5 tipp, hogy a munkahelyedet is pozitív energia uralja

5 tipp, hogy a munkahelyedet is pozitív energia uralja

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / 5 tipp, hogy a munkahelyedet is pozitív energia uralja

Ha keserűen felnevettél, miután egy lapon említettük a pozitív gondolkodást és a munkahelyedet, bőven van mit helyretenned. A legkevésbé sem törvényszerű ugyanis, hogy a nap nagy részét feszülten és rosszkedvűen kelljen eltöltened. Kollégák és határidők ide vagy oda, igenis tehetsz azért, hogy jobb legyen a hangulat odabent!

Fő a rend!

„Ahogy kint, úgy bent” – hangzik az egyik legismertebb ókori ezoterikus irat egyik tagmondata.

Jelentésének kibogozásához nem kell mélyre merülnöd a „titkos” tanokban: biztosan észrevetted már, hogy a környezeted és közted állandó kölcsönhatás van.

Ha rend van körülötted, jobban érzed magad, ám hajlamosabbá válsz a szétszórtságra, amikor valami nem stimmel nálad.

A munkahelyi stressz jelentős részét rögtön kiküszöbölheted tehát, ha a tárgyak szintjén rendet tartasz magad körül, illetve odafigyelsz az időbeosztásodra is. Rendezz, szervezz, pakolássz – fő a hatékonyság!


Nem látod a végét? 5 tipp, hogy a munka mellett több szabadidőd legyen


Sokkal egyszerűbb lesz az életed, ha az aznapi teendőid átlátásához csupán a naptáradra kell nézned, nem pedig innen-onnan előhalászni az e-maileket.

Hatékony kommunikáció

Talán észre sem veszed, hogy negatív, tehát nem hatékony kommunikációt folytatsz a kollégáiddal.

Minden közlendőnek megvan az ideális módja és időzítése – még akkor is, ha látszólag nincs idő végiggondolni ezt nap közben.

Tartsd szem előtt, hogy fizikai jelenlét esetén a személyes beszélgetés mindig sikeresebb, még akkor is, ha kellemetlen dolgot szeretnél közölni, amit e-mailben például kényelmesebb lenne.

Nonverbális jelölőkkel ugyanis az empátián kívül még egy csomó mindent kifejezhetsz, amitől emberibbé válik az üzeneted.

Igyekezz pozitív fogadtatást remélni, amikor megszólítasz valakit, hiszen ha eleve a legrosszabbra számítasz, nagyobb rá az esély, hogy azt is fogod kapni.

Legyél mosolygós!

A legtöbben egyszerűen elfelejtenek mosolyogni a munkahelyükön, hiszen úgy tartják, hogy a meló nem fér össze az örömmel.

Ám kutatások bizonyítják, hogy a derűs kiállású emberek sokkal szimpatikusabbak és megközelíthetőbbnek tűnnek, ennélfogva kellemesebb hangulat övezi őket.

Sőt, ez ragadós is, tehát ha egyetlen vigyoriként lépsz be reggel egy csapatnyi marcona közé, valószínűleg hamarosan együtt fogtok nevetni. A professzionális megjelenés még véletlenül sem zárja ki a humort és az optimizmust.

Mindenki jobban szeret ilyen környezetben dolgozni, tehát nyugodtan vedd le a jégkirálynő-álarcot!

Apró célok

Akár hiszed, akár nem, az emberek többsége nem érzi magát elég sikeresnek – még azok sem, akik kívülről nézve irigylésre méltónak tűnnek.

Ez sajnos elégedetlenséghez, önbizalomhiányhoz és más negatív érzésekhez vezethet.

A jelenség fő oka, hogy szinte mindenki hatalmas álmokat szeretne megvalósítani, a kisebb célokról pedig menet közben megfeledkezik.

A magatartásforma több szempontból is káros, hiszen egyszerűen figyelmen kívül hagyhatod miatta a hétköznapi eredményeket, másfelől pedig szépen lassan elhiteteted magaddal, hogy többre nem is vagy képes.

Ne sajnáld magadtól a sikerélményt, mert akár óránként örülhetsz valaminek!

Szorítsd a munkát keretek közé!

Nem merünk arra biztatni, hogy hagyd a melót a munkahelyed falai között – a huszonegyedik században ez ugyanis valószínűleg lehetetlenség.

De igenis húznod kell egy határvonalat a munkád és a magánéleted között, hogy saját magaddal és a szeretteiddel minőségi időt tudj tölteni.

Senki sem várhatja el tőled, hogy éjjel-nappal rendelkezésre állj, hiszen a munkáltatód nem téged vásárol meg a fizetésedért cserébe, hanem a munkaidő alatti munkaerődet – a kapacitásod többi részével te magad rendelkezel. 

Neked mi a véleményed, képes vagy a pozitív energiákat megőrizni a munkahelyeden?

VIDEO Halak csillagjegyűként ezekre számíthatsz párkapcsolatban a többi csillagjegytől

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!