Tudom és tapasztalom, hogy manapság sajnos az udvariasság általános hiánya nagyobb probléma, mint az ellenkezője. Azonban akik túlságosan illedelmesek, azokat is éri hátrány. Hogy miért? Mert aki túl udvarias, az mindig attól fél, hogy megbánt másokat, ha kiáll saját maga mellett. Aki túl udvarias, az nem meri érvényesíteni az akaratát, így folyton háttérbe kerül, mások feladatát kénytelen elvégezni, mások miatt érzi magát kellemetlenül. Az illem fontos és lényeges az is, hogy kedvesek, figyelmesek legyünk másokkal. Azonban, ha túlzásba esel, annak megvan az a hátránya, hogy nem csak azok az emberek részesülnek a támogatásodból, akik hasonlóan viselkednek veled – bizony lesznek, akik visszaélnek az udvariasságoddal. Vajon te is túlzásba viszed az udvariasságot?
1/5 Nem mondod meg, ha nem vagy elégedett egy szolgáltatással – amiért fizetsz
Egyszer nagyon rossz napja lehetett a fodrászomnak, mert annyira elrontotta a hajamat, mint még soha. Emlékszem, hazajöttem és egész úton az járt a fejemben, hogy az első dolgom lesz megmosni – így is történt. De mit mondtam a szalonban, mikor megkérdezte, hogy tetszik-e? Természetesen azt, hogy igen. Nem akartam megbántani, hiszen egész életemben ő csinálta a hajamat. Megmondhattam volna, hogy nem tetszik, de úgy éreztem, hogy feleslegesen bántanám meg, úgyhogy illedelmesen megköszöntem, kifizettem és itthon olyan gyorsan eltüntettem, ahogy csak lehetett.
Gyakran előfordulhat csalódás az étteremben is, amikor egy étel nem megfelelően van elkészítve, de magánorvosi rendelőben, takarító szolgáltatás igénybevételénél, sőt, szállásfoglaláskor is érhet minket nem várt „meglepetés”. Te ki mered mondani ilyen esetekben a véleményedet?
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!