlyt tartottak könnyebben, hanem fogyni is gyorsabban tudtak, mint a kontrollcsoport tagjai.

Persze, ha idáig is megvoltál csokoládé nélkül, akkor nem kell csak azért bevezetned az étrendedbe, mert vannak pozitív élettani hatásai – ez gyakorlatilag minden természetes, feldolgozatlan élelmiszerről elmondható. Fontos az is, milyen csokoládét választasz, hiszen a nagyon magas cukortartalmú, szirupos-töltött, sok összetevős csokoládékat nem lehet összehasonlítani a minőségi étcsokoládékkal, amikből egyébként valódi kihívás lenne megenni 100 grammot egyszerre. 

Ugyanakkor jó tudni, hogy nem kell feladnod egy diétát, vagy éppen az életmódváltásodat csak azért, mert csokit fogyasztottál, és főleg nem kell rosszul érezned magadat miatta.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást