Életmód / Egészség

Erről álmaidban sem gondoltad volna, hogy rontja az alvásod minőségét

Ki mint veti ágyát…

Köztudott tény, hogy ha rossz a matracod, előbb-utóbb annyira elfekszed majd minden testrészedet, hogy az éjszakai alvás egyáltalán nem lesz pihentető. De nem csak ez számít a kérdésben! Valójában az, hogy milyen az ágyneműhuzatod, szintén befolyásolja azt, hogy hogyan alszol éjszaka.

Azt javasolják, hogy a szintetikus (poliészter, nylon) anyagú huzatokat inkább évszaktól függetlenül hanyagold.

Ezek nem elég légáteresztőek, hamar izzadni kezdesz alattuk, és a bőrödnek sem teszel ezzel jót. Ezzel szemben a természetes anyagok, mint például a pamut, remekül átengedi a levegőt, és kellően puha is, így vásárlásnál inkább mindig ezt érdemes keresni.

Alvási rendellenességek

Sokan nem is tudják, hogy valamilyen alvási rendellenességgel küzdenek, míg nem lépnek be egy párkapcsolatba, ahol a párjuk felhívja erre a figyelmet. Ők általában emiatt csak azt érzékelik, hogy nagyon fáradtak, még akár 8-10 óra alvás után is, gyakran fáj a fejük, és mindegy, mit csinálnak, nem akar változni ez a helyzet. Ilyenkor lehet, hogy alvási apnoé vagy periodikus lábmozgási zavar áll a háttérben. Ez pedig meggátolja őket a minőségi pihenésben, többnyire észrevétlenül. Ebben az esetben fontos felkeresni egy orvost. Míg az esetek többségében odafigyeléssel lehet tenni a problémák ellen, addig miután az már a hétköznapi tevékenységeidben is gátolni kezd, külső beavatkozást igényel.

MitaStockImages/depositphotos.com

Mit ittál délután?

Ha koffeinről beszélünk, akkor azonnal a kávé vagy az energiaital jut eszünkbe, hiszen ezek az elsődleges beviteli források. De nem csak bennük található meg a koffein, sőt, sokan nem is sejtik, milyen sok italban felbukkan ez az összetevő. A kólát talán te is tudtad, de ezen túl is rengeteg olyan szénsavas üdítő létezik, amiben megtalálható, csak mivel nincs nagy betűkkel kiírva az oldalára, fel sem merül benned. Ebből kifolyólag érdemes alaposan átolvasni az összetevők listáját!

A kakaó és a tea ugyancsak ebbe a kategóriába tartoznak, sőt, gyakran még a koffeinmentes kávé is! Utóbbiban ugyanis sokszor azért minimális koffein található, ráadásul gyakran ez épp annyi, hogy már ne tudj háborítatlanul aludni tőle. Lefekvés előtt pár órával már jobban teszed, ha inkább csak vizet iszol!

A gondolatok óriási ereje

Az, hogy milyen napod volt, jelentősen meghatározza az alvás minőségét. Hiába fekszel le már nyugodtabb állapotban egy stresszes nap után, az elmúlt 18 óra negatív gondolatai az agyadra komoly hatást gyakorolnak. A sok aggodalom, szorongás, idegeskedés megviselik a lelket és a testet.

Az éjszakai alvás során az agyad elkezdi feldolgozni a történteket, és mindazt, hogy milyen hatást gyakoroltak rád a történtek. Ezért lehet például az, hogy egy húzós nap után rosszat álmodsz, vagy nehezen tudsz álomba merülni, mert nem tudod kikapcsolni a gondolataidat. Talán érhető, hogy mindezt kipihenni nem igazán lehetséges egyetlen éjszaka alatt, így viszont még másnap sem leszel teljesen energikus.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást

    Bien.hu

    FREE
    VIEW