35 módszer, amivel minden nap gyakorolhatod az öngondoskodást

35 módszer, amivel minden nap gyakorolhatod az öngondoskodást

Címlap / Életmód / Egészség / 35 módszer, amivel minden nap gyakorolhatod az öngondoskodást

Az öngondoskodás nagyon sokféleképpen megnyilvánulhat attól függően, hogy éppen mire van szükséged – az arcmaszkoktól a mély lélegzetvételeken át egészen a naplóírásig. Bár mindannyiunknak mások az igényei, a lényeg meglehetősen univerzális: felajánlani magadnak egy esélyt, hogy olyasmit tegyél, amitől jól érzed magad, pusztán azért, hogy gondoskodj magadról.

Az öngondoskodás mind pszichológiailag, mind fiziológiailag fontos és hasznos.

Pszichológiailag egy lehetőség, hogy ápold az önmagaddal való kapcsolatodat, és egyedül is jól érezd magadat. Ez különösen fontos az olyan pillanatokban, amikor önkritikusnak érezzük magunkat, ami szégyenhez, szorongáshoz, bűntudathoz, és hasonló kellemetlen érzésekhez vezethet. 

Yan Krukov/pexels.com

Ha kedves akarsz lenni magaddal, öngondoskodással tehetsz azért, hogy erősödjön az önszereteted, ezáltal pedig magabiztosabb és nyugodtabb lehetsz. A lelki oldalon túl testileg is sokat tehetsz azért, hogy jól érezd magad, például olyan öngondoskodási gyakorlatokkal, amelyek segíthetnek csökkenteni a kortizolt és a stresszhormonokat. 

Ezek a dolgok összességében nemcsak az egészségedre, a hangulatodra, az alvásod minőségére és a kapcsolataidra gyakorolhatnak pozitív hatást.

Azt is lehetővé teszik számodra, hogy jobban jelen legyél és jobban kapcsolódj önmagadhoz és másokhoz, ami végeredményben sokat segíthet abban, hogy kiegyensúlyozott életet élj.

Néhány ötlet az öngondoskodáshoz

Ha olyan öngondoskodási gyakorlatokat keresel, amelyeket még ma kipróbálhatsz, aztán a mindennapjaid részévé is teheted, akkor ezen a listán biztosan találsz olyan tevékenységet, amihez kedved van:

  1. Hallgass meg egy felemelő zenét vagy egy inspiráló podcastot.
  2. Meditálj.
  3. Táncolj.
  4. Próbálj ki néhány légzőgyakorlatot.
  5. Tölts el egy kis időt naplóírással.
  6. Vegyél egy forró, nyugtató fürdőt.
  7. Próbáld ki az akupunktúrát.
  8. Olvass el egy könyvet, amivel már régóta szemezel.
  9. Nézz meg néhány részt a kedvenc sorozatodból.
  10. Játssz egy hangszeren.
  11. Kávézz egy barátoddal, akivel már régen találkoztál személyesen.
  12. Főzz valami finomságot.
  13. Sportolj.
  14. Rendelj elvitelre a kedvenc éttermedből, és sétálj haza.
  15. Tegyél fel egy arcmaszkot.
  16. Menj el körmöshöz.
  17. Halassz el egy teendőt, amihez nincs kedved, és pihenj.
  18. Rajzolj vagy fess.
  19. Játssz egy kisállattal.
  20. Ússz egyet a kedvenc fürdődben vagy uszodádban.
  21. Végezz kisebb átalakításokat az otthonodban.
  22. Menj kirándulni.
  23. Vegyél igénybe egy kényeztető masszázst.
  24. Tölts távol egy kis időt a telefonodtól.
  25. Nézd meg a napfelkeltét vagy a naplementét.
  26. Sírd ki magad.
  27. Vegyél és gondozz egy szép szobanövényt.
  28. Süsd meg a kedvenc sütidet.
  29. Jótékonykodj.
  30. Sminkeld ki magad.
  31. Menj el fodrászhoz.
  32. Vegyél fel egy csinos ruhát.
  33. Készíts magadnak egy finom turmixot vagy egy kávét.
  34. Biciklizz a természetben.
  35. Menj el moziba.
  36. Sétáj egyet.

Legyél bármennyire is elfoglalt, ne feledd, hogy mindannyiunknak rendszeres öngondoskodási gyakorlatra van szüksége ahhoz, hogy testi, szellemi és lelki szinten is táplálkozzunk. Akár a természetben szeretnél egy sétát tenni, akár egy filmes estére vágysz, mindenképpen szánj időt arra, hogy nap mint nap az életed része legyen az öngondoskodás.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást