A húsz évvel ezelőtti időkben a magyar nőkre, a magyar emberekre jellemző volt az igényes, kreatív, stílusos ruházkodás. Mindig arra vágytam, hogy ezt a lehetőséget újra megkapjuk, hogy változzon valami, legyen íze megint annak, hogy ránézek a másik emberre az utcán, és azt látom, igen, a mi népünk különleges, a mi nőink, férfijaink elegánsak. A potenciál mindig is ott volt, csak nem akartuk, tudtuk a lehetőséget kihasználni. Most újra van erre az érzésre remény…
Öt magyar Párizsban
Öt magyar divattervező kapott lehetőséget a párizsi szakmai zsűritől, hogy a január végén megrendezett Who’s Next szakkiállítás MR. Brown szekcióján belül bemutassa a 2013-2014-es őszi-téli kollekcióját.
Az előválogatáson kiemelt helyet kaptak, így a négynapos kiállítás alkalmával a tervezők konkrét ajánlatokat is kaptak.
Az előválogatáson kiemelt helyet kaptak, így a négynapos kiállítás alkalmával a tervezők konkrét ajánlatokat is kaptak.
Tomcsányi Dóra
Ruhái sok kézimunkával készültek, minőségi alapanyagokból. Ez, és ötletessége, frissessége teszi lehetővé, hogy az egyszerű eleganciát igénylő nők a paradicsomban érezhessék magukat. Ruhái között megtalálhatók a kézzel festett farmerek, kézi kötött pulóverek, kézi szövésű, selyemből készült ruhadarabok, valamint a kasmír és szűz gyapjú kabátok, kalapok és táskák.
A kiállítás alatt öt ügynökség jelentkezett, hogy részt venne a terjesztésben, hat európai és három ázsiai bolt jelzett vissza, hogy forgalmazná márka termékeit.
A kiállítás alatt öt ügynökség jelentkezett, hogy részt venne a terjesztésben, hat európai és három ázsiai bolt jelzett vissza, hogy forgalmazná márka termékeit.
Kép forrása: doritomcsanyi.com
Káldy Júlia
A friss diplomás divattervezőnek nem ez volt az első sikere. 2011-ben kijutott a londoni divathétre Eleanor Amorosoval végzett közös munkája kapcsán, aki ruháihoz keresett egyedi tervezésű cipőkollekciót.
Jelenleg, Construct elnevezésű cipő és táska tervezőként jelent meg a párizsi kiállításon. Termékei luxus darabok. A párizsi közönség tetszését is elnyerték, ám célpiaca Ázsia. A japán, kínai, indonéz érdeklődők száma kiemelkedően magas volt, várakozásainak megfelelően.
Jelenleg, Construct elnevezésű cipő és táska tervezőként jelent meg a párizsi kiállításon. Termékei luxus darabok. A párizsi közönség tetszését is elnyerték, ám célpiaca Ázsia. A japán, kínai, indonéz érdeklődők száma kiemelkedően magas volt, várakozásainak megfelelően.
Kép forrása: juliakaldy.com
Kele Ildikó
A 2011-ben létrejött KELE Clothing eddig is ért el sikereket külföldön, melyre az élénk színek, letisztult vonalak jellemzők. A divattervező 2010-ben végzett a MOME kötő szakán. A párizsi kiállításra készült darabok inspirálója a természet volt.
Tradicionális erdész és vadászmotívumai kiemelten sikeressé tették a kollekciót és a tervezőt egyaránt. Több, mint tíz európai bolt, három viszonteladó dolgozna szívesen a tervezővel, Angliából, Franciaországból, Olaszországból és Németországból.
Tradicionális erdész és vadászmotívumai kiemelten sikeressé tették a kollekciót és a tervezőt egyaránt. Több, mint tíz európai bolt, három viszonteladó dolgozna szívesen a tervezővel, Angliából, Franciaországból, Olaszországból és Németországból.
Kép forrása: keleclothing.com
MEI KAWA
Praktikus férfi és unisex öltözékekkel hívta fel magára a figyelmet. Formatervezése minimalista, férfias vonalak jellemzik, melyet a skandináv és ázsiai irányvonalak visznek el különleges irányba. Új kollekciójukra, a LUSTRE OF ANTHRACITE a régi idők munkásosztályának adaptációja jellemző.
Nagy érdeklődés a ázsiai országokból érkezett viszonteladók részéről volt, ám a francia, olasz, belga, német megkeresések is jelentős számban voltak jelen. Exportmegrendeléseik nagy részét web áruházon keresztül kívánják teljesíteni.
Nagy érdeklődés a ázsiai országokból érkezett viszonteladók részéről volt, ám a francia, olasz, belga, német megkeresések is jelentős számban voltak jelen. Exportmegrendeléseik nagy részét web áruházon keresztül kívánják teljesíteni.
Kép forrása: meikawa.com
Urban Legend
A városi biciklistáknak kíván funkcionális darabokat. A részletek kidolgozása, szem előtt tartva az öltözék funkcióit, a kimagasló technikai minőségű anyagok – lélegző, fényvisszaverő, vízhatlan – lehetővé tették, hogy magasan kitűnjön a megjelent márkák közül.
A sajtó képviselői, a német, angol, spanyol, holland és francia üzletek kiemelt figyelmet szenteltek a márkának, így hosszabb távú együttműködés lehetőségére is van lehetőség.
A sajtó képviselői, a német, angol, spanyol, holland és francia üzletek kiemelt figyelmet szenteltek a márkának, így hosszabb távú együttműködés lehetőségére is van lehetőség.
A párizsi kiállításon valóban megmutatkozott a tehetség és a tudás. Bizonyítandó, a magyaroknak igenis helyük van a nemzetközi divatpiacon, szakmai és üzleti szempontból is. Ezt a listát nézve büszke vagyok arra, hogy magyar és nő vagyok. Már csak saját hazánkban kell a textilipart helyrehozni, arra a magas szintre emelni, amire valójában képes.
Kép forrása: urbanlegend.cc