Stílus / Haj

A töréstől a hullásig: ezt árulja el a hajad az egészségedről

Lehetünk szőkék, barnák, vörösek vagy feketék, a szép haj mindenkinek nagyjából ugyanazt jelenti: egészségtől, vitalitástól és ápoltságtól duzzadó, erős hajszálakat egy szuper frizurába „csomagolva”. Lehet, hogy nem is gondolnád, de a hajad rengeteg részletet elárul az egészségi állapotodról – figyelj nagyon és olvass a jelekből, mert hasznos tudásra tehetsz szert már akár egy-két hajmosás és alapos vizsgálat közben!

Száraz, lapos, élettelen frizura

A hidratálás nemcsak a bőrödre, de a hajadra is szuper hatással van – nem is gondolnád, mennyire befolyásolhatja a hajszálaid minőségét az, hogy mennyi folyadékot iszol napközben! Simán lehet, hogy a bőröddel és az általános közérzeteddel nincs semmi probléma, mégis élettelen és lapos a hajad még akkor is, ha a legdrágább kencékkel ápolod. 

Ilyenkor gyanakodj a vízhiányra! Legalább napi 2,5 liter, de inkább 3,5, sportolók esetében pedig akár 4 liter víz, gyógytea és hozzáadott cukortól mentes gyümölcslé is indokolt lehet – próbálj meg többet inni legalább egy-két hétig, és nézd meg, hogyan hat a hajadra a megfelelő belső hidratálás!

Hajhullás

A haj fokozatos elvesztése elképesztően ijesztő jelenség, főleg, ha derült égből villámcsapásként ér minket – azonnal fordulj orvoshoz, ha ilyen tüneteket tapasztalsz, mert komolyabb pajzsmirigyproblémák és egyéb hormonális eltérések is lehetnek a háttérben. A magas tesztoszteronszint is okozhat hajhullást, de a PCOS és egyéb betegségek is simán megbújhatnak a tünetek mögött, úgyhogy feltétlenül vizsgáltasd ki magad, ha ez a panaszod! Egyébként rengeteg ilyen testen belüli zavart lehet kezelni csupán életmódváltással és táplálékkiegészítőkkel, de a lényeg, hogy időben cselekedj.

Olvastad már?  Nagyon hullik a hajad? 5 tudományosan elismert módszer, amivel véget vethetsz ennek
A töréstől a hullásig: ezt árulja el a hajad az egészségedről

Gyenge hajszálak, rossz minőség

Ha azt érzed, hogy a hajad egész egyszerűen élettelen, nem fénylik, kicsit „semmilyen”, ne a samponodat újítsd meg, sokkal inkább az étrendeden alakíts! A cukorban és egyszerű szénhidrátokban gazdag, vitaminokban és értékes tápanyagokban szegény táplálkozás nagyon erősen meglátszódhat a hajkoronádon is. Gondold át, vajon elég vitamint és ásványi anyagot viszel-e be napközben, és azt is vedd számba, hogy mennyit alszol, mennyit sportolsz, tehát mennyit foglalkozol általánosságban az egészségeddel és a közérzeteddel!

Egy kis odafigyeléssel a hajaddal is csodákat tehetsz, nemcsak a súlyoddal és a jólléteddel: kezdj el vitaminokat szedni (de a multivitaminokat kerüld, mert nem tudnak jól hasznosulni), ügyelj arra, hogy minden étkezésnél sok-sok zöldséget és gyümölcsöt egyél, valamint törekedj a jó alvásra!

Ha mindezt egy kis sporttal is kiegészíted, kicsattansz majd – a hajadról nem is beszélve!

Őszülés

Persze idővel mindannyiunkat utolérik a fehéredő hajszálak, a genetika ellen pedig nem tehetünk sok mindent, de ha túl korán és túl hirtelen őszülsz, annak is meglehetnek az okai. Vérszegénység, vitaminhiány, túlzott mértékű stressz, pajzsmirigyproblémák és a vitiligo nevű bőrbetegség is állhat a háttérben, úgyhogy ha nagyon korán és derült égből villámcsapásszerűen érkezik az őszülés, legalább egy nagylabort mindenképp csináltass!

Olvastad már?  Így rongálod a hajad: A hajkárosodás 5 fajtája és kezelése

Töredező szálak

Sajnos a hajfestés, a napégés (igen, a frizurád is leéghet, nemcsak a bőröd), a kémiai anyagok és a túl sok hőkezelés mind-mind gyengítik a hajszálakat, amik aztán eltörnek, mielőtt meg tudnád növeszteni őket.

 Próbálj meg cinket, szelént, B-vitamint, omega-3 zsírsavat és A-vitamint is tartalmazó táplálékkiegészítőt szedni a hajadra, a vasalást és folyamatos formázást pedig felejtsd el!

Akkor is benevezhetsz egy adag ilyen tablettára, ha egyébként semmi gondod a növesztéssel – a szálak minőségén így is nagyban javíthatsz.