10 tévhit a vízivásról

10 tévhit a vízivásról

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 10 tévhit a vízivásról

Vajon tényleg 8 pohár vizet kell inni egy nap, és a palackos víz jobb, mint a csapvíz? Rengeteg tanács kering a vízivással kapcsolatban, hogy mikor, mennyit és milyen vizet igyunk. Tudd meg, melyek a leggyakoribb tévhitek!

Tévhit 1: Ha sok vizet iszol, az segít eltávolítani testedből a méreganyagokat

A veséink tisztítják meg vérünket a méreganyagoktól, amelyek a vizelettel távoznak. A kérdés az, ha több vizet iszunk, akkor több méreganyag távozik szervezetünkből? A válasz határozott NEM.
A nagy mennyiségű víztől csökken a vese méregszűrő képessége, ezért az állítás hamis.

Tévhit 2: Naponta legalább 8 pohár vizet kell inni

Nincs egyértelmű egészségügyi alapja annak, hogy a két liter víz lenne a napi átlag ajánlott vízfogyasztás.
Hogy mennyi vízre is van szükségünk, az függ a környezeti hatásoktól (külső hőmérséklet), fizikai aktivitástól, attól, hogy mit eszünk és sok más tényezőtől. Egyszerűen igyunk annyi vizet, amennyi jólesik.

Tévhit 3: Ha sok vizet iszunk, egészségesebb lesz a bőrünk

A test 60 százaléka már eleve víz. Tehát egy 100 kilós férfi súlyából 60 kiló víz. Ha napi két pohár vízzel kevesebbet inna, annak semmilyen hatással nem lenne a bőrére.
Szignifikáns vízhiánya kell legyen, hogy az bőrén egyértelműen látszódjon.

Tévhit 4: A fokozott vízivás elősegíti a fogyást

A diétázóknak azért ajánlják, hogy sok vizet igyanak, mert abban nincs kalória és pillanatnyi teltségérzetet okoz.
A víz azonban nem mágikus, sőt, sós étellel kombinálva puffadt végtagokat okozhat. Előnyére váljon, hogy megelőzi a diétákkal gyakran járó székrekedést.

Tévhit 5: A palackozott víz jobb, mint a csapvíz

Ez nem feltétlenül igaz. Azokban a zónákban, ahol a csapvíz erősen klórozott, esetleg ivásra alkalmatlan, teljesen megállja a helyét az állítás.
Tudnunk kell azonban, hogy a palackozott vizek sem származnak feltétlenül jobb forrásból, mint a csapvíz. Sok palackozó víz egyszerű szűrővel szűri meg a csapi vizet és ad hozzá ásványi anyagokat, majd palackozva árulja.

Tévhit 6: A kávé vagy tea ivással hidratáltak maradunk

A legtöbben úgy gondoljuk, hogy a legtöbb ital, mivel vízből készül, hidratál minket.
Sok esetben azonban ennek az ellenkezője igaz: a teák vagy kávék gyakran vízhajtó tulajdonsággal bírnak, vagy olyan oldott szilárd anyagokat tartalmaznak, amelyek dehidratálnak.

Tévhit 7: Az ivóvíz nem okozhat egészségügyi problémákat

Az egyik legveszélyesebb mérgezés, a vízmérgezés. Ha a víz, amelyet megiszunk fertőzött, akkor súlyos betegséget is okozhat.
A túlzott vízfogyasztás is veszélyes, a túl sok feldolgozásra váró víz miatt súlyos veseproblémák merülhetnek fel.

Tévhit 8: Edzések során könnyen dehidratálódhatunk

Kiszáradásról akkor beszélünk, ha egy személy saját súlyának 2 százalékát vesztette el víz formájában.
Így egy 100 kilós ember akár 2 liter vizet is kiizzadhat edzés közben. Csak akkor igyunk sport közben, ha szomjasak vagyunk, és nem azért mert “kell”.

Tévhit 9: A víztisztító készülékekkel “finomabb” a víz

A víztisztító készülékek desztillálják a vizet, ezáltal minden ásványi anyag megsemmisül. A víz alapvetően íztelen anyag, de a benne található só, valamint a nátrium, kalcium, magnézium ízt adnak neki.
Ami igaz, hogy a víztisztító készülék megszünteti a víz klóros ízét, de semmilyen féle ízt nem ad.

Tévhit 10: Segít lefogyni, ha étkezés előtt iszunk vizet

Bizonyított, hogy az étkezés előtt vagy közben ivott víz növeli az étvágyat, ezért több kalóriát viszünk be szervezetünkbe.
Az egyetlen módja csillapítani vízzel az étvágyunkat, ha azt nagy víztartalmú élelmiszerekkel tesszük, mint dinnye, alma és egyéb gyümölcsök vagy zöldségek.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást