Storytelling a weben – így lehetsz az azonosság tengerében felejthetetlen

Storytelling a weben – így lehetsz az azonosság tengerében felejthetetlen

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / Storytelling a weben – így lehetsz az azonosság tengerében felejthetetlen

Szurkoltál már valaha annak, hogy valaki megnyerjen egy televíziós tehetségkutatót vagy más versenyt, amit a képernyőkön keresztül követsz? Ha igen, miért éppen azt a személyt választottad a több száz meghallgatáson részt vevő ember közül? A válasz erre általában az: mert magával ragadott az illető háttértörténete, de nagyon tehetséges is! (x)

A legtöbb hasonló műsorban bemutatnak egy történetet egy személyről, az ő életéről, mielőtt elkezdené a dalát, az előadását vagy a versenyszámát. A produkcióban résztvevők gyakran kérdéseket is feltesznek a személynek a hátterére vonatkozóan: honnan jött, mit élt át és mit tapasztalt eddigi élete során?

A versenyző hátterének elmesélése és elemzése része a műsor általános vonzerejének: megrázó, sokkoló, figyelemfelkeltő történet, amely még azelőtt megragadja a szívedet, hogy a személy lenyűgözött volna téged a tehetségével. 

Gondolj bele abba: ha nem párosult volna az adott sztori a versenyzőhöz, akkor a végeredmények továbbra is ugyanolyanok lettek volna? 

Ahogyan arra a televíziós műsorok résztvevőinek is szüksége van, úgy a céged és terméked mögé is sztorit kell állítani, hogy biztosan remekelhessen. 

Hogyan használhatod fel a siker érdekében a vállalatod weboldalán a történetmesélést, mekkora erő van a storytellingben és hogyan épít a potenciális ügyfelek bizalmát benned?

Ideje megtudnod!

A storytelling, így hathatsz az érzelmekre

A mai rohanó, túlságosan automatizált és digitálisan vezérelt társadalomban az emberség válik az új prémiummá. Az internet folyamatosan kényelemmel és azonnali kielégüléssel jutalmaz minket, így az emberi érintés egyre ritkább és vágyottabb lesz.

Ebben a környezetben a vállalkozások többé nem engedhetik meg maguknak, hogy arctalan entitások legyenek. A túléléshez a vállalkozásoknak kapcsolatba kell lépniük a látogatókkal, lágyan meg kell simogatniuk a szívüket, és a korábban látottaknál sokkal mélyebb szinten kell bizalmat építeniük bennük.

Itt jön képbe a storytelling.

Aki nem történetet mesél, az nem köti le a figyelmet?

A nagyszerű tartalom előállításának és közzétételének üteme az interneten és a médiacsatornákon keresztül nő: az olvasóközönség fuldoklik. A vállalkozások rengeteget költenek világszerte arra, hogy a megcélzott közönség másodpercenkénti figyelméért küzdjenek: elég lenne ennyi, egy nagyonn pénzügyi befektetés?

Semmiképpen sem.

A legtöbb ember a webes tartalmat mély olvasás helyett csak szkenneli, és olyat keres, ami kiemelkedik: ha nem találnak rá, tovább keresnek, máshol, valaki más weboldalán.

Tehát nem elég egy minőségi termék vagy szolgáltatás, tudnod kell beszélni róla úgy, hogy az megkülönböztethető legyen a tömegtől.

A vizuális történetek és a vállalati storytelling összekapcsolódást eredményez, és arra készteti az embereket, hogy valóban elolvassák nagyszerű tartalmaidat, és cselekedjenek:

ez a sikeres marketing lényege, és a Te üzleti célod elérésének kulcsa.

Ha növelni szeretnéd potenciális vásárlóid mennyiségét, az eladásaid számát és a profitot, akkor kezd el megragadni célpiacod figyelmét azáltal, hogy történetmesélésen keresztül érzelmeket ébreszt fel bennük.

Miért működik a történetmesélés?

Mert egy jó sztori lebilincsel: végig kell nézned, végig kell hallgatnod, végig kell olvasnod őket, hogy megtudd, mi a vége.

Mondjuk inkább úgy, hogy a mesemondás olyan, mint egy vitamin. 

Amikor bekerül az olvasókba, áthatja egész lényüket, és felveszi a harcot minden olyan ellenvetés ellen, amely egyébként megakadályozhatná őket abban, hogy hűséges vásárlókká váljanak.

Röviden, ez egy csodálatos titkos fegyver, ha marketingstratégia pengeélessé tételéről van szó.

Ahelyett, hogy tényeket, statisztikákat és ajánlásokat dobálnál a látogatok elé, összpontosíts arra, hogy márkádat, termékedet átgondolttá, emlékezetessé és valódivá tedd. 

Kérdezd meg magadtól: miről szeretnéd, hogy emlékezzenek rád? 

Milyen üzenetet szeretnél közvetíteni a közönségednek, és mi az, amit szeretnél, ha soha nem felejtenének el? 

Fontold meg, hogy milyen érzelmeket szeretnél kiváltani az olvasókban.

Miért lényeges ez?

Mert lehet, hogy a közönség elfelejti, amit leírtál, de nem fogja elfelejteni, hogy milyen érzéseket váltottál ki bennükami azért fontos, mert az érzelmek jobban befolyásolják ösztönzik a vásárlást, mint a logika.

Használd a történeteidet mély érzelmi kapcsolat létrehozására: kezdeményezz beszélgetéseket, kérj elköteleződést, vond be a közönséget abba, amit Te, a terméked és a vállalatod képvisel.

Marketingstratégiád megalkotásakor tehát semmiképpen se ne feledkezz meg a történetről.

Legyen a főszereplő az olvasó, a problémája a konfliktus, a hős pedig a terméked vagy szolgáltatásod, amely varázsütésre boldoggá változtatja a sztorid befejezését, hogy megkaphasd Te és a potenciális érdeklődő is azt a bizonyos Happy End-et.

Egy zsúfolt piacon, ahol mindenki arra koncentrál, hogy gyorsabban, hatékonyabban és automatizáltabban csinálja a dolgokat, legyen a Tied az a cég, aki mer ember lenni. Mutasd meg ügyfeleidnek, hogy törődsz velük, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy lassítanod kell, vagy másképpen kell csinálnod valamit.

Ezek, a storytellinget alkalmazó vállalkozások azok, amelyek kiemelkednek a többiek közül, és végül örökséggé válnak.

A Moonshot Kft. egy olyan IT vállalkozás, amely üzleti eredmények elérésére létrehozott weboldalakat készít, valamint a vállalatok inboxát internetes érdeklődők leveleivel tölti meg. Leveszik az informatikai, a design, ezen kívül az online marketing terhét is a válladról, miközben új ügyfeleket biztosítanak a vállalkozásodnak.

Terveznek, fejlesztenek, kiviteleznek, majd eredményeket hoznak.

Az Online marketing workshoppal, erős projektmenedzsmenttel, hatékony szövegekkel és stroytellinggel, valamint a cégedhez tökéletesen passzoló weboldallal biztosítják, hogy a világháló turbinái (elsősorban a Google) feléd csatornázzák az érdeklődőket.

VIDEO Így készíts pár perc alatt merész, füstös szemsminket

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!