Egészség / Életmód / Lélek

Már megint hétfő… 7 trükk, amivel legyőzöd a hét eleji letargiádat

Már megint hétfő… 7 trükk, amivel legyőzöd a hét eleji letargiádat

A hétfők általában még akkor sem tartoznak a kedvenc napjaink közé, ha egyébként szeretjük a munkánkat, vagy szívesen járunk iskolába – valahogy a hétvégi lustálkodás után nagyon nehéz visszarázódni az egyhangú mindennapokba. Ez különösen igaz az őszbe fordulva, amikor az időnk nagy részét sötétben töltjük, és alig látjuk a napfényt. Az alábbi tippek segítenek átvészelni a hétfői depressziót.

Foglalkozz magaddal hétvégén is!

A hétfői rossz közérzet egyik leggyakoribb oka az, hogy a hétvégén elhagyjuk a hét közbeni szokásainkat: nem eszünk egészségesen, nem alusszuk ki magunkat, rendszertelen a napunk, és általában nem figyelünk annyira oda magunkra.

Ha ezt megpróbálod elkerülni, és hétvégén is felkelsz időben, és nem fekszel túl későn, valamint igyekszel rendszeresen és egészséges(ebb)en enni, akkor nem indul majd olyan nehezen a hétfő.

Felejtsd el a hétvégi munkát!

Gyakran azért érzi magát annyira kimerültnek már hétfőn az ember, mert a hétvégén sem tette le a kezéből a munkát.

Ha úgy érzed, hogy ez igaz rád, fontos, hogy meghúzd a határt a magánélet és a munka között, és az is, hogy megtanulj lazítani.

Ha nem teszed, akkor kockáztatod, hogy kiégj, ami egyre komolyabb probléma a modern társadalmakban.

Ne borítsd fel az alvási ciklusodat!

Ha minden nap 6-kor kelsz, és 10-kor már ágyban vagy, ne legyen általános, hogy a hétvégén délig alszol, és fennmaradsz hajnalig.

Persze néha belefér egy-két buli, meg az is, ha nem tudod letenni a kedvenc könyvedet, vagy kikapcsolni egy jó sorozatot, de ha folyamatosan felrúgod hétvégenként az alvási ciklusodat, hullafáradtan indíthatod a hetet.

Kezdd el már hétvégén a fontos munkákat!

Tudom, hogy ez a szöges ellentéte a kettővel ezelőtti tippnek, de ha tudod, hogy komoly, zsúfolt és fárasztó heted lesz, akkor vasárnap egy-két órát szánhatsz rá, hogy előkészülj és ne minden hétfőre maradjon – egészen addig, amíg ebből nem csinálsz rendszert.

Így már nem tűnik majd olyan nagy falatnak a hétkezdés, és a hétfőt is könnyebben veszed majd.

Ne tervezz be túl sokat hétfőre!

Nem csoda, hogy rettegsz a hétkezdéstől, ha minden fontos dolgodat hétfőre halasztottad.

Hagyd meg viszonylag nyugodtnak és üresnek a hét első felét, és igyekezz mindent, ami nehéz, de halasztható, a második felére beszervezni, így biztos, hogy nem lesz túl nehéz a hétkezdés.

Derítsd ki, miért nincs motivációd a hétre

Nem szereted a munkádat? Nincs kedved a feladataidat elvégezni? Már megint edzésre kell menned, mikor annyira utálod? Fáradt vagy, és nem pihened ki magad a hétvégén?

Fontos, hogy rájöjj, mi az oka a motiválatlanságnak, és ha ez már megvan, tegyél ellene.

Nem vagy fa, hogy ugyanabban a helyben kelljen álldogálnod életed végéig – ha nem tetszik valami, változtass rajta!

Szervezz valami izgalmasat hétfőre!

Ha annyira nem szereted ezt a napot, akkor tudatosan szervezz valami olyat, amit vársz, és amit szeretsz csinálni – így nem kizárólag a kötelesség, de a jókedv is az eszedbe fog jutni, és csak arra kell játszanod, hogy túléld a napot egészen addig, amíg nem csinálhatod azt, amit igazán szeretnél.

Így gyorsabban is telik az idő, és nem csak rossz kedvvel vágsz neki az újabb hétnek.

Tudat alatt is boldogabb lehetsz egész nap, hiszen tudod, hogy a nap végén megjutalmazod magad valamivel.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást