Életmód / Egészség / Lélek

5 reggeli szokás, ami megalapozza a boldog napod

„Bal lábbal kelt fel” – nem véletlenül él ez a mondás, hiszen az, ahogy megkezdjük a napot, nem csak a reggelünkre van kihatással, hanem az esti órákig elkísér. Éppen ezért nagyon fontos, hogy olyan szokásokkal indítsuk a reggelt, amelyek segítenek pozitív irányba terelni a kedvünket!

Már a plafont is mosollyal köszöntsd

Amint meghalljuk az ébresztőt, és végre sikerül kinyitni a szemeinket, nem biztos, hogy mosolyogni támad kedvünk… Inkább gyakran leütnénk a zenélő telefont vagy órát, hogy aztán a takarónkat a fejünkre húzva még aludjunk egy kicsit. A reggeli morgás azonban kihat a továbbiakra is, ezért próbáljunk meg már akkor mosolyogni, amikor felébredtünk.

Ehhez jó taktika, ha már reggel hálát adunk az új napért, az új lehetőségeinkért.

Az agyunk első dolga reggel az alapesetben, hogy elkezdjen rágódni az előző napi dolgokon, és aggódni az előttünk állókon – ha ezt hagyjuk neki, olyan neurológiai csapdába kerülünk, ami megalapozza a morgós reggelt. Viszont agyunk nem tud különbséget tenni egy valós és egy hamis mosoly között, így már az is elég, ha csak rákényszerítjük magunkra az utóbbit.

Olvastad már?  5 olcsó önterápiás módszer, amitől jobban érzed magad

Akkor kelj, amikorra elhatároztad az ébredést

A legrosszabb, amit reggel tehetünk, hogy elkezdjük nyomkodni a szundi gombot, és visszafekszünk „csak még tíz percre”. Ha elhatároztuk, hogy fél 7-kor talpon leszünk, az nem 6 óra 50 percet jelent. A szundi gomb nyomkodása egy olyan üzenet az agyunknak, hogy nem hallgatunk rá, nem tesszük azt, amit elhatároztunk, könnyen elengedjük ezeket a döntéseket. Azzal, hogy már az első reggeli akciónkkal magunk ellen dolgozunk, sokkal nehezebben megy majd a koncentrálás a nap későbbi részében, és sokkal nehezebben tudjuk elvégezni a feladatokat.

5 reggeli szokás, ami megalapozza a boldog napod

Eddz reggel!

Ez elsőre valószínűleg rémesen hangzik, tekintve, hogy sokan kimászni alig tudnak az ágyból, de a reggeli edzés valóban kifizetődő. Először is, sokaknak nehezére esik rávenni magukat arra, hogy délután vagy este, munka után mozogjanak, és szabályszerűen győzködniük kell magukat, hogy ne lógják el a mozgást – ami vagy sikerül, vagy nem.

A másik, amiért a reggeli edzés nagyon jó döntés, hogy a mozgás tényleg képes szabályozni a hangulatunkat, hiszen olyan vegyi anyagokat szabadít fel a testünkben, amelyektől kiegyensúlyozottabbak, elégedettebbek, jobb hangulatúak leszünk.

Érdemes tehát átgondolni, hogy ha van rá lehetőségünk, toljuk el a munkakezdést egy órával későbbre, hogy reggel tarthassuk meg az edzést. Ha erre nincs mód, akkor pedig egy rövidebb, 20 perces, átmozgató tornával indítsuk a napunkat.

Olvastad már?  Hygge helyett sisu: így legyél boldog a finnek szerint

Zuhany, öltözés

Ne a kávéval vagy a reggelivel indítsuk a napot, hanem a zuhannyal, felöltözéssel. Ha összekapjuk magunkat, amint kimásztunk az ágyból, máris könnyebben indul majd a nap, és nem fogunk elúszni a reggeli rutinban.

Tekintsd át a napot

Ha már beértünk a munkahelyre, ahelyett, hogy rögtön belefogunk a dolgokba, sokkal jobban tesszük, ha áttekintjük a napot, és meghatározzuk, mit szeretnénk aznap elérni. Ha rögtön belevetjük magunkat a tennivalókba, elsikkadhat néhány fontosabb dolog, és megeshet az is, hogy más emberek vészhelyzete írja át a napunkat, mert nekik kezdünk el segíteni. Határozzuk el, mi az, amit nap végére el kell érnünk, és ahhoz mindenképpen tartsuk magunkat. Ha úgy könnyebb, vezessünk ezekről listát is.

Kép forrása: mochak/depositphotos.com

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást