A keresőoptimalizálás főbb, elengedhetetlen részei érthetően

A keresőoptimalizálás főbb, elengedhetetlen részei érthetően

Címlap / Kikapcsolódás / Tech és kütyük / A keresőoptimalizálás főbb, elengedhetetlen részei érthetően

A keresőoptimalizálás (SEO) rendkívül kiterjedt és több tévhit is él vele szemben: sokan ezt ujjgyakorlatnak tartják, amit keddről szerdára el lehet sajátítani nagyjából, mások pedig olyan bonyolultságú tudománynak, amelynél abszolút semmit nem tehet egy földi halandó, így minden apró részfeladatot egy szakértőre kell bízni. Az igazság valahol a kettő között van, bár nem középen: mára a keresőoptimalizálás külön szakmává nőtte ki magát: ebben a folyamatosan változó világban már tényleg megéri ennek a témának szentelni egy teljes karriert. De természetesen mindenki másban igazán jó: lehet, hogy te leginkább a fűtéshez vagy a villanyszereléshez, esetleg a kereskedelemhez vagy a masszázshoz értesz – és ha saját vállalkozásod népszerűsítésén gondolkodsz, szükséged lesz valakire, aki ebben profi. És az utóbbi időszak megmutatta, hogy az online világot nemhogy kizárni nem lehet az általános üzletmenetből, de az online szegmens folyamatosan növekszik is.

Ahogy új szavakkal, mint a koronavírus (COVID, COVID-19 stb.), korlátozások, lezárások, (önkéntes és hatósági) karantén stb. gyarapodott a szókincsünk, sokan a gazdaság hanyatlását, leállását vetítették előre, de ezzel szemben az online világban sok területen nagy növekedés állt be. Ez egy részről logikus is, hiszen ha nem lehetséges vagy nem ajánlott egy fizikai valójában létező boltba besétálni, attól még ugyanúgy szükség van az egyes termékek vásárlására. Tehát az online marketing ágazatot nem szabad figyelmen kívül hagyni, legyen szó a profi weboldal készítés folyamatáról vagy éppen a keresőoptimalizálás egyes alrészeiről, mint a technikai SEO, a tartalomépítés vagy a linkmarketing / linképítés.

Visszakanyarodva a cikkünk elejére: ahhoz, hogy tartalmat készíts a saját weboldaladra, nincs feltétlenül szükséged egy SEO specialistára, ahogy arra sincs szükséged traumatológus főorvosra, hogy egy sebtapaszt felhelyezz, de a teljes (online) marketing menedzselésére már egy apró cégnél is érdemes befektetni egy igazi profiba. Hacsak nincs már kimaxolva a teljes vevőkör (ami nemigen fordulhat elő, hacsak nem egy zsákfaluban olyan szolgáltatást nyújtasz, ami pont elég és senki más vevőt nem akarsz látni), akkor hihetetlen helyekre lehet eljutni. Képzeld csak el, milyen lenne, ha a Google első oldalán / első 5 helye közül az egyiken vagy éppen a legelső helyen a Te honlapodat lehetne megtalálni egy releváns kulcsszóra…

Ez az, amihez szakértőre van szükséged, mert egyedül csak akkor fog menni, ha szakmát váltasz és Te is keresőoptimalizáló profivá válsz – ez azonban hosszú évek kemény munkájába kerül. De ha orvosra van szükséged, akkor sem az orvosi egyetemre iratkozol be: itt is az a hagyományosan működő megoldás, hogy egy jó szakembert keresünk.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást