Egészség / Életmód / Lélek

5 tuti módszer az év eleji depresszió ellen

5 tuti módszer az év eleji depresszió ellen

Több vizsgálat szerint is január eleje a legdepressziósabb időszak – az ünnepek után ürességérzet marad bennünk, a nyár még messze van, az újévi fogadalmak láza már alábbhagyott, a pénztárcánk viszont még mindig nyögi az év végét. Nézzük, mit tehetsz, hogy lerázd magadról a rosszkedvet!

A cukor nem a barátod

Egy szelet csoki nem a világ, és ha jól esik, mi nem is fogunk lebeszélni róla, de tartsd észben, hogy a cukor nem jelent megoldást, sőt adott esetben ronthatja a helyzetet.

Bár a csokoládé valóban képes boldogsághormonokat felszabadítani, a cukor gyorsan jövő és gyorsan múló energiát hoz. Ha édes ételeken élsz, akkor a hangulatod sokkal ingadozóbbá válhat, ráadásul a rossz emésztés sem éppen közérzet javító hatású.

Inkább étkezz változatosan és kiegyensúlyozottan, akkor jobban fogod érezni magadat a bőrödben.

A mozgás segít

Amikor rossz kedvünk van, könnyebben elhagyjuk magunkat, ez pedig tovább ront a helyzeten. Ha egész nap egy székben ülsz, nem is csoda, ha rosszul érzed magadat a bőrödben.

A rendszeres mozgás azonban boldogsághormonokat termel, egy kiadós edzés után pedig egyszerűen csak büszkébb leszel magadra, amiért valami hasznosat, egészségeset csináltál.

Ráadásul a cukorral ellentétben a mozgásnak nincsenek káros mellékhatásai sem, így bármikor nyúlhatsz ehhez a módszerhez, ha kicsit fel szeretnéd pörgetni magadat.

A magnézium besegít

A téli időszakban egyébként is különösen ajánlott odafigyelni a megfelelő vitaminbevitelre, de ha épp nagyon stresszes időszakot élsz meg, vagy csak úgy érzed, rosszul viseled a rád nehezedő terheket, akkor megéri egy próbát tenni a magnézium pótlásával.

Az olajos magvak rágcsálása például jó kezdet lehet, de néhány száz forintért drogériákban is kaphatsz magnéziumot, amit a felszívódását segítő B6-vitaminnal kombinálnak.

A magnézium segít, hogy az idegeid jobban bírják a strapát, és kevésbé reagálsz majd rosszul a stresszre és a kihívásokra.

Menj társaságba!

Az ember alapvetően társas lény, ezért, még ha úgy is érzed, hogy most éppen nincs hangulatod a külvilághoz, akkor is érdemes kimozdulni néha.

Ne korlátozd a kapcsolataidat chatbeszélgetésekre, a személyes találkozást semmi nem pótolhatja!

Igyatok valamit a barátaiddal, menjetek el táncolni, vagy csak üljetek be valahová beszélgetni!

Ha pedig nem találsz magadnak társaságot, mindig érdemes megpróbálkozni egy új hobbival – ez szinte mindig új ismeretségeket is hoz magával.

Ha kell, kérj segítséget!

Végül, ha úgy érzed, hogy mindez nem segít, ne félj professzionális segítséget kérni!

Az átmeneti rosszkedv vagy kimerültség időnként mindenkit hatalmába kerít, de fontos felismerni a klinikai depresszió tüneteit.

Utóbbi egy komoly betegség, amit nem fogsz tudni egyszerűen csak „lerázni” magadról. Ha búskomor vagy, ha céltalannak látod a napjaidat, esetleg nagyon borús gondolataid vannak, minden esetben kérj segítséget!

Beszélj a házi orvosoddal, vagy hívd a Lelki Elsősegély szolgálatot – orvosi segítséggel a klinikai depresszió is kezelhető, és van kiút belőle!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást