Egészség / Életmód / Lélek

Miért fontos, hogy kialudjuk magunkat?

Miért fontos, hogy kialudjuk magunkat?

Az emberek mindennapjait meghatározza az alvás, hiszen életünk szinte egyharmad részét azzal töltjük, hogy feltöltődjünk és kipihenjük magunkat a következő napra.

Sokan csak időpocsékolásnak tartják, azonban fontos tudunk, hogy az alvásnak nagyon fontos szerepe van abban, hogy megőrizzük a testi és a szellemi egyensúlyunkat.   Miért aludjunk eleget? Nagyon fontos a pihentető alvás érdekében, hogy igyekezzünk minden nap ugyanabban az időpontban lefeküdni és felkelni, hiszen általában így frissen és kipihenten ébredhetünk. A kevés alvás nem csupán figyelmetlenné tehet, hanem egyéb egészségügyi problémákat is okozhat. A túl sok és a túl kevés alvás növeli például a cukorbetegségre való hajlamot.

Továbbá a hangulatunkkal is kapcsolatban van, hiszen a túl keveset alvók sokkal hajlamosabbak a depresszióra. Azonban a kevés alvás nem csupán az testi és szellemi egészségünket, de a szépségünket is befolyásolja, hiszen megfelelő mennyiségű alvás nélkül nincs se fogyás, se izomépítés. Ráadásul a bőrünk is éjjel regenerálódik, ezért is fontos, hogy megfelelő időt töltsünk alvással, mivel a szervezetünk a napközben termelődő gyökök roncsoló hatását ekkor semlegesíti.   Mit tegyünk a tökéletes alvásért?

Általában a nőknél az alvás sokkal jobban befolyásolja az egészségi állapotot, mint a férfiaknál, éppen ezért nekünk, nőknek még inkább oda kell figyelnünk arra, hogy miként is alusszuk álmunkat.
  A megfelelő alvás 5 szabálya

1. Rendszeresség
Igyekezzünk mindig ugyanabban az időpontban lefeküdni és felébredni.
  2. Vacsora
Vacsoránkat az alvás előtt három órával fogyasszuk el és estére kerüljük a kávé, az alkohol és a csokoládé fogyasztását.
  3. Testmozgás
A mozgás nagyon fontos és segít, hogy a szellemi fáradtság mellett testünket is megdolgoztassuk, azonban elalvás előtt három órával már ne végezzünk aktív testmozgást.
  4. Tegyük alkalmassá hálószobánkat az alvásra!
Válasszunk megfelelő fekhelyet és megfelelő magasságú párnát. A lefekvés előtt pár órával szelőztessük ki a szobát, melegebb időben az ablakot is nyitva hagyatjuk. Ha lehetőségünk van rá, akkor ne legyen a hálóban tévé, hiszen a lefekvés előtti tévénézés általában nem tesz jót az éjszakai pihenésnek.
  5. Lazuljunk el estére!
Hagyjunk időt a testünknek arra, hogy ellazuljon az esti pihenéshez. Számos módja létezik annak, hogy kicsit lelassítsunk és megálljunk a nap végére. Egy kád meleg víz, egy jó könyv, vagy egy kis nyugtató zene mindenképpen segíti az elalvást és a nyugodt pihenést. Ha ez nem lenne elég, akkor alkalmazhatjuk estére a különféle meditációs és relaxációs technikákat is valamilyen relaxációs zene, pár illatos gyertya, vagy füstölő kíséretében. A lényeg, hogy próbáljuk meg tudatosan ellazítani a testünket.

Figyeljünk oda a légzésünkre, lélegezzünk lassan és mélyen. Adjunk magunknak időt arra, hogy átgondoljuk az aznap történt eseményeket. Aztán ha ez megtörtént, akkor próbáljunk meg nem foglalkozni a még felmerülő gondolatokkal és kötelességekkel, próbáljunk csak pihenni és ha ez sikerült, akkor valószínűleg másnapra frissen és kipihenten fogunk ébredni.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást