5 tipp, hogy a munka mellett több szabadidőd legyen

5 tipp, hogy a munka mellett több szabadidőd legyen

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / 5 tipp, hogy a munka mellett több szabadidőd legyen

Túl sok a teendőd, és kevés a szabadidőd? Ha másképp osztanád be az idődet, mint eddig, akkor lehet, hogy a munka mellett több időd jutna egyebekre! Olvasd el cikkünket, talán tudsz majd belőle hasznos ötleteket meríteni!

Hullámvölgyek

Senki sem képes fizikailag és szellemileg a nap minden órájában csúcsteljesítményt nyújtani. Vannak olyan napszakok, amikor teher a munka, szinte lecsukódik a szemünk, és legszívesebben aludnánk. Általában 8 és 12 óra között vagyunk a legaktívabbak. Déltájban elfáradunk, akár dolgoztunk délelőtt, akár nem, és a délután 2 és 4 óra közti időszakot nehezen viseljük el.
Egyesek jobban bírják a terhelést, mások fáradékonyabbak. A fárasztó kora délutáni órákat könnyebben átvészelheted, ha lassan felszívódó szénhidrátot (pl. egy szelet rozskenyeret eperdzsemmel) vagy zöld teát fogyasztasz, vagy, ha megteheted, sétálsz egyet, de legalábbis alaposan kiszellőzteted a szobát. Ha nem vagy túl álmos, akkor erre az időszakra beütemezhetsz valami könnyebb feladatot, aminél nem fontos az összpontosítás és a gyorsaság.

Ne legyenek megszakítások

Ne hagyd, hogy bármi kizökkentsen a feladatból! Ha szüneteket tartasz (pl.

megszólal a telefon, valaki megzavar), akár csak néhány percre is, utána nehezen tudsz újra belemerülni a tennivalóba, nem tudsz hatékonyan dolgozni. Ugyanez érvényes az e-mailekre is, hiszen ha folyamatosan azt nézed kitől milyen üzeneted jött, akkor nem tudsz haladni a munkáddal.
Ezért ha valaki beszélni szeretne veled, inkább gyorsan javasolj neki egy időpontot, amikor majd ráérsz, és tényleg csak rá tudsz koncentrálni. Az e-mailek megválaszolását is a legjobb ha a nap elejére és/vagy végére időzíted. 
A lényeg, hogy próbálj meg legalább egy vagy másfél óra hosszáig zavartalanul, teljes odafigyeléssel dolgozni!

A legjobb órák

Kutatások szerint a reggeli és a késő délutáni órákban vagyunk képesek a legjobb eredményeket elérni. Ezt használd ki! Sokan rutinfeladattal indítják a napot. Az ilyet hagyd későbbre, és vedd előbbre a figyelmet és gondolkodást igénylő teendőket!
Ha lehetséges, ilyenkor vonulj félre, hogy egyedül lehess, vagy szólj a többieknek, hogy fontos munkád van, amit muszáj elvégezned, és minden egyebet későbbre halasztasz.

Valószerű, betartható terv

Tűzz ki előre egy időpontot, ameddig koncentráltan fogsz dolgozni, és ahhoz alkalmazkodj! Tervezd el a feladatok sorrendjét! A terveidet mindig a valósághoz ‒ az aktuális mentális és fizikai állapotodhoz ‒ és a napi időbeosztásodhoz igazítsd!
Ha például reggel kialvatlanul ébredsz, vagy a gondolataidat egy nagyobb horderejű esemény köti le, akkor nehezebben tudsz a munkádra figyelni. A reggeli és a késő délutáni csúcsidőszakok között is jól beoszthatod a fontosabb tevékenységeidet.

Megoldhatatlannak látszó feladatok

Ha úgy érzed, hogy egy munkát képtelen vagy elvégezni, akkor ne add fel azonnal! Miután alaposan átgondoltad, hogy tényleg meghaladja-e a képességeidet, és úgy döntöttél, hogy mégis elvégzed, haladj vele kisebb lépésekben!
Szerezz információkat, próbáld más szemszögből átvizsgálni a részleteket, szükség esetén pedig kérj segítséget valakitől!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást