A 14 napos diéta -5 kg

A 14 napos diéta -5 kg

Címlap / Életmód / Táplálkozás / A 14 napos diéta -5 kg

Ez a híres Scarsdale diéta, amely az ételek közti kémiai reakciókra épül és nem a mennyiségekre fekteti a hangsúlyt.

Csak színhúst használj az ételekhez, kerüld az olajat és a majonézt is. A salátákhoz csak citromlevet vagy ecetet használj. Ne fogyassz táplálékkiegészítőket és alkoholt. Ha rágcsálni támad kedved fogyassz nyers sárgarépát és zellert. A kávét fogyaszd feketén, a teát simán, a cukrot és tejet hagyd ki belőlük. A cukornélküli vagy diétás üdítő italok megengedettek.

Reggeli
Minden nap ugyanaz: fél grapefruit, egy szelet száraz pirítós, kávé vagy tea.

Hétfő
Ebéd: sovány felvágott, paradicsom, kávé vagy tea.
Vacsora: roston sült hal, saláta, egy szelet pirítós, grapefruit, kávé vagy tea.

Kedd
Ebéd: gyümölcssaláta (bármilyen, bármekkora mennyiségben)
Vacsora: annyi steak amennyit csak szeretnél (sült marhahús), paradicsom, zeller, olajbogyó, kelbimbó vagy uborka, kávé vagy tea.

Szerda
Ebéd: tonhal vagy lazac citrommal, ecettel, grapefruit, kávé vagy tea.
Vacsora: két bárányborda, zeller, uborka, paradicsom, kávé vagy tea.

Csütörtök

Ebéd: csirkemell grillen, nyers vagy főtt spenót, kávé vagy tea.
Vacsora: két tojás, túró, főtt káposzta, egy szelet pirítós, kávé vagy tea.

Péntek
Ebéd: vegyes sajt szeletek, nyers vagy főtt spenót, egy pirítós, kávé vagy tea.
Vacsora: roston sült hal, saláta (annyi zöldség, amennyit szeretnél), egy pirítós, kávé vagy tea.

Szombat
Ebéd: gyümölcssaláta, kávé vagy tea.
vacsora: csirkemell grillen, paradicsom, grapefruit, kávé vagy tea.

Vasárnap
Ebéd: sovány csirkehús grillen vagy főve, paradicsom, sárgarépa, főtt káposzta vagy brokkoli vagy karfiol, grapefruit, kávé vagy tea.
vacsora: rengeteg steak, zeller, uborka vagy kelbimbó, paradicsom, kávé vagy tea.

Ezen túlmenően, a diéta rendelkezésedre bocsájt egy alternatív ebédet is: zsírszegény sajt, egy evőkanál zsírszegény yoghurt, egy nagyobb gyümölcs, dió vagy pekándió és egy diétás ital.

A második héten ugyanezt a 7 napos menüt ismételd meg. A diétát 14 nap után abba kell hagyni, majd ha további kilókat szeretnénk ledobni, kezdjük újra 2-3 hét után. Az átmeneti időszakban legfeljebb 2-3 kis szelet kenyeret fogyasszunk, kerüljük a cukrokat és édességet, valamint az alkoholt napi 15 ml-re korlátozzuk.

További megjegyzések:
– Nem megengedett zöldségek: kukorica, borsó, burgonya, lencse, bab minden, kivéve a zöld bab, vagy viaszolt bab.
– Ahol nincs pontos mennyiség feltüntetve, ott annyit ehetsz, amennyi jól esik, de soha ne érd el a túllakottság érzését.
– A fűszernövények használata engedélyezett.
– A kövekező fűszereket mártákkel kell használni: só, szószok, ketchup, chili szósz, mustár.
– A diéta nem ajánlott szívbetegeknek

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást

    3 napos diéta

    3 napos diéta

    Címlap / Életmód / Táplálkozás / A 14 napos diéta -5 kg

    Hogyan fogyj le gyorsan? Számos diéta ajánl gyors fogyást, egyeseket könnyebb, másokat nehezebb betartani.

    A legjobb választás az a diéta, ami semmilyen tápanyagot nem von meg a szervezettől. Néha szükség van gyors fogyókúrákra, mert vannak bizonyos különleges események az életben, ahol a legjobb formánkat akarjuk mutatni.

    Amikor egy diétát kiválasztasz, mindig gondolj arra, hogy milyen ételekről nem tudsz lemondani, mely ízeket kedveled. Győzödj meg arról, hogy be fogod tudni tartani.

    A 3 napos diéta a régi, jól bevált diéták közé tartozik. Előnye, hogy csak 3 napig tart és segít hírtelen jobb formába lenni. Bármilyen diéta elkezdése előtt konzultálj orvosoddal. Súlytól, életkortól és életmódtól függően 2-4 kilót lehet fogyni vele.

    Napi szabályok:
    Naponta legalább 4 pohár vizet szükséges meginni. Az ételeket feldobhatod fűszernövényekkel, sóval, borssal, citrommal, ecettel, szójaszósszal, mustárral.

    Első nap

    Reggeli:
    – Fekete kávé vagy tea (ha kell édesítőszerrel)
    – 1 / 2 grépfrút vagy gyümölcslé
    – 1 szelet pirítós 1 teáskanál vajjal

    Ebéd:
    – 15 dkg tonhal
    – 1 szelet pirítós
    – Fekete kávé vagy tea (ha kell édesítőszerrel)

    Vacsora:
    – 10 dkg sovány hús (csirke, hal, marha)
    – 25 dkg zöldbab
    – 25 dkg sárgarépa
    – 1 alma
    – 10 dkg vanília fagylalt


    Második nap

    Reggeli:
    – Fekete kávé vagy tea (ha kell édesítőszerrel)
    – 1 tojás
    – 1 / 2 banán
    – 1 szelet pirítós

    Ebéd:

    – 25 dkg túró vagy tonhal
    – 1 pirítós

    Vacsora:
    – 2 marha/csirke virsli
    – 25 dkg brokkoli vagy káposzta
    – 12 dkg sárgarépa
    – 1 / 2 banán
    – 12 dkg vanília fagylalt

    Harmadik nap

     
    Reggeli:

    – Fekete kávé vagy tea (ha kell édesítőszerrel)
    – 1 pirítós
    – 10 dkg cheddar sajt
    – 1 alma

    Ebéd:
    – 1 főtt tojás
    – 1 szelet pirítós
    – Fekete kávé vagy tea (ha kell édesítőszerrel)

    Vacsora:
    – 25 dkg tonhal
    – 25 dkg sárgarépa
    – 25 dkg karfiol
    – 25 dkg sárgadinnye
    – 12 dkg vanília fagylalt

    Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

      Írj egy hozzászólást

      A 3 napos diéta

      A 3 napos diéta

      Címlap / Életmód / Táplálkozás / A 14 napos diéta -5 kg

      Ez a diéta meglepő módon túlélte az idő tesztjét, hiszen 1985 óta ismert.

       A 3 napos diéta mai napig kering az interneten, gyors fogyást, megtisztulást, alacsonyabb koleszterinszintet és több energiát ígérve.

      Ezt a diétát egyszeri alkalommal 3 napig kell követni, amelyet 4-5 nap normális evés követ mielőtt egy újabb 3 napos ciklus bekövetkezne.

      A 3 napos diéta követői akár 4,5 kilogrammtól is megszabadulhatnak a 3 nap során, azonban ennek a súlynak a legnagyobb része inkább folyadékveszteség, nem pedig a kívánt zsírmennyiségtől való megszabadulás.

      A 3 napos diéta egy speciális étrend, melyet pontosan kell követni. A meghatározott ételporciókat be kell tartani, ezeknél többet nem szabad enni, hiszen akkor nem következik be a kívánt 4,5 kilós fogyás. Azonban kevesebbet sem szabad enni a kitűzött porcióknál, még ha a diétázó nem is érzi magát éhesnek.

      Íme a 3 napos diéta étrendje:

      ELSŐ NAP

      Reggeli
      – Fekete kávé vagy tea édesítőszerrel
      – ½ grapefruit vagy a leve
      – 1 szelet pirítós 1 kávéskanál vajjal

      Ebéd

      – ½ csészényi tonhal
      – 1 szelet pirítós
      – Fekete kávé vagy tea édesítőszerrel

      Vacsora

      – 85 g sovány hús vagy csirke
      – 20 dkg zöldbab
      – 20 dkg répa
      – 1 alma
      – 1 gombóc vanília fagylalt

      MÁSODIK NAP

      Reggeli
      – Fekete kávé vagy tea édesítőszerrel
      – 1 tojás
      – ½ banán
      – 1 szelet pirítós

      Ebéd
      – 1 csésze Cottage túró vagy tonhal
      – 8 db sós keksz

      Vacsora
      – 2 db virsli
      – 20 dkg brokkoli vagy káposzta
      – 10 dkg répa
      – ½ banán
      – 2 gombóc vanília fagylalt

      HARMADIK NAP

      Reggeli
      – Fekete kávé vagy tea édesítőszerrel
      – 5 db sós keksz
      – 28 g Cheddar sajt
      – 1 alma

      Ebéd
      – Fekete kávé vagy tea édesítőszerrel
      – 1 főtt tojás
      – 1 szelet pirítós

      Vacsora
      – 20 dkg tonhal
      – 20 dkg répa
      – 20 dkg karfiol
      – ½ gombóc vanília fagylalt

      Az előírt ételmennyiség mellé ajánlott napi 4 pohár víz vagy alkohol mentes italok fogyasztása.

      Hogyan működik?

      Az ajánlott ételek egyedi emésztési reakciókat váltanak ki, felgyorsítva a zsírégetést. Ráadásul növeli az energiát, megtisztítja a testet és csökkenti a koleszterinszintet.

      Ahogy a neve is mutatja ez a diéta mindössze 3 napig tart, de amennyiben 4-5 nap normális étkezés követi, számtalanszor meg lehet ismételni. Azért fontos visszatérni a megszokott étkezési szokásokhoz, hogy emésztésed ne lassuljon le, amikor „éhezés üzemmódba” kapcsolsz.

      Mit mondanak a szakértők?

      A 3 napos diéta tápláló, ugyanakkor nem produkál hízást, hiszen a kalóriák számában alacsony. Sajnos azonban sokan éheznek a 3 nap alatt, így a következő napokban hajlamosak túlenni magukat, így azonnal visszahíznak.

      A diéta monotonnak tűnhet, ezért a diétázok szívesen térnek vissza régi étkezési szokásaikhoz és híznak tovább. Így nem jutnak előbbre céljaikban. Éppen ezért fontos megjegyezni, hogy a 3 napos diéta az étkezési szokások megváltoztatását ösztökéli és biztat egy egészségesebb életstílus kialakítására, melyek elengedhetetlenek a testsúly karbantartásához.

      Mivel a 3 napos diéta szénhidrátokban szegény, valószínű, hogy a kezdeti súlycsökkenés csupán a vízveszteségnek köszönhető, hiszen a szénhidrátok megkötik a vizet a testben. Amint a diétázó visszatér a számára megszokott mennyiségű szénhidrát fogyasztásra, a víztömeg is visszatér.

      A szakértők szerint, amikor a diétázók korlátozó diétákat követnek, magukat hibáztatják, mert azt gondolják kudarcot vallottak. Azonban ezt nem kellene, hiszen az ilyen diétákat nem lehet huzamosabb ideig folytatni. Tehát, a siker érdekében ajánlott kialakítani egy egészségesebb étrendet, életstílust. A napi programba testmozgást is kötelező beépíteni és az ételeknek széleskörűnek és egészségesnek kell lenniük.

      Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

        Írj egy hozzászólást

        90 napos diéta

        90 napos diéta

        Címlap / Életmód / Táplálkozás / A 14 napos diéta -5 kg

        Ebben a diétában az a nagyszerű, hogy valóban óriási hatása van. Mindenki, aki eddig kipróbálta és betartotta kiváló eredményeket ért el.

        Ideális azok számára, akik nem egyedül vágnak neki a fogyókúrának, hanem családtagjaik vagy barátaik csatlakoznak. Bár nincsenek nagy éhezések a diéta alatt, mégis szükség van mások támogatására is. A szétválasztó diétát azért nehéz betartani, mert a család többi része nem azt eszi mint mi.
        Ha viszont egy családtaggal csinaljuk, könnyű lesz betartani a különféle étrendek előállítását.

        Röviden a 90 napos diétáról

        Ezt a diétát amerikai sportorvosok fejelesztették ki. Nincsenek mellékhatásai és még a természetgyógyászok is szívesen ajánlják! A 90 napos diéta végére akár 15-20 kilogrammtól is megszabadulhatsz, ráadásul a magas vérnyomást is kezeli.

        Ez a fogyókúra nemcsak a felesleges kilóidtól szabadít meg, hanem megváltoztatja a szervezeted működését is, ami biztosítja, hogy a leadott kilogrammok ne jöjjenek vissza a diéta befejezése után. A diéta 90 napig tart. Ez idő alatt akár 15-20 kilótól is megszabulhatsz. Ha kevesebb kilogrammtól szeretnél megszabadulni, hamarabb is abbahagyhatod a diétát. Ebben az esetben a fent említett változások nem jelentkeznek.

        A reggeli minden nap gyümölcsöket tartalmaz: két alma vagy körte, barack vagy egy marék eper, szeder, egres, stb.

        A diéta alatt a fehérje-, keményítő-, szénhidrát- és gyümölcsnapok váltakoznak. A sorrendet nem szabad felcserélni!


        1. nap: Fehérjenap

        EBÉD:

        – Három szelet (20 dkg) főtt vagy rostélyon sült hús. (A hús helyett ehetsz három főtt tojást, vagy tükörtojást, rántottát, esetleg sajtot.)

        – Egy szelet kenyér és amennyit salátát csak szeretnél, azonban olaj nélkül.

        – Ebéd után kötelező meginni 2 dl levest, de csak a levét!

        – Csak ezen a napon szabad túrót és sajtot enni, valamint tejet inni.

        VACSORA:

        – Ugyanaz, mint az ebéd, de leves nélkül. Vigyázz, hogy ugyanazt edd, amit ebédre ettél!


        2.
        nap: Keményítőnap

        EBÉD:

        – Bármilyen fajta zöldség (bab, borsó, zöldbab, répa, burgonya, rizs, stb.). A zöldségeket főzd meg!

        – Használhatsz ízesítő növényeket, fűszereket, sót, ketchupot vagy paradicsomszószt is.

        – Egy szelet kenyér, fűszerekkel ízesített saláta.

        VACSORA:

        – Ugyanaz, mint az ebéd, csak az adag kisebb.


        3. nap: Szénhidrátnap

        EBÉD:

        – Főtt száraztészta fűszerekkel, vagy pizza ketchuppal és kevés zöldséggel, spagetti szósszal, esetleg egy adag pizzának megfelelő sós sütemény.

        VACSORA:

        – Két kisebb szelet tészta vagy két-három kisebb szelet kalács, esetleg egy kevés fagyi és kötelező módon egy szelet étcsokoládé!


        4.
        nap: Gyümölcsnap

        EBÉD:

        – Bármilyen gyümölcs, bármilyen mennyiségben!

        VACSORA:

        – Bármilyen gyümölcs, bármilyen mennyiségben!

        Egyéb hasznos információk:

        A diéta során havonta egyszer tarts egy víznapot! Ennek a gyümölcsnap után kell következnie, utána pedig a fehérjenap következik.

        Bármennyi teát és kávét ihatsz, természetesen cukor és tej nélkül.

        A diéta befejezése után ehetsz ismét normálisan, az egyetlen feltétel, hogy a következő 90 nap alatt is gyümölcsöt kell reggelizned. Ha ezen időszak alatt fogysz még 3 kilót, azt jelenti, hogy a szervezeteddel kapcsolatos várt változások bekövetkeztek.

        Lehet, hogy ez a fogyókúra bonyolultnak tűnik, de egyáltalán nem az!

        Semmit se hagyj ki a diétából, mert a szervezetednek mindenféle tápanyagra szüksége van.

        Lehet, hogy furcsán hangzik gyümölcsöt reggelizni, de ennek jótékony hatása van, hiszen a tested kiszűri belőle a cukrot, amely az idegrendszert táplálja.

        Akik magas vérnyomástól szenvednek, néhány hét diéta után akár a gyógyszereiket is elhagyhatják, ha az orvosuk is jóváírja.

        Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

          Írj egy hozzászólást