Amikor elmész a családoddal, barátaiddal vacsorázni egy étterembe, te is gyakran kapod magad azon, hogy bár eredetileg meghatároztál egy összeget a fejedben, a végén mégis többet költöttél? Nos, nem arról van szó, hogy nem tudod beosztani az anyagiakat; a legtöbb étteremben ugyanis néhány pszichológiai trükk segítségével rávesznek arra, hogy még jobban költekezz.
2/6 Az étlap felosztása
Egy egyetemi kutatás során figyelték meg, hogy a legtöbb étterem és kávézó elég nagy plusz bevételre tud szert tenni, ha figyelnek a menü felosztására is.
Egy szakértő szerint ugyanis egy egyszerű pszichológiai trükk hatására a vendégek hajlamosabbak többet költeni: az emberek többnyire az étlap közepéről választanak, ezért a legtöbb étterem és kávézó erre a területre helyezi a drága ételeket, vagy azokat, amelyek nagyobb profitot hoznak.
Sőt, a desszerteknél sem mindegy, hogy milyen taktikát alkalmaznak! A legtöbben egy kiadós vacsora után már csak kevesebbet akarnának költeni az édességre, így beérik a legolcsóbbal.
Az éttermek is tisztában vannak ezzel, épp ezért adják az összes desszertnek nagyjából ugyanazt az árat, hiszen így mindegyik fajtából tudnak eladni szép számmal.
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!