Négy dolog, amit tudnod kell az érzelmi fájdalmak leküzdéséről

Négy dolog, amit tudnod kell az érzelmi fájdalmak leküzdéséről

Címlap / Életmód / Egészség / Négy dolog, amit tudnod kell az érzelmi fájdalmak leküzdéséről

Mindannyian élünk át érzelmi fájdalmakat időnként: egy szakítás, egy baráti konfliktus, egy búcsú. Az élethez szorosan hozzátartoznak a nehéz időszakok, és bár ezt el kell fogadnunk, nem jelenti azt, hogy ne lehetne tenni azért, hogy ezek a fájdalmas fázisok gyorsabban elmúljanak! Most megmutatjuk az érzelmi fájdalmak négy leggyakoribb forrását, és azt, mit tehetsz ellenük.

Fájdalmas emlékek, negatív kritikák

Mindenkinek vannak negatív élményei a múltjából, és ahogy a vidám emlékek gyakran eszünkbe jutnak, úgy sajnos ezek is. Sok esetben olyan történésekről van szó, amelyek nagyon megalázóak voltak számunkra, és olyan kritikát kaptunk, ami mai napig fájdalmas a lelkünknek.

Időnként még gondolkodunk arról, vajon ma is úgy látják-e a helyzetet, ahogy akkor?

Ahhoz, hogy végre tovább lépj ezen, és elfelejtsd a negatív kritikákat, el kell fogadnod, hogy a te világod nem olyan, mint a többieké. Míg a saját életedben te vagy a középpontban, addig mások sokkal kevesebbet gondolkodnak rajtad, mint te saját magadon.

Minden csoda három napig tart, te pedig annyit tehetsz, hogy megérted, ezek egyáltalán nem olyan nagy terhek!

Valaki elveszítése, trauma

Egy trauma az egész életünket megváltoztatja, és sok esetben hiába fejlődtél nagyon sokat, egy apróság is visszaránthat téged a kezdetekhez.

Amikor elveszítesz valakit az életedből (akár egy tragédia, akár egy szakítás miatt), egy traumán mész keresztül, és többé semmit sem látsz olyannak, mint korábban.

Nem érzed azt, hogy a világ biztonságos lenne, ha ilyen fájdalmas élményeket tapasztalhatsz meg benne!

Ilyenkor az egyetlen megoldás, ha megpróbálod a saját módszereddel megélni a gyászt, és elfogadni, hogy van, amit nem tudsz megváltoztatni.

Hozzá kell szoknod az új életvitelhez, az átalakuláshoz, és megérteni, hogy időnként muszáj alkalmazkodnod az élethez, hogy később boldog lehess.

 

Szociális elutasítás

Ennek is számtalan formája létezik: egy baráttal megromlik a viszonyod, vagy rájössz, hogy bár te nagyon szeretsz valakit, ő nem viszonozza ezt.

Néha a legapróbb elutasítás is képes romba dönteni, attól függően, hogy mikor kerül sor rá.

Szakértők szerint ilyenkor négy lépést kell megtenned azért, hogy végre el tudd felejteni ezt a fájdalmas csalódást.

Először is tilos magadat kritizálnod, hiszen ezzel csak mélyebbre lököd magad, mint korábban!

A második lépés, hogy változtatnod kell valamit, amitől úgy érzed, sikerült fejlődnöd.

A harmadik fokozat, hogy új kapcsolatokat építesz ki, a negyedik pont pedig abból áll, hogy harcok helyett elfogadod, hogy a fájdalom az élet velejárója.

 

Magányos időszakok

A magány hatására a lelkivilágod nagyon rossz állapotba kerülhet, és már csak akkor veszed ezt észre, amikor azon kapod magad, hogy ki sem mozdulsz a négy fal közül.

Szépen lassan elveszíted a kapcsolataidat, elzárod magad a közösségektől, és úgy érzed, ezt már nem tudnád rendbe hozni.

A megoldás egyszerű: empátia. Egy ilyen helyzetben érzelmi szinten kell közelítened azokhoz, akik fontosak neked.

Ennek köszönhetően ugyanis megérted, hogy nem vagy egyedül a problémáddal, és mindenki küzd a saját démonjaival. Azáltal, hogy képes vagy erről beszélni, szépen lassan rájössz, hogy bár nincs párkapcsolatod, attól még nem vagy egyedül!

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást