Életmód / Táplálkozás

A 14 napos diéta -5 kg

A 14 napos diéta -5 kg

Ez a híres Scarsdale diéta, amely az ételek közti kémiai reakciókra épül és nem a mennyiségekre fekteti a hangsúlyt.

Csak színhúst használj az ételekhez, kerüld az olajat és a majonézt is. A salátákhoz csak citromlevet vagy ecetet használj. Ne fogyassz táplálékkiegészítőket és alkoholt. Ha rágcsálni támad kedved fogyassz nyers sárgarépát és zellert. A kávét fogyaszd feketén, a teát simán, a cukrot és tejet hagyd ki belőlük. A cukornélküli vagy diétás üdítő italok megengedettek.

Reggeli
Minden nap ugyanaz: fél grapefruit, egy szelet száraz pirítós, kávé vagy tea.

Hétfő
Ebéd: sovány felvágott, paradicsom, kávé vagy tea.
Vacsora: roston sült hal, saláta, egy szelet pirítós, grapefruit, kávé vagy tea.

Kedd
Ebéd: gyümölcssaláta (bármilyen, bármekkora mennyiségben)
Vacsora: annyi steak amennyit csak szeretnél (sült marhahús), paradicsom, zeller, olajbogyó, kelbimbó vagy uborka, kávé vagy tea.

Szerda
Ebéd: tonhal vagy lazac citrommal, ecettel, grapefruit, kávé vagy tea.
Vacsora: két bárányborda, zeller, uborka, paradicsom, kávé vagy tea.

Csütörtök

Ebéd: csirkemell grillen, nyers vagy főtt spenót, kávé vagy tea.
Vacsora: két tojás, túró, főtt káposzta, egy szelet pirítós, kávé vagy tea.

Péntek
Ebéd: vegyes sajt szeletek, nyers vagy főtt spenót, egy pirítós, kávé vagy tea.
Vacsora: roston sült hal, saláta (annyi zöldség, amennyit szeretnél), egy pirítós, kávé vagy tea.

Szombat
Ebéd: gyümölcssaláta, kávé vagy tea.
vacsora: csirkemell grillen, paradicsom, grapefruit, kávé vagy tea.

Vasárnap
Ebéd: sovány csirkehús grillen vagy főve, paradicsom, sárgarépa, főtt káposzta vagy brokkoli vagy karfiol, grapefruit, kávé vagy tea.
vacsora: rengeteg steak, zeller, uborka vagy kelbimbó, paradicsom, kávé vagy tea.

Ezen túlmenően, a diéta rendelkezésedre bocsájt egy alternatív ebédet is: zsírszegény sajt, egy evőkanál zsírszegény yoghurt, egy nagyobb gyümölcs, dió vagy pekándió és egy diétás ital.

A második héten ugyanezt a 7 napos menüt ismételd meg. A diétát 14 nap után abba kell hagyni, majd ha további kilókat szeretnénk ledobni, kezdjük újra 2-3 hét után. Az átmeneti időszakban legfeljebb 2-3 kis szelet kenyeret fogyasszunk, kerüljük a cukrokat és édességet, valamint az alkoholt napi 15 ml-re korlátozzuk.

További megjegyzések:
– Nem megengedett zöldségek: kukorica, borsó, burgonya, lencse, bab minden, kivéve a zöld bab, vagy viaszolt bab.
– Ahol nincs pontos mennyiség feltüntetve, ott annyit ehetsz, amennyi jól esik, de soha ne érd el a túllakottság érzését.
– A fűszernövények használata engedélyezett.
– A kövekező fűszereket mártákkel kell használni: só, szószok, ketchup, chili szósz, mustár.
– A diéta nem ajánlott szívbetegeknek

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást

    Hogyan fogyj le gyorsan? Számos diéta ajánl gyors fogyást, egyeseket könnyebb, másokat nehezebb betartani.

    A legjobb választás az a diéta, ami semmilyen tápanyagot nem von meg a szervezettől. Néha szükség van gyors fogyókúrákra, mert vannak bizonyos különleges események az életben, ahol a legjobb formánkat akarjuk mutatni.

    Amikor egy diétát kiválasztasz, mindig gondolj arra, hogy milyen ételekről nem tudsz lemondani, mely ízeket kedveled. Győzödj meg arról, hogy be fogod tudni tartani.

    A 3 napos diéta a régi, jól bevált diéták közé tartozik. Előnye, hogy csak 3 napig tart és segít hírtelen jobb formába lenni. Bármilyen diéta elkezdése előtt konzultálj orvosoddal. Súlytól, életkortól és életmódtól függően 2-4 kilót lehet fogyni vele.

    Napi szabályok:
    Naponta legalább 4 pohár vizet szükséges meginni. Az ételeket feldobhatod fűszernövényekkel, sóval, borssal, citrommal, ecettel, szójaszósszal, mustárral.

    Első nap

    Reggeli:
    – Fekete kávé vagy tea (ha kell édesítőszerrel)
    – 1 / 2 grépfrút vagy gyümölcslé
    – 1 szelet pirítós 1 teáskanál vajjal

    Ebéd:
    – 15 dkg tonhal
    – 1 szelet pirítós
    – Fekete kávé vagy tea (ha kell édesítőszerrel)

    Vacsora:
    – 10 dkg sovány hús (csirke, hal, marha)
    – 25 dkg zöldbab
    – 25 dkg sárgarépa
    – 1 alma
    – 10 dkg vanília fagylalt


    Második nap

    Reggeli:
    – Fekete kávé vagy tea (ha kell édesítőszerrel)
    – 1 tojás
    – 1 / 2 banán
    – 1 szelet pirítós

    Ebéd:

    – 25 dkg túró vagy tonhal
    – 1 pirítós

    Vacsora:
    – 2 marha/csirke virsli
    – 25 dkg brokkoli vagy káposzta
    – 12 dkg sárgarépa
    – 1 / 2 banán
    – 12 dkg vanília fagylalt

    Harmadik nap

     
    Reggeli:

    – Fekete kávé vagy tea (ha kell édesítőszerrel)
    – 1 pirítós
    – 10 dkg cheddar sajt
    – 1 alma

    Ebéd:
    – 1 főtt tojás
    – 1 szelet pirítós
    – Fekete kávé vagy tea (ha kell édesítőszerrel)

    Vacsora:
    – 25 dkg tonhal
    – 25 dkg sárgarépa
    – 25 dkg karfiol
    – 25 dkg sárgadinnye
    – 12 dkg vanília fagylalt

    Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

      Írj egy hozzászólást

      Ez a diéta meglepő módon túlélte az idő tesztjét, hiszen 1985 óta ismert.

       A 3 napos diéta mai napig kering az interneten, gyors fogyást, megtisztulást, alacsonyabb koleszterinszintet és több energiát ígérve.

      Ezt a diétát egyszeri alkalommal 3 napig kell követni, amelyet 4-5 nap normális evés követ mielőtt egy újabb 3 napos ciklus bekövetkezne.

      A 3 napos diéta követői akár 4,5 kilogrammtól is megszabadulhatnak a 3 nap során, azonban ennek a súlynak a legnagyobb része inkább folyadékveszteség, nem pedig a kívánt zsírmennyiségtől való megszabadulás.

      A 3 napos diéta egy speciális étrend, melyet pontosan kell követni. A meghatározott ételporciókat be kell tartani, ezeknél többet nem szabad enni, hiszen akkor nem következik be a kívánt 4,5 kilós fogyás. Azonban kevesebbet sem szabad enni a kitűzött porcióknál, még ha a diétázó nem is érzi magát éhesnek.

      Íme a 3 napos diéta étrendje:

      ELSŐ NAP

      Reggeli
      – Fekete kávé vagy tea édesítőszerrel
      – ½ grapefruit vagy a leve
      – 1 szelet pirítós 1 kávéskanál vajjal

      Ebéd

      – ½ csészényi tonhal
      – 1 szelet pirítós
      – Fekete kávé vagy tea édesítőszerrel

      Vacsora

      – 85 g sovány hús vagy csirke
      – 20 dkg zöldbab
      – 20 dkg répa
      – 1 alma
      – 1 gombóc vanília fagylalt

      MÁSODIK NAP

      Reggeli
      – Fekete kávé vagy tea édesítőszerrel
      – 1 tojás
      – ½ banán
      – 1 szelet pirítós

      Ebéd
      – 1 csésze Cottage túró vagy tonhal
      – 8 db sós keksz

      Vacsora
      – 2 db virsli
      – 20 dkg brokkoli vagy káposzta
      – 10 dkg répa
      – ½ banán
      – 2 gombóc vanília fagylalt

      HARMADIK NAP

      Reggeli
      – Fekete kávé vagy tea édesítőszerrel
      – 5 db sós keksz
      – 28 g Cheddar sajt
      – 1 alma

      Ebéd
      – Fekete kávé vagy tea édesítőszerrel
      – 1 főtt tojás
      – 1 szelet pirítós

      Vacsora
      – 20 dkg tonhal
      – 20 dkg répa
      – 20 dkg karfiol
      – ½ gombóc vanília fagylalt

      Az előírt ételmennyiség mellé ajánlott napi 4 pohár víz vagy alkohol mentes italok fogyasztása.

      Hogyan működik?

      Az ajánlott ételek egyedi emésztési reakciókat váltanak ki, felgyorsítva a zsírégetést. Ráadásul növeli az energiát, megtisztítja a testet és csökkenti a koleszterinszintet.

      Ahogy a neve is mutatja ez a diéta mindössze 3 napig tart, de amennyiben 4-5 nap normális étkezés követi, számtalanszor meg lehet ismételni. Azért fontos visszatérni a megszokott étkezési szokásokhoz, hogy emésztésed ne lassuljon le, amikor „éhezés üzemmódba” kapcsolsz.

      Mit mondanak a szakértők?

      A 3 napos diéta tápláló, ugyanakkor nem produkál hízást, hiszen a kalóriák számában alacsony. Sajnos azonban sokan éheznek a 3 nap alatt, így a következő napokban hajlamosak túlenni magukat, így azonnal visszahíznak.

      A diéta monotonnak tűnhet, ezért a diétázok szívesen térnek vissza régi étkezési szokásaikhoz és híznak tovább. Így nem jutnak előbbre céljaikban. Éppen ezért fontos megjegyezni, hogy a 3 napos diéta az étkezési szokások megváltoztatását ösztökéli és biztat egy egészségesebb életstílus kialakítására, melyek elengedhetetlenek a testsúly karbantartásához.

      Mivel a 3 napos diéta szénhidrátokban szegény, valószínű, hogy a kezdeti súlycsökkenés csupán a vízveszteségnek köszönhető, hiszen a szénhidrátok megkötik a vizet a testben. Amint a diétázó visszatér a számára megszokott mennyiségű szénhidrát fogyasztásra, a víztömeg is visszatér.

      A szakértők szerint, amikor a diétázók korlátozó diétákat követnek, magukat hibáztatják, mert azt gondolják kudarcot vallottak. Azonban ezt nem kellene, hiszen az ilyen diétákat nem lehet huzamosabb ideig folytatni. Tehát, a siker érdekében ajánlott kialakítani egy egészségesebb étrendet, életstílust. A napi programba testmozgást is kötelező beépíteni és az ételeknek széleskörűnek és egészségesnek kell lenniük.

      Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

        Írj egy hozzászólást

        Ebben a diétában az a nagyszerű, hogy valóban óriási hatása van. Mindenki, aki eddig kipróbálta és betartotta kiváló eredményeket ért el.

        Ideális azok számára, akik nem egyedül vágnak neki a fogyókúrának, hanem családtagjaik vagy barátaik csatlakoznak. Bár nincsenek nagy éhezések a diéta alatt, mégis szükség van mások támogatására is. A szétválasztó diétát azért nehéz betartani, mert a család többi része nem azt eszi mint mi.
        Ha viszont egy családtaggal csinaljuk, könnyű lesz betartani a különféle étrendek előállítását.

        Röviden a 90 napos diétáról

        Ezt a diétát amerikai sportorvosok fejelesztették ki. Nincsenek mellékhatásai és még a természetgyógyászok is szívesen ajánlják! A 90 napos diéta végére akár 15-20 kilogrammtól is megszabadulhatsz, ráadásul a magas vérnyomást is kezeli.

        Ez a fogyókúra nemcsak a felesleges kilóidtól szabadít meg, hanem megváltoztatja a szervezeted működését is, ami biztosítja, hogy a leadott kilogrammok ne jöjjenek vissza a diéta befejezése után. A diéta 90 napig tart. Ez idő alatt akár 15-20 kilótól is megszabulhatsz. Ha kevesebb kilogrammtól szeretnél megszabadulni, hamarabb is abbahagyhatod a diétát. Ebben az esetben a fent említett változások nem jelentkeznek.

        A reggeli minden nap gyümölcsöket tartalmaz: két alma vagy körte, barack vagy egy marék eper, szeder, egres, stb.

        A diéta alatt a fehérje-, keményítő-, szénhidrát- és gyümölcsnapok váltakoznak. A sorrendet nem szabad felcserélni!


        1. nap: Fehérjenap

        EBÉD:

        – Három szelet (20 dkg) főtt vagy rostélyon sült hús. (A hús helyett ehetsz három főtt tojást, vagy tükörtojást, rántottát, esetleg sajtot.)

        – Egy szelet kenyér és amennyit salátát csak szeretnél, azonban olaj nélkül.

        – Ebéd után kötelező meginni 2 dl levest, de csak a levét!

        – Csak ezen a napon szabad túrót és sajtot enni, valamint tejet inni.

        VACSORA:

        – Ugyanaz, mint az ebéd, de leves nélkül. Vigyázz, hogy ugyanazt edd, amit ebédre ettél!


        2.
        nap: Keményítőnap

        EBÉD:

        – Bármilyen fajta zöldség (bab, borsó, zöldbab, répa, burgonya, rizs, stb.). A zöldségeket főzd meg!

        – Használhatsz ízesítő növényeket, fűszereket, sót, ketchupot vagy paradicsomszószt is.

        – Egy szelet kenyér, fűszerekkel ízesített saláta.

        VACSORA:

        – Ugyanaz, mint az ebéd, csak az adag kisebb.


        3. nap: Szénhidrátnap

        EBÉD:

        – Főtt száraztészta fűszerekkel, vagy pizza ketchuppal és kevés zöldséggel, spagetti szósszal, esetleg egy adag pizzának megfelelő sós sütemény.

        VACSORA:

        – Két kisebb szelet tészta vagy két-három kisebb szelet kalács, esetleg egy kevés fagyi és kötelező módon egy szelet étcsokoládé!


        4.
        nap: Gyümölcsnap

        EBÉD:

        – Bármilyen gyümölcs, bármilyen mennyiségben!

        VACSORA:

        – Bármilyen gyümölcs, bármilyen mennyiségben!

        Egyéb hasznos információk:

        A diéta során havonta egyszer tarts egy víznapot! Ennek a gyümölcsnap után kell következnie, utána pedig a fehérjenap következik.

        Bármennyi teát és kávét ihatsz, természetesen cukor és tej nélkül.

        A diéta befejezése után ehetsz ismét normálisan, az egyetlen feltétel, hogy a következő 90 nap alatt is gyümölcsöt kell reggelizned. Ha ezen időszak alatt fogysz még 3 kilót, azt jelenti, hogy a szervezeteddel kapcsolatos várt változások bekövetkeztek.

        Lehet, hogy ez a fogyókúra bonyolultnak tűnik, de egyáltalán nem az!

        Semmit se hagyj ki a diétából, mert a szervezetednek mindenféle tápanyagra szüksége van.

        Lehet, hogy furcsán hangzik gyümölcsöt reggelizni, de ennek jótékony hatása van, hiszen a tested kiszűri belőle a cukrot, amely az idegrendszert táplálja.

        Akik magas vérnyomástól szenvednek, néhány hét diéta után akár a gyógyszereiket is elhagyhatják, ha az orvosuk is jóváírja.

        Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

          Írj egy hozzászólást