Rizsdiéta: 4 nap alatt 3 kg-ot is fogyhatsz az új trenddel

Rizsdiéta: 4 nap alatt 3 kg-ot is fogyhatsz az új trenddel

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Rizsdiéta: 4 nap alatt 3 kg-ot is fogyhatsz az új trenddel

Ha szeretnél fogyni, akkor 3 kg-ot leadni 4 nap alatt mennyien hangzik – és legalább ennyire csábító lehet az is, hogy ezt különféle rizses fogásokkal érheted el. A rizs, különösen két fajtája, a barna és a basmati egyaránt segíthet leadni néhány kilót, mivel olyan értékes rostokat tartalmaznak, amelyek hosszú ideig a jóllakottság érzését keltik benned, ráadásul az anyagcserét segítő ásványi anyagokat és vitaminokat is tartalmaznak. Na de mit kell pontosan tenned, ha ki akarod próbálni a rizsdiétát?

A rizs összetevői tökéletesek ahhoz, hogy leadj néhány kilót

Mivel a rizs nagy arányban tartalmaz ásványi anyagokat, képes serkenteni a bélrendszer működését. Magas káliumtartalmának köszönhetően segít, hogy a szervezetedből távozzon a felesleges folyadékmennyiség, így az nem a zsírsejtekben fog felhalmozódni. Azáltal pedig, hogy B-vitaminban is bővelkedik, pozitív hatással van az idegrendszerre, túl az egyébként garantált jóllakottságérzeten a stresszevést is elkerülheted vele.

Már reggel is érdemes fogyasztanod

A rizst akár minden étkezésedbe beillesztheted, tehát már a reggeledet is indíthatod egy rizses finomsággal, mondjuk egy áfonyás rizsitallal. Ez különösen jó választás, hiszen mind a rizs, mind az áfonya alacsony kalóriatartalmú, de mégis jól eltelítenek. Az áfonya ráadásul híres arról, hogy felgyorsítja az anyagcserét, tehát még inkább támogathatod vele a fogyásodat.

A rizsital egyik legfőbb előnye, hogy pillanatok alatt elkészítheted, tehát az sem lehet a kifogás, ha reggelente kevés időd van otthon. Ezen kívül a nap folyamán később is fogyaszthatod, csökkentheted vele az éhségérzetedet, az édesség utáni vágyadat, és még kényelmesen jóllakott is leszel tőle. 

Monika Grabowska/unsplash.com

Így készíthetsz diétás rizsitalt

A diétás rizsital elkészítése tényleg roppant egyszerű: olvassz fel 25 g fagyasztott áfonyát, majd turmixold össze 250 ml cukormentes rizstejjel és 1 teáskanál mézzel. Öntsd ki egy pohárba, díszítsd tetszés szerint, például citromfűvel, és már el is készültél. Ez az ital adagonként kb. 130 kcal-t, 1 g fehérjét, 3 g zsírt és 25 g szénhidrátot tartalmaz, vagyis tényleg ideális napindító lehet.

Ebédre vagy vacsorára is fogyassz egészséges rizses fogásokat 

Ebédre és vacsorára is számos rizses fogás közül válogathatsz. A titok az, hogy jól válogasd meg az alapanyagokat.

Mindig maradj a barna, vagy még inkább a basmati rizsnél. A változatosság jegyében a hagyományos fogások mellett készíts valamilyen különlegesebb ételt is, például egy egzotikus rizssalátát.  

Ehhez a főételhez 50 g basmati rizsre, 1/4 kaliforniai paprikára, 1/4 ananászra (kb. 180 g), 1/2 vöröshagymára, 1/4 chili paprikára, 1/4 lime-ra, 1/4 csokor korianderre, 50 g zsírszegény joghurtra, 25 g tejszínhabra, sóra, borsra és 50 g fiatal spenótra lesz szükséged.

A rizst a forrásban lévő, sós vízben készítsd el a csomagoláson található utasítások szerint. A kaliforniai paprikát vágd darabokra, az ananászt kockázd fel. A hagymát vágd apró darabokra, a chilit magozd ki, és a korianderrel együtt vágd vékony csíkokra. A lime levét csavard ki, majd keverd össze a joghurttal és a tejszínhabbal, majd ízlés szerint adj hozzá sót, borsot. Ezután keverd hozzá a koriandert. 

Csepegtesd le alaposan a rizst, majd egy tálban keverd össze a kaliforniai paprikával, az ananásszal, a hagymával, a chilivel és az öntettel, majd a végén óvatosan forgasd hozzá a spenótot. Ebben a fogásban nagyjából 360 kcal, 10 g fehérje, 9 g zsír és 59 g szénhidrát található, tehát egy könnyű főétel.

Ha több napon keresztül is ilyen és ehhez hasonló rizses fogásokat fogyasztasz, jó esélyed van arra, hogy tényleg mindössze néhány nap alatt több kilótól is megszabadulj. Ez persze önmagában még nem elég a tartós fogyáshoz. Hosszú távon is oda kell figyelned arra, hogy egészségesen és kiegyensúlyozottan étkezz, valamint a rendszeres sportolásról se feledkezz meg.

VIDEO Így viseled az egyedüllétet, csillagjegyed szerint

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!