Életmód / Táplálkozás

Proteinpor, BCAA és L-karnitin – melyik étrendkiegészítőre van tényleg szükséged, ha fogyni akarsz?

Manapság a fitnesziparban óriási pénzek mozognak, ezért minden nap szembejön az emberrel egy-egy új termék, ami gyorsabb fogyást, több izmot és garantált sikert ígér. Közülük van olyan, amit lehet, hogy tényleg érdemes beépítened az étrendedbe, ha komolyabban elkezdtél sportolni és diétát követsz, de bőven akad olyan is, ami teljesen felesleges, sőt, inkább ártalmas lehet.

Az alapvető dolog, amit tudnod kell: a fogyáshoz, izmosodáshoz, egészséghez az égvilágon semmilyen étrendkiegészítőre nincs szükséged. Ezek mind kiskapuk, segítenek, felgyorsítják a folyamatot, egy kicsit még egészségesebbé tesznek, de megfelelő étrenddel és rendszeres mozgással nélkülük is elérheted a céljaidat, és ez is az ideális.

Persze egy ideális világban minden nap pontosan összeállított étrendet kapnál tökéletes makrotápanyagokkal, stresszmentes életet élnél és heti ötször legalább egy órád lenne a teremben – ez viszont a mindennapokban sajnos nem reális, ilyenkor segíthetnek az étrendkiegészítők.

Az első és legfontosabb: csodaszerek nem léteznek!

Azok a szerek, amelyek azt ígérik, hogy a fogyasztásukkal azonnal leolvadnak a kilók, szinte biztos, hogy óriási átverések.

Nincs olyan szer, amivel ennyire gyorsan tudsz fogyni, legalábbis nem egészségesen, ha pedig koplalással teszed, biztos lehetsz benne, hogy hamar vissza is fognak szaladni.

Ráadásul a legtöbbjük egészséges étrendet és rendszeres mozgást javasol a fogyasztás mellé, amivel már magában fogyni fogsz, nem kell hozzá ilyen-olyan drága szer.

A sokat vitatott fehérjepor

Talán ez az, amit a legtöbben emlegetnek, ha edzésről van szó, és ez az, amire a nagyi azt hiszi, hogy koksz, és illegális. Pedig egyszerűen fehérjekivonat van benne, állati vagy növényi, ami segíthet, hogy gyorsabban fejlődjenek az izmaid, ha magadtól nem vagy képes elég fehérjét bevinni, ami, lássuk be, elég nehéz – ki akar napi egy kiló csirkemellet megenni? A fehérje ahhoz kell, hogy az edzés során az izmokban jelentkező mikrosérülések visszaépüljenek, méghozzá erősebben, mint amilyenek korábban voltak.

Így fejlődsz, így lesz egyre aktívabb az anyagcseréd, ezért a fehérjepor nagyon jó kiegészítő lehet, ha szükséged van egy kis extra proteinre.

A csajok kedvence: az L-karnitin

Az L-karnitin egy zsírégető aminosav-származék, egyébként létezik az emberi szervezetben, és táplálékkal is bevisszük természetes formában is. A zsír energiává alakításában van fontos szerepe, a zsírok szállítását végzi az izmokat felépítő szövetek sejtjeinek mitokondriumaihoz, ahol energia lesz belőlük. Ha a karnitin nagyobb mennyiségben van jelen az izmainkban, akkor azok nagyobb mennyiségű zsírt képesek energiává alakítani. A szervezet egyébként termel annyit magának, hogy az elég legyen a mindennapi működéshez, de ha fogyni szeretnél, hasznos egy kis utánpótlás. 

A kitartásért felelős BCAA

A BCAA is aminosav, pontosabban egy aminosav-kombináció, aminek nagy szerepe van az izomtömeg építésében. Persze ezt ne úgy képzeld el, hogy azonnal izomkolosszus leszel tőle, csak úgy, hogy szép, nőies izmok felépítésében segít. A BCAA aminosavak segítenek fenntartani az energiatermelés folyamatát. Segítik a zsírégetést is, de a legfontosabb talán az, hogy növelik a kitartást edzés közben, mert folyamatosan adagolják az izmok számára nélkülözhetetlen tápanyagokat.

Képek forrása: bogdan.hoda/Depositphotos.comDGLimages/Depositphotos.com

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást